Kelis kartus per naktį pro Birutės gatvės geležinkelio pervažą važiuojantys traukiniai signalizuoja. Netoli gyvenantys žmonės sako pabundantys iš miego, vaikai krūpčiojantys.

„Naktį negalima miegoti. Pravažiuojantys traukiniai kaukia. 107 decibelai, o prie 107-nių decibelų gali trūkti ausų būgneliai, kraujotaka įsilieti ir taip toliau“, – apie triukšmą kalbėjo Medelyno rajono gyventojas Arijus Ivaškevičius.

Šiaulių visuomenės sveikatos centras atliko tyrimus. Nustatyta, kad pravažiuojantis traukinys kelia triukšmą, kuris siekia 95 decibelus, jei yra garsinis signalas – 107, o norma yra 55 decibelai. Neapsikentę gyventojai ėmė varstyti įvairių tarnybų duris.

„Signalas duodamas, kai yra pavojus tam tikrose vietose: pervažose, kreivėse, kur blogas matomumas ir kada pastebimi žmogus ar gyvūnai“, – teigė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Geležinkelio infrastruktūros vyriausiasis saugos inspektorius Antanas Raudonavičius.

Tačiau po gyventojų skundų signalas yra tylesnis. Gyventojai reikalauja, kad „Lietuvos geležinkeliai“ atsisakytų garsinių signalų ir taikytų kitas prevencines priemones.

Galėtų būti statomos triukšmo sienelės, įrengiami bėgių slopintuvai, iškeldinami gyventojai. Valstybinės geležinkelio inspekcijos viršininkas tvirtino, kad Šiaulių savivaldybė triukšmo prevencijai per ketverius metus gavo daugiau nei 9 mln. litų.

„Tai yra savivaldybės problema ir savivaldybė turi rūpintis savo žmonių problemomis“, – konstatavo Valstybinės geležinkelio inspekcijos viršininkas Robertas Šerėnas.

Vėliau paaiškėjo, kad minėta suma buvo numatyta tik Vyriausybės programoje, tačiau pinigai neskirti.

„Ne vien tik mums turėtų būti įpareigojimas vykdyti triukšmo prevenciją. Triukšmo kėlėjas turi daryti savo žygius“, – tvirtino Šiaulių miesto meras Justinas Sartauskas.

„Svarstytinas variantas – naudoti du signalus: vienas tylus, kitas garsinis. Naktį nuo 24 val. iki 6 val. – tylų signalą“, – svarstė A. Raudonavičius.

Pasitarime nuspręsta, kad Valstybinė geležinkelio inspekcija iki balandžio mėnesio inicijuos susisiekimo ministro įstatymo pakeitimą ir supaprastins traukinių garsinio signalo naudojimo reikalavimus.

Kol kas bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” darbuotojai perspės traukinių mašinistus naudoti garsinį signalą švelniau.