Tam, kad būtų pasiekti Euro 6 standartų reikalavimai, autobusuose sumontuota „Common Rail“ įpurškimo sistema, EGR (Exhaust gas recirculation – išmetamųjų dujų recirkuliacijos) sistema, nesudegusių dyzelino dalelių filtras (DPF) ir papildomai - naujos kartos „Ad Blue" sistema. Tokiu būdu išmetamosios dujos išvalomos per tris stadijas.

„Be Euro 6 standartų reikalavimus atitinkančio variklio, esama ir daugiau naujovių. Tai – elektroninė stabilumo sistema ESC, apsauganti transporto priemonę nuo slydimo. Be to, sumontuota „Ad Blue“ bako šildymo sistema ir pan. Gamintojų teigimu, Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantys varikliai padeda sutaupyti iki 2-3 proc. degalų“, - sako „Otokar“ atstovės Lietuvoje bendrovės „BTS Vilnius“ vadovas Jonas Žukas.

Įsigydami vidutinės klasės autobusų, „Busturo“ vadovai tikėjosi sutaupyti. „Autobusų keleivių nuolat mažėja. Pustuščiai didieji autobusai – nuostoliai įmonei. Todėl nedidelės transporto priemonės, matyt, greitai taps bene vienintele išeitimi keleivių vežėjams“, - sako „Busturo“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

Pasak jo, eksploatavus keletą mėnesių du autobusus, dar sunku pasakyti, kiek lėšų jie padeda sutaupyti. Tačiau jau dabar matyti, jog degalų ekonomija – akivaizdi.

„Busturo“ eksploatacijos direktoriaus Viliaus Laužiko teigimu, džiugina ir tai, jog turkai atsižvelgia į visas šiauliečių išsakytas pastabas, taiso trūkumus, operatyviai šalina gedimus. „Teko vairuoti ir anksčiau atvažiavusį, ir naująjį autobusą. Patobulėjimas juntamas išsyk. Džiugu, kad transporto priemonės tobulinamos, į mūsų pretenzijas ar pasiūlymus atsižvelgiama“, - kalba V. Laužikas.

Jo teigimu, įsigyti naujų vidutinės klasės autobusų įmonei reikėjo jau gerokai anksčiau. „Jei būtume tokius sprendimus galėję priimti prieš krizę, nauda jau būtų akivaizdi. Galima daryti išvadas – jei į transporto priemonių atnaujinimą neinvestuojama nuosekliai, vėliau tenka investuoti keliagubai. Ši investicija įmonei jau buvo reikalinga kaip oras. Jei būtume tempę laiką dar ilgiau, nebebūtume turėję kuo vežti keleivių“, - teigia eksploatacijos direktorius.

Pasak išsyk dešimties naujų autobusų įsigijimo projektą pasiryžusio finansuoti „DNB banko“ atstovo Cezijaus Komarovo, su vežėjais bendradarbiaujama sėkmingai, bankas „Busturą" vertina kaip patikimą, laiku atsiskaitantį klientą.

„Kol kas dar sunku pasakyti, ar toks vežėjų sprendimas pasiteisino. Tačiau matyti, jog autobusai dirba intensyviai, o degalų sunaudojimo pokyčiai – tokie, kokie ir buvo planuoti. Galutinius rezultatus matysime tada, kai keleivius bent keletą mėnesių Lietuvos keliais veš visi autobusai“, - sako C. Komarovas.

Paskutiniai keturi iš dešimties įsigytųjų „Otokar“ į Šiaulius atvyks po poros savaičių. Juose taip pat bus sumontuoti Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantys varikliai.