„Šiai dienai į projektą investuota 300 mln. eurų. Tai didžiausia suma investuota į bet kokį projektą nuo Nepriklausomybės atkūrimo. Vien tiltų buvo pastatyta 16 vienetų. Manau, kad šiemet projektas bus baigtas “, - teigė Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

„Šiemet „Rail Baltica“ pasiekė Kauną. Darbų buvo labai daug, o metų pabaigoje jau galėsime važiuoti į Berlyną. Kaune buvo tam tikrų nepatogumų, bet patogaus meto spręsti infrastruktūros klausimus nebus. „Rail Baltica“ miestui suteikė daug pranašumų. Atnaujinama infrastruktūra, geležinkelio tiltas. Išties europiniai reikalavimai, kad nesusikirstų antžeminiai srautai, bus įgyvendinti“, - teigė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Skaičiai – įspūdingi

„Rail Baltica“ projekto direkcijos vadovas Antanas Zenonas Kaminskas sako, kad šį projektą būtų galima palyginti su magistralės Vilnius – KaunasKlaipėda statybomis.

„Didesnio projekto nuo caro laikų geležinkelio sistemoje nėra buvę. Šis projektas nuo pirmo techninio projekto paruošimo iki realizavimo Kaune bus rekordinis – 3,5 metų. Projektas techniniais parametrais – įspūdingas“, - sako A. Z. Kaminskas.

Projekto vadovo teigimu, projekto įgyvendimimui jau panaudota 1,045 milijardo Lt. Tai yra 89 proc. visos kontrakto vertės.

Už šią sumą nutiesta 97 proc. viso kelio (iš viso - 132 km), įrengta 17 naujų peronų, vandens nuvedimo sistemos (80 km), pastatyti 4 nauji viadukai, pastatyta 17 km triukšmo slopinimų sienelių, apsauginių tvorelių gyvūnams pastatyta 59 km (iš 155 km).

„Tikimės, kad iki Naujų metų viskas bus padaryta. Ambicingas planas – pirmą krovininį traukinį iki Kauno paleisti rugsėjo mėnesį“, - viliasi A. Z. Kaminskas.

„Kada keleiviai galės nuvykti į Varšuvą? Na, sunku pasakyti. Iki Naujų metų techniškai viskas turi būti padaryta. Tačiau dar reikia suderinti tvarkaraščius, išbandyti kelią. Galiu pasakyti, kad šiais metais tokia kelionė yra galima“, - sako R. Sinkevičius.

Vasario pabaigoje bus teikiama paraiška finansavimui „Rail Baltika 2” projektui, kuriame dalyvauja Lietuva, Latvija ir Estija. Po dešimtmečio vėžė drieksis iki Helsinkio.

Skaičiuojama, kad viso „Rail Baltica 2” projekto įgyvendinimas Lietuvos teritorijoje kainuos apie 2-2,3 miljardo eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją