Vilniaus miesto tarybos kolegija ketvirtadienį pritarė lengvųjų taksi automobilių ir maršrutinių taksi (autobusiukų) vairuotojų kvalifikacinio mokymo, žinių vertinimo bei atestacijos liudijimų išdavimo tvarkai.

Kaip BNS sakė savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys, ši tvarka numato, jog iki rugpjūčio 1 dienos visi Vilniaus miesto taksistai ir maršrutinių autobusų vairuotojai turi baigti kvalifikacinio mokymo kursus, išlaikyti įskaitą ir gauti atestacijos pažymėjimą. Laikyti kvalifikacinę įskaitą vairuotojai galės ir eksternu.

Taksi vairuotojų profesinę kompetenciją numatoma tikrinti kas 5 metus. Vilniaus mieste maždaug savaitės laiko kursus organizuos aštuoni mokymo centrams, kurie turi patirties rengiant kelių transporto priemonių vairuotojus, šiuolaikinę mokymo bazę ir kvalifikuotus pedagogus.

Atlikti vairuotojų žinių vertinimą bei išduoti patvirtintą nustatytos formos atestavimo liudijimą įgaliojami Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai.

Kursų metu vairuotojai gaus įvairiapusių žinių. "Priminsime eismo taisykles, visus įstatymus, už ką jie gali būti nubausti. Paliesime ir psichologinius aspektus, kaip konfliktinių situacijų sprendimas, bendravimas su klientais. Be to, bus etika, kalbos ir vairavimo kultūra. Lengviesiems taksi automobilių vairuotojams įvedėme papildomą poros valandų miesto pažinimo kursą", - pasakojo Viešojo transporto poskyrio vedėjas K.Lubys.

Kvalifikacinių kursų rengėjai planuoja taksistams suteikti ir užsienio kalbų pagrindų, mat neretai keblumų kyla užsieniečiams, besinaudojantiems taksi paslaugomis.

"Esame numatę, kad mokymo centrai paruoš sąvadą būtiniausių užsienietiškų frazių, kad taksistai mokėtų pasisveikinti, pasakyti kiek kainuoja ar suprastų, kur klientas nori vykti. Mūsų tikslas nėra išmokyti kalbos - norime, kad taksistai galėtų suprasti, ko klientas nori", - pasakojo K.Lubys.

Kiek kainuos 37 valandų kvalifikaciniai kursai, kol kas neaišku - kainą nustatys patys mokymo centrai. "Kalbėjome apie 200-250 litų, tačiau šioje srityje savivaldybė negali įtakoti", - sakė K.Lubys.

Savivaldybės atstovo teigimu, už kursus turėtų mokėti darbdaviai, kurie yra suinteresuoti, kad jų firmoms atstovautų kvalifikuoti vairuotojai. Pabendravę su taksi firmų vadovais, savivaldybės atstovai išgirdo, jog vadovai pasiryžę sumokėti už darbuotojų kursus su sąlyga, kad vairuotojai dar kurį laiką pas juos dirbs.

Pasak K.Lubio, atsakomybė už be atestacijos liudijimo važinėjantį taksistą nuo rugpjūčio 1-osios kris firmos vadovams. "Nuo rugpjūčio 1 dienos niekas neturi išleisti vairuotojo be atestacijos liudijimo, kitokiu atveju gresia verslo licencijos praradimas. Važinėti be atestacijos bus tas pats, kas ir be vairuotojo pažymėjimo", - tikino K.Lubys.

Įvedus atestacijos liudijimus, už taksi automobilių firmos teikiamų paslaugų kokybę bus atsakingi ir patys vairuotojai. "Jei per metus vairuotojas padarys daugiau kaip du pažeidimus, nesilaikys nustatytų reikalavimų, gresia atestacijos liudijimo sustabdymas, o tai - darbo praradimu", - įspėjo K.Lubys.

Vilnius - pirmasis iš Lietuvos miestų įveda privalomus taksi vairuotojų atestacijos liudijimus.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją