„Be abejo, sutartis yra kompromisinė. Kai kur teko nusileisti mums, kai kur – darbuotojų atstovams. Tačiau džiugu, kad po metus trukusio intensyvaus darbo pagaliau turime naują kolektyvinę sutartį“, - sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Jo teigimu, iki šiol įmonėje galiojo dvi sutartys – 2006-aisiais pasirašyta UAB „Vilniaus troleibusai“ ir 2007-aisiais – UAB „Vilniaus autobusai“.

„Situacija nebuvo normali, kai tos pačios įmonės darbuotojai dirbo pagal skirtingas sutartis, gavo nevienodą atlyginimą už tą patį darbą, skirtingus priedus. Todėl pasirašyti naują sutartį labai svarbu visiems“, - teigia G. Nakutis.

Derėtis su darbdavių atstovais delegatus į konferenciją įmonės darbuotojai balsuodami rinko padaliniuose. Nuo dvidešimties darbuotojų buvo renkamas vienas žmogus, neatsižvelgiant į tai, kokiai iš trijų įmonėje veikiančių profesinių sąjungų jis priklauso ar visai nėra profsąjungos narys.

Išrinktieji 2013-iųjų balandį vykusioje konferencijoje įgaliojo vieną iš trijų įmonėje veikiančių profsąjungų – UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinę sąjungą – derėtis su darbdaviu dėl naujos kolektyvinės sutarties.

„Nuo 2013-ųjų gegužės 9-osios įvyko dvidešimt keturi posėdžiai, kur derėjomės įvairiais abiem pusėms aktualiais klausimais. Svarbiausia, žinoma, mums buvo atlyginimas. Pavyko suderėti, kad nė vienam įmonės darbuotojui atlyginimai nemažėtų. Autobusų vairuotojams jie liko tokie patys, o troleibusų vairuotojai jau nuo kito mėnesio, priklausomai nuo darbo stažo, gaus 200-500 litų daugiau“, - kalba bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius.

Pasak jo, darbuotojų atlyginimo klausimas buvo vienas iš svarbiausių – pritraukti į įmonę jaunų žmonių, ypač vairuotojų, nėra lengva. „Pradedančio autobuso vairuotojo atlyginimas – vos pusantro tūkstančio litų į rankas. Jauni žmonės už tiek dirbti nenori, kadangi darbas yra sunkus ir atsakingas. Galiu pažadėti įmonės vadovams, jog dėl atlyginimų pakėlimo derėsimės ir toliau. Nenormalu ir tai, kad mūsų įmonė yra nuolatinė skolininkė – kaip galime dirbdami, vykdydami sutartis, veždami keleivius, dar likti įsiskolinę?“, - retoriškai klausė J. Dekaminavičius.

Tiek darbdavio, tiek profesinių sąjungų vadovus nudžiugino ir ypač didelis delegatų aktyvumas; iš 102 išrinktųjų dalyvavo 97, o nedalyvavusieji nurodė itin svarbias priežastis. Kolektyvinei sutarčiai pritarė 70 konferencijos dalyvių, dvidešimt penki balsavo prieš.

Pasak G. Nakučio, sutartis turi būti pasirašyta per tris dienas, tačiau jos pasirašymas – tik darbų pradžia. „Žengtas svarbus žingsnis reglamentuojant vidinius darbdavio ir darbuotojų santykius įmonėje. Dar turėsime parengti gausybę dokumentų, pakeisti darbo užmokesčio nuostatus ir pan. Tačiau pradžia link sutarimo jau padaryta“, - teigė G. Nakutis.

Didesnio atlyginimo buvę troleibusų įmonės darbuotojai sulauks jau už birželio mėnesį.