Kol kas gana miglotai kalbama, ar dėl naujos sistemos įdiegimo nebrangs bilietai.

„Tarifai bus peržiūrimi įvedus eurą. Tačiau dabar nėra pagrindo didinti kainą“, - teigė Kauno Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Šiuo metu mikroautobusų bilieto kaina siekia 3 Lt.

Senus „mikriukus“ pakeis „Mercedes“

„Kautros“ vadovas Linas Skardžiukas sako, kad prestižinė markė pasirinkta neatsitiktinai.

„Tai maksimaliai funkcionaliai patogi transporto priemonė. Tai bus vieni iš pirmųjų žemagrindžių mikroautobusų Lietuvoje. Be to, mikroautobusai pritaikyti neįgaliųjų poreikiams“, - teigė L. Skardžiukas.

Septynis maršrutus aptarnaus 70 naujų transporto priemonių, kuriose įrengti kondicionieriai, trapai neįgaliųjų vežimėliams, automatinės keleivių durys, keleivių informavimo švieslentės salono išorėje ir kiti privalumui.

“Mercedes“ salono aukštis siekia 2,2 metro. Iš viso mikroautobuse yra 16 sėdimų ir 6 stovimos vietos. Iš viso į naujas transporto priemones investuota 20 mln. Lt. Mikroautobusai bus keičiami palaipsniui – iki metų pabaigos planuojama pakeisti visas transporto priemones. Rugpjūčio mėnesį į gatves išriedės pirmieji 10 mikroautobusų.

Siekia gerinti įvaizdį

Planuojama, kad naujas transporto priemones vairuos maždaug 170 vairuotojų, kurių vidutinis darbo užmokestis sieks 2400 Lt neatskaičius mokesčių. Kauno miesto savivaldybės biudžetas dėl to kasmet bus papildomas apie 0,5 mln. Lt gyventojų pajamų mokesčio. Vairuotojai gaus visas socialines garantijas, bus užtikrinamas reikiamas darbo ir poilsio režimas.

Ne paslaptis, kad „mikriukų“ vairuotojai seniai pagarsėjo kaip itin įžūlus vairuotojai. Dabar šią nuostatą stengiamasi keisti.

„Darysime viską, kad tie stereotipai, kurie yra šiandien, pasikeistų“, - teigė L. Skardžiukas.

„Kautra“ teigia, kad naujuosiuose maršrutiniuose taksi bus užtikrinama aukšta vairuotojų darbo, bendravimo su klientais ir vairavimo kultūra. Visi vairuotojai darbo metu dėvės tarnybines uniformas, ne rečiau kaip kas dvejus metus bus vykdomi vairuotojų mokymai. Transporto priemonių išorėje ir viduje bus nurodytas nemokamas tel. numeris, skirtas informuoti apie netinkamą vairuotojų elgesį ar vairavimą.

Kiekvieną dieną prieš vairuotojams išvykstant į reisą, bus tikrinamas jų blaivumas.

Lieka 7 maršrutai

Visose transporto priemonėse bus įrengta GPS/GPRS įranga, leidžianti užtikrinti maršruto ir tvarkaraščio laikymąsi. Taip pat ši įranga leis teikti informaciją apie maršrutinių taksi atvykimą stotelių švieslentėse bei kitomis elektroninėmis priemonėmis.

Bilietus bus galima įsigyti pas transporto priemonės vairuotoją, o nuo 2015 m. pradžios maršrutiniuose taksi bus galima atsiskaityti el. bilieto kortele. Ateityje planuojama įdiegti terminuotąjį maršrutinių taksi bilietą, kuris leistų važiuoti maršrutiniais taksi su persėdimu.

Nuo rugpjūčio 1 d. Kaune keleivius veš 70 maršrutinių taksi mikroautobusų 7 maršrutais nuo 51-ojo iki 57-ojo. Po pertvarkos išliks populiariausi maršrutinių taksi maršrutai ir pagrindinės kryptys, kuriomis šiuo metu važiuoja didžiausia dalis maršrutinių taksi keleivių.

Palyginimui, praėjusiais metais Kaune keleiviai vežami 17-a maršrutų, šiuo metu beliko 12, o nuo rugpjūčio maršrutų skaičius mažėja iki 7. Be to, keičiasi ir maršrutų žymėjimas.

Maršrutiniai taksi važiuos 7 skirtingais maršrutais:

51-asis maršrutinių taksi maršrutas AB „Urmas" - Kazliškiai (Tirkiliškiai):
52-asis maršrutinių taksi maršrutas Liucijanavos g.- Vaišvydava:
53-iasis maršrutinių taksi maršrutas Partizanų g. - Rokai:
54-asis maršrutinių taksi maršrutas Sargėnai - Respublikinė Kauno ligoninė:
55-asis maršrutinių taksi maršrutas Šilainiai - Palemonas:
56-asis maršrutinių taksi maršrutas Ringaudai - Neveronys:
57-asis maršrutinių taksi maršrutas Partizanų g. - 9-ojo Forto g.