DELFI jau rašė, kad A. Junickis investuotojus į savo idėją vilioja pasakiškais pelnais bei Londone registruota įmone „Eurasian Rail Skyway Systems Ltd.“. Šioje įmonėje turima akcijų dalis A. Junickiui turėtų garantuoti vietą turtingiausių pasaulio žmonių sąraše, nors pats jis pripažįsta tokių pinigų neturintis. Tačiau tolesnis DELFI tyrimas parodė, kad A. Junickis turi dar tris į skirtingų žemynų rinkas orientuotas įmones, o jose valdomos akcijos įvertintos tokia suma, kokia rusų verslininką turėtų atvesti į pačią pasaulio turtingųjų sąrašo viršūnę.

Lietuvoje mojuoja verslo „flagmanu“

Investuotojų „styginiam transportui“ Lietuvoje ieškoma mojuojant „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd.“ duomenis. Jungtinės Karalystės registrui kompanija deklaravo daugiau nei 136 mlrd. svarų įstatinį kapitalą, 10 proc. akcijų, neva vertų 13,6 mlrd. svarų, priklauso A. Junickiui. Bet tai toli gražu ne viskas. „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd.“ yra didžiausia tarp keturių analogiškų kompanijų. Na, bent jau didžiausia pagal deklaruotą kapitalą.

DELFI aptiko dar tris A. Junickio įmones Londone. Visos jos įsteigtos praėjusių metų spalio 23 d. – tą pačią dieną, kaip ir „Eurasian Rail Skyway Systems Ltd.“. Panašūs pavadinimai, tie patys vardai ir kosminis įstatinis kapitalas – visi bendri vardikliai sutampa su Lietuvoje vystoma schema.

Taigi panarstykime įmones po vieną.

„African Rail Skyway Systems Ltd.“. Direktorius – A. Junickis. Deklaruotas įstatinis kapitalas – daugiau nei 44,88 mlrd. svarų. Akcininkai – kaip ir „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd.: 90 proc. tenka Britų Mergelių salose registruotai ofšorinei kompanijai „Global Transport Investments Inc.“, 10 proc. – A. Junickiui.

„American Rail Skyway Systems Ltd.“. Direktorius – A. Junickis. Deklaruotas įstatinis kapitalas – beveik 46,6 mlrd. svarų. Akcininkai: „Global Transport Investments Inc.“ (90 proc.) ir A. Junickis (10 proc.).

Australian & Oceanic Rail Skyway Systems Ltd.“. Drektorius – A. Junickis. Deklaruotas įstatinis kapitalas – kukli 7,42 mlrd. svarų suma. Akcininkai: „Global Transport Investments Inc.“ (90 proc.) ir A. Junickis (10 proc.).

Pasirodo, jis dar „turtingesnis“

Anatolijus Junickis
DELFI praėjusią savaitę rašė, kad su savo akcijų paketu „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd.“ A. Junickis turėtų būti maždaug 30-ojoje pasaulio turtingiausiųjų sąrašo vietoje. Dabar matyti, kad Šiaulių valdžią sužavėjęs verslininkas turėtų būti kur kas aukščiau. Bet, žinoma, nėra.

Tad keturiose įmonėse A. Junickis valdo po 10 proc. akcijų. „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd.“ jo turimų akcijų deklaruota nominali vertė – 13,6 mlrd. svarų, „African Rail Skyway Systems Ltd.“ – daugiau kaip 4,488 mlrd. svarų, „American Rail Skyway Systems Ltd.“ – apie 4,66 mlrd. svarų, o „Australian & Oceanic Rail Skyway Systems Ltd.“ – „tik“ 0,742 mlrd. svarų.

Ir pabaigai – paprasta matematika. Keturių „dangaus geležinkelio“ įmonių deklaruoti įstatiniai kapitalai iš viso sudaro apie 235,16 mlrd. svarų. A. Junickio akcijų paketų nominali vertė – apie 23,5 mlrd. svarų. JAV dolerio ir svaro kursas – apie 1,6 dolerio už svarą. Taigi paverčiame A. Junickio deklaruotą kapitalą doleriais ir gauname įspūdingą 37,6 mlrd. JAV dolerių sumą.

Ne pirma vieta „Forbes“ milijardierių sąraše, bet dešimtukas garantuotas. Su tokiais turtais A. Junickis turėtų iš devintosios vietos išstumti pasaulio prekybos giganto „Wal-Mart“ akcininką Jimą Waltoną, kurio turtą „Forbes“ įvertino 36,5 mlrd. dolerių.

Štai tokius „sertifikatus“ savo klientams žada Anatolijaus Junickio verslas.

A. Butkevičius: sutartis bus nutraukta

Šiaulių savivaldybės sutartis su šalia karinio Šiaulių oro uosto norinčia investuoti bendrove greičiausiai bus nutraukta, sako premjeras. Algirdas Butkevičius trečiadienį pareiškė, kad gavo specialiųjų tarnybų pažymą, kuri leidžia daryti tokias išvadas.

„Aš su ponu Sartausku (Šiaulių meru Justinu Sartausku - BNS) esu kalbėjęs ir prašiau neskubėti priimti jokių tolimesnių sprendimų. Šiandien gavau pažymą iš teisėsaugos institucijų, kuria vadovaujantis, manau, bus nutraukta sutartis“, - trečiadienį po Vyriausybės posėdžio žurnalistams sakė ministras pirmininkas.

Jis teigė, kad negali komentuoti, kas pateikta pažymoje ir to, ar investicijos kelia grėsmę nacionaliniam saugumui.

O Šiaulių meras džiaugiasi milijonu

Šiaulių meras socialdemokratas Justinas Sartauskas sako, kad kol kas nesvarstoma nutraukti investicijų sutartį su įmone, sulaukusia kai kurių politikų įtarimų dėl ryšių su Rusija ir norinčia veikti prie karinio oro uosto, kur dislokuoti NATO sąjungininkų naikintuvai.

Jo teigimu, įmonė „Rail Skyway Systems Ltd.“ savivaldybei praėjusią savaitę pervedė 1 mln. litų teritorijos tvarkymo darbams dar iki jos išnuomojimo.

Justinas Sartauskas
„Mes turime investuotojų, kurie išsinuomoja žemę ir nieko nedaro, jau turime tokią praktiką. Buvo paprašyta garanto, kadangi mums ten reikėtų du sklypus sujungti, medžius pašalinti. Jie pervedė mums į sąskaitą 1 mln. litų, kad mes darbus galėtume pradėti ir jeigu jie pasitraukia, tada mes iš to 1 mln. padengiame visas patirtas išlaidas“, - trečiadienį BNS aiškino meras.

Pasak jo, „Rail Skyway Systems Ltd.“ lėšos savivaldybę pasiekė rugsėjo 10 dieną.

Prezidentei Daliai Grybauskaitei parengus pataisas dėl reikalavimų investuotojams į strateginius ūkio sektorius ir greta strateginių objektų, J. Sartauskas pabrėžia, kad sprendimą, ar leisti nuomoti žemę įmonei, priims Nacionalinė žemės tarnyba.

„Mes padarėme tik investicijų sutartį – kad jie gali investuoti. O žemės nuomos sutarties nėra. Žemės nuomos sutartį daro Nacionalinė žemės tarnyba. Jeigu mes gautume žinių, kad Nacionalinė žemės tarnyba nenuomoja žemės, mes nutrauksime investicijų sutartį“, - patikino meras.

Kartu jis svarstė, kad pataisų kontekste darosi neaišku, ar netinkamu reikia laikyti patį investuotoją, ar teritoriją.

„Kai mes dabar kalbame dėl to strateginio investuotojo, kuris pas mus ateitų, tai ar jis yra blogas, ar vieta bloga? Kas čia yra blogai? Jeigu vieta bloga, tai miestas turėtume teisę ieškoti kitos vietos? Mes kol kas nieko nežinome, tiktai girdime iš konservatorių, kad šita lietuviška įmonė yra šnipai. Tai jeigu šnipai, tai jiems niekur vieta neturėtų tikti“, - kalbėjo J. Sartauskas.

Registrų centro duomenimis, „Rail Skyway Systems“, kurios įstatinis kapitalas rugpjūčio mėnesį padidintas nuo 105 tūkst. litų iki 1 mln. litų, akcininkai kovo pabaigoje buvo tuo pačiu adresu Maskvoje gyvenamąją vietą nurodę įmonės vadovas Anatolijus Junickis ir Nadežda Kosareva.

A.Junickis BNS sakė telefonu negalintis nieko komentuoti ir pažadėjo su BNS žurnalistu bendrauti pirmadienį.

Sunerimo net D. Grybauskaitė

Dalia Grybauskaitė
Prezidentė trečiadienį pateikė įstatymų pataisas, kad investicijos į strateginius ūkio sektorius ir greta strateginių objektų esančią teritoriją būtų leidžiamos tik įvertinus, ar potencialaus investuotojo veikla nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui. Pagal prezidentės siūlomas pataisas, siūloma į strateginių nacionaliniam saugumui įmonių sąrašą įtraukti šiuo metu karinio aerodromo teritorijoje veikiantį Šiaulių oro uostą bei suteikti strateginės reikšmės objekto statusą visiems Lietuvos teritorijoje esantiems aerodromams.

Teikiamuose įstatymų projektuose nacionalinio saugumo užtikrinimui strateginiais ūkio sektoriais įvardinami energetika, transportas, komunikacijos, informacinės ir aukštosios technologijos, finansai.

D.Grybauskaitės patarėja ekonomikai Giedrė Kaminskaitė-Salters BNS trečiadienį sakė, kad pataisų pateikimą paskatino situacija Šiauliuose, tačiau jomis siekiama plačiau atsižvelgti į sudėtingą geopolitinę situaciją.

„Esame sunkioje geopolitinėje padėtyje ir buvo nuspręsta, kad reikia saugumą garantuoti plačiau, negu dabar yra nustatyta įstatymuose. Be abejo, kad pagrindas yra situacija Šiauliuose“, - sakė G.Kaminskaitė-Salters.

Pataisos pateiktos po to, kai opozicijoje esantys konservatoriai perspėjo dėl Šiauliuose parengto investicinio projekto, kuriuo remiantis, pasak jų, prie Zoknių karinių oro pajėgų NATO bazės neaiškaus, spėjama, rusiško kapitalo įmonė ketina statyti „styginiais bėgiais“ riedančių traukinių laboratoriją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (525)