„Gal meras Artūras Zuokas norėtų šia gatve pravažiuoti riedžiu ir įkelti nuotrauką į socialinį tinklą?“ – teiraujasi vietos gyventojas Saulius Prielgauskas. Savivaldybės atstovai pripažįsta, kad šios gatvės sutvarkymas įmanomas tik bendromis jėgomis – pusę lėšų atseikėtų savivaldybė, likusią turėtų surasti gyventojai.

Įveikia tik visureigiai

Šiuo metu gatvę pravažiuoti įmanoma tik visureigiais. Mažesni automobiliai gatvėje užklimpsta arba neįveikia joje esančių duobių. Vietos gyventojai gatvę stengiasi aplenkti arba klampoja jos pakraščiais. Netoliese gyvenantis Saulius Prielgauskas priduria, kad keblumų patiria ir į mokyklą keliaujantys vietos vaikai, ir netoliese gyvenantys žmonės su negalia. Gatvė atsimuša į autobuso stotelę, iš kurios galima pasiekti miestą, tad teritorija – pakankamai apgyvendinta.

Apie nepravažiuojamą gatvę buvo informuota UAB „Grinda“ ir miesto infrastruktūros skyrius , tačiau jokio rezultato. Galbūt tai nėra reikšmingas įvykis, bet, palyginus Gedimino prospektą ir šią gatvę, kontrastai sostinėje matytųsi akivaizdžiai“, – tinklalapiui LRT.lt sako S. Prielgauskas, ir moja ranka į pusę kilometro išsidriekusią klampynę.

Pašnekovas svarsto, kad iš dalies situacija pagerės nusistovėjus šiltiems orams, kai molis išdžius ir nebeliks baimės su automobiliu užklimpti, tačiau ką daryti su nusėtomis giliomis duobėmis – mįslė.

S. Prielgauskas įsitikinęs, kad tvarkyti gatvę priklauso Vilniaus miesto savivaldybei. „Galėtų meras pravažiuoti su riedžiu ir įkelti nuotrauką į socialinį tinklą“, – pusiau juokais, pusiau rimtai pasiūlo pašnekovas.

Siūlo tvarkyti bendromis jėgomis

Vilniaus savivaldybės Statinių skyriaus vedėjas Arūnas Visockas tikina, kad nors šiais metais gatvių priežiūrai ir numatyta beveik 3 milijonais daugiau lėšų nei praėjusiais metais (2012 m. – 13 mln. Lt, 2013 – 16 mln. Lt), tačiau sutvarkyti visų sostinės gatvių esą nėra galimybių. Skaičiuojama, kad tam reikėtų daugiau nei 300 mln. Lt.

Dėl pinigų stygiaus didžiausią dėmesį stengiamasi skirti greito eismo ir pagrindinėms bei viešojo transporto eismo gatvėms.

„Šiuo atveju Gurių Sodų 29-osios gatvės sutvarkymas galimas tik bendromis jėgomis – pusė reikalingų lėšų skirtų savivaldybė, likusią – gyventojai. Panaši situacija yra susidariusi Gurių Sodų, Ašmenėlės ir kitose gatvėse“, – vienintelę išeitį siūlo A. Visockas.

Išgirdęs tokį pasiūlymą S. Prielgauskas abejoja, kad vietos gyventojai į gatvės sutvarkymą investuos, mat didžioji dalis vietinių – pensinio amžiaus žmonės. Be to, pašnekovo įsitikinimu, gatvė priklauso Vilniaus miestui, tad ir jos sutvarkymu turėtų rūpintis savivaldybė.

Analogiška situacija ir Kaune

Tuo metu dienraštis „Kauno diena“ šią savaitę taip pat rašė apie nepravažiuojamus miesto kelius laikinojoje sostinėje. Kai kuriuose jų gyventojai ne tik negali išvažiuoti, bet ir apskritai palieka savo automobilius šalikėlėse, o namus pasiekia pėsčiomis.

„Kauno miesto savivaldybei priklausančioje Vaišvydavos dalyje šiomis dienomis gyventojai pasijuto kaip gūdžiausioje provincijoje, jų ir taip ne geriausios būklės žvyrkelis, atšilus orams, virto purvynu. Nuo praėjusio penktadienio dešimtys automobilių stovi išrikiuoti šalikelėje“, – informuoja „Kauno diena“.

Prastais, pažliugusiais keliais skundžiasi ir kitų mikrorajonų gyventojai. Daug jų Aleksote, Romainiuose, Vilijampolėje.

Dienraštyje teigiama, kad Kauno miesto savivaldybė pastarosiomis dienomis sulaukia daugybės skundų dėl neišvažiuojamų gatvių. Tuo metu prioritetas, kaip ir sostinėje, sutvarkyti pagrindines gatves, kuriomis rieda viešasis transportas, todėl apie žvyrkelių asfaltavimą nėra kalbos.