Portalo DELFI žiniomis, praėjusią savaitę „Amber Taxi Association“ bendrovės, kuriai „Vilnius veža“ nuomoja dalį savo automobilių, vairuotojams buvo pasakyta nuo balandžio 22 d. nebeaptarnauti įmonių, su kuriomis „Vilnius veža“ yra pasirašiusi išankstines sutartis: nevežti jų su atsiskaitymo kvitais, kuriuos vėliau apmoka verslo klientai.

Kaip portalui pasakojo vardo atskleisti nenorėjęs taksi vairuotojas, toks sprendimas buvo netikėtas ne tik dispečerinės darbuotojams, kurie priiminėja užsakymus tiek „Vilnius veža“, tiek „Amber Taxi“ automobiliams, bet ir patiems klientams.

Be to, aiškėja, kad dviejų taksi veiklą vykdančių juridinių asmenų konflikte atsiranda ir trečia šalis - dar viena naujai įkurta asociacija.

Dar prieš metus „Vilnius veža“ bendrovėje dirbo 140 darbuotojų. Dabar, rekvizitai.lt duomenimis, jų likę vos 28. DELFI portalas jau rašė apie mįslingai atsiradusią „Amber Taxi Association“, kuriai vadovauja buvusiam merui Artūrui Zuokui prijaučiantis Tomas Peleckas.

Tuomet buvo svarstoma, ar naujai įsteigta asociacija nėra gelbėjimosi ratas po Konkurencijos tarybos sprendimo, kad „Vilnius veža“ trikdo konkurencines sąlygas sostinės mieste. „Vilnius veža“ bendrovėje dirbęs taksistas pasakojo, kad taksi vairuotojams buvo siūloma arba išeiti iš darbo, arba su verslo liudijimų dirbti „Amber Taxi“ ir iš šios asociacijos nuomotis automobilius.

Situacija gali būti sudėtingesnė nei atrodė iš pradžių. Naujasis Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius teigia, kad bendrovę „Vilnius veža“ teks likviduoti, tačiau jau dabar santykiai tarp „Vilnius veža“ ir „Amber Taxi“ keliasi į teismus.

Tikina, kad sprendimas nustebino

„Vilnius veža“ vadovas Benas Renatas Baltušis teigė, kad „Amber Taxi Association“ nuomojasi automobilius iš savivaldybės įsteigtos taksi bendrovės. Pasak jo, „Vilnius veža“ įmonės žinioje likę 12 automobilių, kuriais ir bandoma spėti aptarnauti verslo klientus.

B. R. Baltušis tikino, kad „Amber Taxi Association“ sprendimas nebeaptarnauti „Vilnius veža“ išankstinių sutarčių pasirašiusių klientų jį taip pat nustebino.

„Tą naujieną sužinojau prieš man išvažiuojant atostogų. Ką darome, tai atsiprašinėjame klientų ir stengiamės maksimaliai aptarnauti sutartinius klientus, nes tik jie („Amber Taxi“ - red.) gali pakomentuoti, kodėl taip elgiasi“, - kalbėjo pašnekovas.

Kaltina įsiskolinus

Kaip išsirutulios tarp „Vilnius veža“ ir „Amber Taxi“ konfliktas – neaišku. Pasirodo, priekaištų viena kitai turi abi pusės.

„Amber Taxi Association“ vadovas Tomas Peleckas teigia, kad asociacijos vežėjai neatsisako aptarnauti verslo klientų, tačiau „atsižvelgiant į tam tikrus VšĮ „Vilnius veža“ vadovybės veiksmus, įmonė yra priversta keisti atsiskaitymo formą su VšĮ „Vilnius veža“ verslo klientais“.

„Norėčiau akcentuoti, kad „Amber Taxi Association“ vežėjai neatsisako aptarnauti verslo klientų, tačiau pageidauja už kelionę atsiskaityti pinigais arba banko kortele jau kelionės pabaigoje“, - teigė jis.

T. Peleckas aiškina, kad sprendimas priimtas, atsižvelgiant į tai, jog „Vilnius veža“ yra įsiskolinęs už verslo klientų aptarnavimą „Amber Taxi“. Asociacija skaičiuoja, kad įsiskolinimas siekia daugiau nei 100 tūkst. eurų.

„Asociacija „Amber Taxi Association“ iki šiol kreditavo visus asociacijos narius, kurie aptarnaudavo VšĮ „Vilnius veža“ klientus, tačiau iš VšĮ „Vilnius veža“  atsiskaitymo taip ir nesulaukdavo. Norėčiau paminėti, jog mūsų žiniomis, didžioji dalis verslo klientų su VšĮ „Vilnius veža“ už suteiktas paslaugas atsiskaito ir VšĮ „Vilnius veža“ pinigus gauna, tačiau atsiskaityti su asociacija neplanuoja. Tai rodo jų pateiktas ieškinys, neva asociacija skolinga už automobilių nuomą, nors pati disponuoja pajamomis, kurios jai nepriklauso ir net nebando jas grąžinti ar padaryti užskaitas teisėtam paslaugų tiekėjui. Ši situacija kelia didelių abejonių dėl VšĮ „Vilnius veža“ mokumo, todėl nusprendėme paprašyti visų klientų atsiskaityti už paslaugas kelionės pabaigoje“, - tvirtino T. Peleckas.

„Amber Taxi Association“ pateiktais duomenimis, pernai liepą asociacija nuomos sutartį su „Vilnius veža“ pasirašė dėl 31 automobilio “Volkswagen Touran”.

„Deja, reikia pripažinti, jog dėl nesąžiningo VšĮ „Vilnius veža“ vadovybės veikimo, šiam momentui mūsų automobilių parką sudaro 30 vnt. Nors tai yra sunku suvokti, tačiau vienas automobilis neaiškiomis aplinkybėmis ir galimai neteisėtai atsidūrė VšĮ „Vilnius veža“ rankose, kuomet jie mūsų visiškai neįspėję nei žodžiu, nei raštu (apie tokį įspėjimą  numato sutartis)  susigrąžino automobilį, kurį dabar patys ir eksploatuoja. Ne gana to, jie mums  už šį automobilį pateikė sąskaitą už nuomą. Dėl automobilio jau esame pateikę ieškinį. Teko girdėti, jog tokių veiksmų VšĮ „Vilnius veža“ vadovybė ėmėsi tam, kad automobilius perduotų naujai įkurtai asociacijai „Taksi Vilnius veža“, - savo pastebėjimais dalijosi T. Peleckas.

Registrų centro duomenimis, nauja asociacija "Taksi Vilnius veža" įkurta šių metų sausio 26 d. Asociacijoje dirba trys žmonės ir jos vadovu skelbiamas Tomas Dudėnas.

„Vilnius veža“ likviduos

Naujasis Vilniaus meras Remigijus Šimašius, paklaustas, koks laukia likimas savivaldybės įmonės „Vilnius veža“, teigė, kad keleivių vežimas nėra savivaldybės funkcija ir ilgainiui bendrovė bus likviduota – kada, dar nenuspręsta.

Vilniaus miesto savivaldybės turimais duomenimis išankstinės informacijos, kad sutartiniai klientai nebebus vežami, nebuvo. „Vilnius veža“ turi daugiau nei 100 sutartinių klientų, kuriems kol kas ir toliau teikiamos visos keleivių vežimo paslaugos. Dėl sprendimo leisti automobiliais naudotis „Amber Taxi“ Vilniaus miesto savivaldybė atskirai informuota nebuvo, todėl patikslinti skaičių, kiek automobilių perduota, deja, savivaldybė negali.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)