Keli šaltiniai dėl koalicijos besiderančiose partijose DELFI patvirtino, kad visos penkios partijos sutaria dėl „Air Lituanica“: nuostolingos avialinijos nebegali būti išlaikomos iš miesto kišenės. Esą skaičiuojama, kad šis A. Zuoko projektas miestui gali kasmet kainuoti bent po 8 mln. eurų, ir tai skolose skendinčiai sostinei ne pagal kišenę.

Kad „Air Lituanica“ likimas buvo aptariamas antradienį vykusiose derybose, DELFI patvirtino ir vienas iš „Tvarkos ir teisingumo“ partijos derybininkų, buvęs Vilniaus meras Juozas Imbrasas.

„Na, aptarėme daug klausimų. Tame skaičiuje – ir šitą aptarėme. Kad šita įmonė nebūtų dar didesnė kilpa ant miesto biudžeto“, - sakė J. Imbrasas.

Pasak jo, konkrečių sprendimų nepriimta, tačiau sutariama, kad Vilniui „Air Lituanica“ kainuoja per brangiai. Buvusio mero nuomone, geriausias variantas būtų Vyriausybės įsikišimas, „Air Lituanicą“ reanimuojant valstybės lėšomis.

„Reikėtų padirbėti prie jų (variantų – DELFI): koks variantas miestui neštų mažiausiai nuostolių. (…) Koks bus sprendimas, matysim. Kokia premjero galutinė bus pozicija“, - tęsė J. Imbrasas.

Politikas neslepia „Air Lituanicą“ laikantis nepavykusiu projektu. „Nereikia skraidyti ergeliu, jeigu nesi erelis“, - teigė „tvarkietis“.

A. Butkevičius: Vyriausybė „Air Lituanica“ negelbės

Premjeras Algirdas Butkevičius DELFI patikino, kad „Air Lituanica“ valstybės lėšomis gelbėjama nebus.

Algirdas Butkevičius
„Kol kas Vyriausybė nesiruošia kištis į šitą projektą. Mane susisiekimo ministras informuodavo, kokia yra situacija. Čia susisiekimo ministrui yra duotas pavedimas: kaip toliau elgtis, jeigu Vilniaus miestas nepritraukia kažkokio investuotojo – kokie galimi tolimesni keliai“, - kalbėjo A. Butkevičius.

Socialdemokratų lyderio nuomone, vienintelis „Air Lituanica“ išlikimo variantas, jeigu naujoji Vilniaus valdžia nutars nebeišlaikyti avialinijų, yra privataus investuotojo paieškos.

„Vyriausybė būtų, aišku, suinteresuota, kad surastų investuotoją ir galėtų išsilaikyti. Bet reikia pripažinti, kad be investuotojo aš nematau tos bendrovės veiklos ateities“, - neslėpė premjeras.

A. Zuokas nustebęs

Tokios žinios kadenciją baigiantį Vilniaus merą gerokai nustebino.

„Tai jų sprendimai“, - atsiduso A. Zuokas.

Kiek kainuotų „Air Lituanica“ uždarymas, meras kol kas neskaičiuoja. Sykiu jis tikino iš būsimųjų valdančiųjų dar nieko negirdėjęs apie avialinijų uždarymą.

Beje, trečiadienio posėdyje Vilniaus taryba svarstys klausimą dėl „Air Lituanica“ valdančios kompanijos „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimo keliais milijonais eurų. Išrinktasis meras Remigijus Šimašius reikalauja šį klausimą palikti naujos kadencijos tarybai. A. Zuokas žada savo oponentui suteikti tribūną.

DELFI šaltinių teigimu, jei „Air Lituanica“ iš kadenciją baigiančios tarybos gaus šią finansinę injekciją, avialinijos galbūt galės dar keletą mėnesių funkcionuoti. O be šių pinigų avialinijų uždarymas esą gali įvykti netgi labai greitai.

„Tvarkiečiams“ – atviros durys

Liberalams paskelbus, kad siekiama formuoti plačią penkių partijų koaliciją, dalis partnerių tuo patenkinti nebuvo. DELFI žiniomis, konservatoriai ir socdemai „tvarkiečių“ įtraukimą laikė pertekliniu.

Vis dėlto antradienio derybose padėtis pasikeitė. DELFI žiniomis, tris mandatus naujojoje taryboje turinčių „tvarkiečių“ keliami reikalavimai yra kuklūs ir niekam iš būsimosios daugumos dalyvių iš esmės nekliūva.

Taip pat aiškėja, kad „Lietuvos sąrašo“ partija kelia ne tokius reikalavimus, apie kokius kalba į tarybą su šiuo sąrašu išrinktas Seimo narys Naglis Puteikis. Jis tikina atsisakysiąs Seimo nario mandato, jei „Lietuvos sąrašas“ gaus Kontrolės komiteto kontrolę Vilniaus taryboje. Keli šaltiniai DELFI patikino, kad tai tėra „antis“, mat Kontrolės komitetas paprastai tenka opozicijai, ir naujosios daugumos formuotojai šios tradicijos laužyti neketina. Anot DELFI šaltinių, tarp postų, kurių nori „Lietuvos sąrašas“, yra vadovavimas strateginę reikšmę turinčiam Miesto plėtros komitetui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (417)