"Dėl papildomų akcijų, mes svarstome galimybę įspėjamąjį streiką rengti, kuomet vieną dieną į maršrutus neišvažiuotų nei viena transporto priemonė ir tuo atveju gyventojai pamatytų, su kokiais nepatogumais susidurtų“, - pirmadienį spaudos konferencijoje sakė S.Matulionis.

Jis teigė, kad privatūs vežėjai nori priklausyti bendrai Vilniaus miesto bilietų sistemai, tačiau savivaldybė tokį jų pageidavimą ignoruoja.

"Asociacija ne kartą prašėsi priimama į bendrą Vilniaus sistemą. (...) Labai gaila, kad į mūsų siūlymus ir asociacijos prašymus savivaldybė nesiteikė atsakyti. Buvo teigiama, kad yra naujų transporto priemonių planas, bus metro, ar tramvajus 2015 metais ir tada bus galima tai sistemai priklausyti", - sakė S.Matulionis.

Pasak jo, jeigu būtų įgyvendinta Vilniaus miesto savivaldybės siūloma transporto reforma ir būtų palikti tik privežamieji mikroautobusų maršrutai, 6 įmonės turėtų užsidaryti, o darbo netektų apie 350 žmonių.

Tuo tarpu savivaldybės tarybos narys konservatorius Vidas Urbonavičius teigė, kad maršrutus vis vien turėtų aptarnauti tas pats skaičius darbuotojų, tad jie dirbtų privačiose arba savivaldybės įmonėse. Tačiau, anot jo, problema yra ta, kad viską ketinama palikti savivaldybės rankose.

"Savivaldybė dabar turi ir maršrutų planavimo ir aptarnavimo funkcijas. Tai reiškia, kad kaina gali būti didesnė. (...) Jei tiesa, ką sako vežėjai, kad jie gali maršrutais vežti 30 proc. pigiau, tai reiktų skelbti konkursus. Tačiau savivaldybė kažkodėl vengia tai daryti", - spaudos konferencijoje teigė V.Urbonavičius.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad šiuo metu privatūs vežėjai sostinės biudžetui nekainuoja, o įtraukus juos į bendrą bilietų sistemą, net ir 30 maršrutų per metus gali atsieiti apie 3 mln. litų.

S.Matulionis tvirtino, kad asociacija taip pat anksčiau kreipėsi į savivaldybę, prašydama sudaryti 4-5 metų vežimo sutartis. Už tai vežėjai žadėjo įsigyti naujus autobusus.

"Dar 2011 metais vežėjai pateikė savivaldybei pasiūlymą dėl visų transporto priemonių atsinaujinimo, sudarant sąlygas, sudarant galimybę dirbti 4-5 metus, užtikrinant, kad bus sudarytos sutartys. Mes planavome įsigyti visiškai naujas transporto priemones, kurios būtų varomos CNG dujomis (suskystintomis automobilių dujomis - BNS). (...) Bet kažkodėl savivaldybė visą laiką atmeta mūsų siūlymus“, - teigė S.Matulionis, paklaustas, ar patys vežėjai neišprovokavo transporto reformos, vežiodami keleivius senais, netvarkingais automobiliais.

Pasak Seimo nario socialdemokrato Artūro Skardžiaus, savivaldybė maršrutų keitimus ir transporto pertvarką pirmiausia turėtų aptarti su gyventojais, išsiaiškinti, kas patogu sostinės gyventojams.

"Sprendimai turėtų būti priimami, tariantis su vilniečiais. Tai yra sprendimai nepagrįsti, politiškai neišdiskutuoti su gyventojais", - spaudos konferencijoje sakė A.Skardžius.

Sostinės valdžia siekia pertvarkyti sostinės viešojo transporto sistemą, privatiems vežėjams paliekant privežimo maršrutus. Privačių įmonių atstovams tai kelia pasipiktinimą: jų skaičiavimais, vežioti šiais maršrutais prireiks tik 35 transporto priemonių iš turimų 220.

Praėjusią savaitę Vilniaus miesto savivaldybės taryba nepatvirtino konkurso dėl šių privežimo maršrutų projekto. Pasak savivaldybės, dėl to nuo liepos 1-osios mikroautobusų mieste neliks.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)