Kauno miesto tarybos nariai reikalauja neignoruoti teisėtų kauniečių interesų ir dar šįmet priimti konkrečius sprendimus, kuriais būtų įsipareigojama skirti reikiamas valstybės biudžeto lėšas Panemunės tilto statybai finansuoti. Apie sudėtingą situaciją žadama informuoti ir šalies Prezidentę.
„Per pastaruosius 5 metus valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos paramos lėšomis buvo pastatyti tiltai per Nemuną Alytuje (apie 60 mln. Lt) ir Druskininkuose (apie 44 mln. Lt), rekonstruotas Lazdynų tiltas Vilniuje (apie 120 mln. Lt), pastatytas Vilniaus pietinis aplinkkelis (daugiau kaip 260 mln. Lt), kapitališkai suremontuotas tiltas per Danę ir viadukas per Liepų gatvę Klaipėdoje (daugiau kaip 40 mln. Lt), nutiestas naujas Klaipėdos miesto šiaurinio išvažiavimo kelias nuo Kretingos gatvės iki Liepų gatvės (daugiau kaip 70 mln. Lt) ir kt. Akivaizdu, kad nė viena savivaldybė savo pajėgomis neturi finansinių galimybių pastatyti tilto, juolab per Nemuną. Taip ir Kauno miesto savivaldybė vien tik savo lėšomis nėra pajėgi užtikrinti naujojo Panemunės tilto per Nemuną statybos“, – rašoma ketvirtadienį priimtoje Kauno miesto tarybos rezoliucijoje.
„Galvosime, kaip paspartinti finansavimą. Ieškosime papildomų finansavimo šaltinių. Tilto statyboms naudojami vietiniai Kauno ištekliai, dalis lėšų bus skirta iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, bet manau, kad 2015 metais šitas projektas turi būti įtrauktas į Valstybės investicijų programą. Tai užtikrintų tilto statybų finansavimo klausimą“, – šių metų sausio 21 dieną lankydamasis Panemunės tilto statybvietėje sakė ministras pirmininkas A. Butkevičius.
Šiais metais Vyriausybė Panemunės tilto statyboms iš Kelių priežiūros ir plėtros programos skyrė 5,3 mln. Lt. Tiltą statanti bendrovė „Kauno tiltai“ šįmet atliko didžiąją dalį darbų ir per šiuos metus iš savo apyvartinių lėšų į statybas investavo 40,9 mln. Lt. Pagal sutartį su rangovu lėšos už šįmet atliktus darbus turi būti sumokėtos 2015-aisiais.
Svarstant 2015 metų valstybės biudžeto projektą 13-os Seimo narių grupė pateikė siūlymą Panemunės tilto statyboms skirti 54,2 mln. Lt. Antradienį šį ir kitus siūlymus Seimas nusprendė perduoti svarstyti Vyriausybei, tuo tarpu trečiadienį vykusiame Vyriausybės pasitarime šis pasiūlymas buvo atmestas. Ministrų kabinetas eilinį kartą apsiribojo žodiniais pažadais šį klausimą bandyti spręsti kitąmet.
„Norėčiau tik pridurti, kad yra likę tuometinio Kauno mero Rimanto Mikaičio raštai ankstesniam susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui. Yra ir jo atsakymas. Galima pasidomėti, kas ką konkrečiai žadėjo ir netesėjo“, – kalbėjo V. Popovas.
Meras A. Kupčinskas teigė, jog dabar ne taip svarbu, kas kada ir ką pasakė ar parašė. Visa tai, išsaugota. Kai ateis laikas, bus galima visuomenei paviešinti tą informaciją per naujo tilto atidarymo iškilmes, – juk tikrai atsiras norinčių perkirpti juostelę, nors nieko konkretaus dėl tos statybos nenuveikė.
„O gal jau susitarta, kad Kaliningrado sritis bus prijungta prie Lietuvos? Tai tiltas į Tilžę tikrai gali būti prioritetas“, – replikavo vienas iš kauniečių politikų.
Viso projekto vertė siekia 103 mln. Lt. Naujojo Panemunės tilto statybas tikimasi baigti iki kitų metų spalio 1 dienos.