„Kiekvienas automobilio savininkas Lietuvoje naudojasi kelių infrastruktūra, finansuojama iš valstybės biudžeto. Tad būtų logiška ir teisinga, kad už tokią viešą paslaugą daugiau mokėtų tie, kurie turi automobilius, nei tie, kurie važinėja vien tik viešuoju transportu. Automobilių mokestis yra vienas mažiausiai ekonomikos augimui kenkiančių būdų surinkti papildomų biudžeto lėšų, ir investuotojai jau daugelį metų ragina valstybę jį įvesti“, – teigia „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė.
DELFI primena, kad apmokestinti gyventojų naudojamus automobilius Lietuvai rekomenduoja Europos Sąjungos Taryba, Tarptautinis valiutos fondas. Taip pat rekomenduojama apmokestinti visą nekilnojamąjį turtą.
Asociacijos „Investors‘ Forum“ mokesčių grupės vadovo Kęstučio Lisausko nuomone, automobilių mokestis galėtų prisidėti ir prie oro taršos mažinimo, jei labiau teršiančios transporto priemonės būtų apmokestintos didesniu tarifu.
Lietuva pagal automobilių kiekį, tenkantį tūkstančiui gyventojų, lenkia Belgiją, Nyderlandus, Jungtinę Karalystę, Švediją.
„Tai skatina atkreipti dėmesį į šešėlinę ekonomiką, dėl kurios valstybė kasmet netenka šimtų milijonų litų.“ – teigia R. Skyrienė.
DELFI skelbė, kad Lietuvoje apie galimybę įvesti automobilių mokestį diskutuojama jau ne pirmus metus, turto mokesčius Lietuvai ne kartą rekomendavo ir šalies ekonominę situaciją reguliariai vertinantis Tarptautinis valiutos fondas. Vežėjai ir autoverslininkai jau reikalauja, kad toks mokestis būtų įvestas, tačiau pripažįsta, jog politikai nenori rizikuoti savo reitingais.