Požeminė perėja pagreitino remontą

Tragišką stoties būklę dar labiau išryškino šiuolaikinė požeminė perėja, kuria iš Vytauto prospekto patenkama į stotį - įveikus šį maršrutą galėjai pasijusti lyg keliasdešimt metų sugrįžęs atgal. Šis įspūdis nėra apgaulingas - stotis kapitališkai neremontuota daugiau kaip 50 metų.

“Perėja paskubino stoties remontą”, - teigia AB “Lietuvos geležinkeliai” Kauno regiono keleivių aptarnavimo centro viršininkė Irena Sadukaitė. Kai Kaune apsilankė “Lietuvos geležinkelių” vadovas Jonas Biržiškis, ji specialiai jam pasiūlė miesto požemine perėja nužingsniuoti į stotį. “Tada direktorius pripažino, kad remonto reikia kuo greičiau. Neabejoju, kad po remonto stoties tuneliai atrodys ne prasčiau nei ši perėja”, - sakė I.Sadukaitė.

AB “Lietuvos geležinkeliai” Statybos ir statinių priežiūros skyriaus viršininkas Antanas Papakulis sakė, kad stočiai priklausanti požeminė perėja iki pat trečio perono bus suremontuota taip pat, kaip ir požeminė perėja. “Pratęsime miesto idėją iki pat traukinio”, - teigė jis.

“Remonto labai reikėjo, ne tik todėl, kad patalpos atrodo baisiai. Kai kurios vietos buvo pavojingos, bet kada galėjo nukristi tinkas. Pagrindinės salės lubos padengtos apsauginiu sluoksniu, nes papuošimai jau krito, buvo tapę pavojingi keleiviams”, - sakė I.Sadukaitė.

Kainuos 22 milijonus litų

Anot A.Papakulio, apie Kauno stoties remontą kalbėta jau nuo 2002 metų. “Iš pradžių buvo sutvarkyta Vilniaus stotis, nors požeminėje perėjoje iki šiol vyksta remontas. Dabar atėjo eilė Kaunui. Pernai parengtas rekonstrukcijos projektas, šiemet kovo 21 dieną pasirašėme statybos rangos sutartį su UAB “Kaminta”, - dėstė jis.

Stoties remontas kainuos 22,2 milijono litų. “Naują būtų pigiau pastatyti. Darbai turi būti baigti iki 2008 metų gruodžio 20 dienos. Statybininkai pasirengę viską padaryti greičiau nei per ketverius metus, jeigu bus atitinkamas finansavimas. Tikėjomės pinigų šiam objektui gauti iš ES fondų, bet nepavyko, todėl remontuosime tik savo lėšomis. Paskaičiavome, kad Kauno stoties remontui galėsime skirti po 4-5 milijonus litų per metus”, - sakė A.Papakulis.

Bus kasamas dar vienas tunelis

A.Papakulio teigimu, po remonto stotis nei sumažės, nei padidės. “Kauno stotis buvo sugriauta, po karo reikėjo ją atstatyti. Ji pastatyta 1952 metais pagal “Sojuztransprojekt” Leningrado skyriaus 1949 metų projektą beveik ant caro laikų statinio pamatų. Geležinkelio stočių projektai anais laikais buvo saugomi Maskvoje arba Leningrade. Lietuvoje turime tik nuotraukas, piešinius, bet detalių projektų nėra”, - teigė pašnekovas.

Bus remontuojami požeminiai keliai į antrąjį ir trečiąjį peronus. Taip pat bus kasamas naujas požeminis kelias, kuriuo iš požeminės pėsčiųjų perėjos bus galima patekti į pirmąjį pagrindinį peroną. Remonto laukia ir peronas: bus remontuojamas stogelis, antrasis pagrindinio geležinkelio kelias. Paskiausiai statybininkai įeis į keleivių salę.