114 tūkst. kvadratinių metrų ekspozicijų salėje po vienu stogu iš viso buvo sutalpinta maždaug 900 automobilių, iš kurių beveik 70 debiutavo Europos rinkoje.

Nauji vokiečių koziriai

“Volkswagen” automobilių gamintojai šiais metais daugiausia dėmesio skyrė šeštosios kartos “Passat” premjerai.

Vienas populiariausių keturračių pasaulyje, kurių iki šiol parduota beveik 14 milijonų, po eilinės “reinkarnacijos” visomis kryptimis po keletą centimetrų ūgtelėjęs VW modelis tapo gerokai solidesnis, turintis ilgesnį jėgos agregatų sąrašą, naują važiuoklę ir daugybę kitų plika akimi nematomų modernių sprendimų.

Paminėtini tokie dalykai kaip “Bluetooth” telefono įranga, centrinio valdymo užraktų sistema, elektroninis stovėjimo stabdys, automatinis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės reguliatorius ir t.t.

Visi keturi benzininiai ir trys dyzeliniai “Passat” varikliai nauji. Benzininiai 85 kW, 110 kW ir 147 kW varikliai gali būti montuojami ir su komfortiška šešių laipsnių automatine pavarų dėže, o abu galingesni TDI varikliai - su dvidiskės sankabos (DSG) transmisija. Vėliau pasirodys ir “VW Passat” su visų varomųjų ratų 4MOTION pavara.

Dar viena “Volkswagen” naujovė - “Golf Plus”, kurį gamintojai įvardija kaip naujos kartos universalios paskirties automobilį, rasiantį savo nišą tarp “Volkswagen Golf” ir vienatūrio “Volkswagen Touran”. Pagrindinis ir, ko gero, svarbiausias “Golf Plus” išskirtinumo požymis - kėbulo aukštis, siekiantis 1,58 m (t.y. 9,5 cm aukštesnis už penktos kartos “Golf” ir 5,4 cm žemesnis nei vienatūris “Touran”).

Didesnė vidaus erdvė “Golf Plus” kūrėjams leido suprojektuoti ir visai naują automobilio saloną. Naujas formas įgavo prietaisų skydelis, durų apmušalai, priekyje sėdinčių keleivių atramos rankoms, sėdynės ir net transmisijos mechanizmo tunelis.

BMW Ženevoje oficialiai pristatė naująjį 3 serijos modelį, prestižinį kupė BMW M6, atnaujintą 7 serijos BMW bei galingiausią 1 serijos BMW. Taip pat šioje parodoje Europos rinka bus supažindinta su keturiais ratais varomu 5 serijos BMW bei trimis naujais šiai serijai skirtais varikliais.

Naujasis “trečiukas” primena kiek sumažintą 5 klasės modelį, yra gerokai erdvesnis ir itin sėkmingai suderina komfortabilaus vidutinės klasės sedano ir sportinio automobilio savybes. Pasaulio rinkai pirmą kartą pristatomas prestižinis BMW M6 gali drąsiai vadintis vienu galingiausių serijinių kupė automobilių.

Jo kėbulo gamyboje panaudotas ypač lengvas anglies pluoštas bei iš "F-1" perimti dinamiką didinantys techniniai sprendimai leidžia šiam automobiliui 100 km/val. pasiekti vos per 4,6 sek.

Ženevoje pristatytas atnaujintas 7 serijos BMW su pakeista variklių gama, modernizuota važiuokle, turtingesnę nei pirmtako standartine įranga ir kai kuriais naujais eksterjero elementais.

“Opel” automobilininkų teismui pateikė naują vienatūrio “Zafira” versiją. Antrosios kartos septynvietis gerokai modernizuotas, aprūpintas naujos kartos saugumo įranga ir varikliais. Be to, ši kompanija pristatė dvi ypač “aštrias” kompaktinės klasės modelio “Astra” versijas - OPC bei GTC, galingiausia kurių aprūpinta 240 AG pajėgumo varikliu.

“Audi” stendo pažiba - sportiškas RS4 modelis, tradiciškai išsiskiriantis kvapą gniaužiančiomis charakteristikomis. Šio nekaltai atrodančio monstro 4,2 litro darbo tūrio, 8 cilindrų variklis išvysto 420 AG pajėgumą ir gali pasigirti 430 Nm maksimaliu sukimo momentu. 100 km/val. greitį “Audi RS4” pasiekia per 4,8 sek. po starto.

“Mercedes-Benz” Ženevoje šventė naujosios “B” klasės gimtadienį. Tai naujos koncepcijos, sujungiantis skirtingų segmentų modelių privalumus bei siūlantis naujus sprendimus universalumo ir talpos prasme. Pasak gamintojų “B” klasė yra turistinis, šeimyninis ir laisvalaikiui skirtas automobilis, erdvumu prilygstantis didesniems sedanams ir universalams, nors išoriškai atrodo visai nedidukas. Kėbulas yra 4270 mm ilgio (t.y. kompaktiškų automobilių segmento dydis), tačiau salono erdvumu pranoksta panašaus dydžio automobilius visais su patogumu susijusiais aspektais.

Italų paradoksai

Nepaisant itin komplikuotos koncerno būklės ir pastaraisiais metais patiriamų milijoninių nuostolių, Ženevoje Italijos automobilių gamintojai “Fiat Auto S.p.A” pristatė net 4 pasaulines naujienas. Su keletu išimčių visi debiutantai subtiliu savo išorės spindesiu, proporcingumu ir harmoningumu gali sukelti pavydo priepuolius konkurentams. Ypač dailus kupė “Alfa Romeo Brera”, galintis pretenduoti į gražiausio dideliu “tiražu” gaminamo automobilio titulą. Ne ką kukliau atrodo ir “Alfa Romeo 159” - pirmoji iš naujos “Alfa Romeo” šeimos, pakeisiančios 156 modelį.

Prestižinėje automobilių parodoje taip pat pristatomas vienatūrio formų “Fiat Croma”, kurio kūrimo procese dalyvavo garsusis dizaineris Džiordžeto Džiudžiaro ir “Fiat Auto Cassino”.

Paskutinioji italų naujiena - naujoji “Lancia Ypsilion Sport”. Šis originalus prototipas, sukurtas “Zagato” dizaino centre, pažymi “Lancia” sugrįžimą į pasaulinio lygio automobilių sportą. Kūrėjų teigimu, automobilis skirtas kasdieniam važinėjimui, tačiau, priklausomai nuo vairuotojo įpročių, tinkamose rankose tampa tikru sportiniu automobiliu.

Jei įsitikinti ambicingų pareiškimų teisingumu bus galima tik sėdus prieš šių debiutantų vairo ir išriedėjus į bandymų trasą, tai dėl Italijos dizainerių dominavimo automobilių kūrėjų gildijoje abejonių nekyla niekam. Ženevoje “Pininfarina”, “Bertone” ir kai kurių garsių tiuningo kompanijų stenduose pristatyti automobilių modeliai verčia spėlioti, jog pirmasis savaeigės transporto priemonės kūrimo šimtmetis tebuvo mindžikavimas didžiųjų atradimų prieangyje.

Vienas labiausiai tiek išore, tiek deklaruojamomis galimybėmis šokiruojančių modelių “Rinspeed Senso” - pirmasis pasaulyje automobilis, galintis “jausti” aplinką, “matyti”, “girdėti”, “užuosti” ir t.t.

Prancūzų eksperimentai

Vienas ryškiausių prancūziškų akcentų Ženevos parodoje - “Citroen” flagmanas “C6”. Tai naujas verslo klasės automobilių segmento žaidėjas, kuriame “Citroen” pozicijos istoriškai buvo gana stiprios. Šis limuzino ir kupė hibridas traukia dėmesį subtiliu ir originaliu išorės dizainu, nepriekaištingai suprojektuotu salonu ir keletu itin įdomių techninių sprendimų.

“Šeštokas” be naujovių, kurios jau montuojamos į “C4” ir “C5” modelius (nukrypimo nuo važiavimo krypties perspėjimo sistema LDW, parkavimosi davikliai priekyje ir gale, ksenoniniai žibintai su šviesos srauto reguliavimu, tempomatas su pasirinkto greičio ribotuvu), pirmą kartą “Citroen” markės istorijoje panaudotas elektrinis stovėjimo stabdys.

Kadangi “C6” pozicionuojamas kaip verslo klasės automobilis, variklių pasirinkimas nėra labai didelis. Pirkėjams bus siūlomi du V6 tipo galios agregatai - benzininis ir dyzelinis. Pirmasis - 3.0 litro darbo tūrio, 215 AG galios; antrasis - visiškai naujas 2.7 litro HDI serijos motoras su smulkiųjų dalelių filtru, išvystantis 208 AG pajėgumą. Abu varikliai bus komplektuojami tik su automatine 6 laipsnių transmisija. “Citroen C6” taip pat bus sumontuota nauja kintamo standumo pakaba, užtikrinanti ir nepriekaištingą važiavimo komfortą, ir puikias valdymo savybes.

“Citroen” stende buvo galima išvysti, kaip šios kompanijos inžinieriams drauge su kolegomis iš “Peugeot” ir “Toyota” pavyko realizuoti prieš trejetą metų duotą pažadą sukurti mažos klasės automobiliuką. Galima sakyti, kad “trynukų” - “Peugeot 107”, “Toyota Aygo” ir “Citroen C1” debiutas gerokai pranoko lūkesčius. 3,4 metro ilgio, 1,6 metro pločio ir 1,4 metro aukščio mažyliai puikiai atrodo, yra ergonomiški, turi pažangius 1 litro benzininius ir 1,4 litro dyzelinius variklius, daugybę įdiegtų saugumo bei ekologiškų gamtosauginių technologijų.

Įdomiausia “Renault” stendo detalė - nedidukas koncepcinis modelis “Z 17”. Neoficialiomis žiniomis, tai iš esmės serijinei gamybai parengtas nišinis modelis, galintis užimti “Twingo” vietą. Šiame modelyje yra trys sėdimos vietos, nes statistiškai būtent tiek keleivių dažniausiai vienu metu naudojasi automobiliu.