„Visi žino, kad žiemą reikia važinėti su pilnesniais bakais. Pastebime, kad artėjant šalčiams turime daugiau klientų, kurie pasitiki stiprius šalčius atlaikančiais degalais, kuriais prekiaujame“, – sako UABNeste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys.

Pardavėjai nepataria pirkti neaiškios kilmės ar kontrabandinių degalų, nes jie gali pakenkti automobiliui. Pingant degalams ir griežtėjant patikrai pasienyje, skaičiuojama, kad šešėlinė degalų rinka traukiasi.

Muitinės departamentas įvedė papildomas sankcijas, kontrolę, kai neleidžiama įvežti pilnų bakų dyzelino. Šios priežastys padidino dyzelino pardavimus Lietuvoje“, – aiškina Lietuviškų degalinių sąjungos tarybos narys Dainius Janėnas.

A. Miežys pastebi, kad žiemą į jo atstovaujamas degalines skuba ir tie, kurie vasaromis pilasi „kažkur kažką“.

Žiemą išryškėja ir vartojimo ypatumai – regionuose žiemą dyzelino nuperkama mažiau, miestuose – atvirkščiai.

„Kadangi dyzelino vartotojas – žemės ūkis, kuris vasarą suvartoja iki 5–6 kartų daugiau nei žiemą, kai jis praktiškai merdi ir nieko nedirba“, – teigia D. Janėnas.

Finansų ministerija skaičiuoja, kad šiemet dyzelino pardavimai augo penktadaliu, dujų pardavimai traukėsi beveik dešimtadaliu, o benzino vairuotojai pylėsi keliais proc. mažiau.