Palangos valdžia svarstė vadinamąjį pagalvės mokestį – po 1 Lt už kurorte praleistą naktį – pakeisti įvažiavimo mokesčiu. Teigta, kad už lengvąjį automobilį jis siektų iki 10 Lt.

Esą tai atbaidytų trumpam atvykstančius poilsiautojus, sumažintų automobilių srautus kurorte. O ir biudžetą papildytų gausiau nei pagalvės mokestis. Iš jo pernai surinkta kiek daugiau nei 600 tūkst. Lt, už automobilius tikėtasi surinkti apie 2–3 mln. Lt.

„Įvesti įvažiavimo mokestį šią vasarą Palanga nepasirengusi. Kad vairuotojai nepajustų nepatogumų, reikia įdiegti tikrai modernias technologijas, kad nebūtų papildomų automobilių grūsčių“, – sako Palangos mero patarėja Jurgita Vanagė.

Kurorto valdininkus vėsina ir Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje. Pasak jos, bausti nesumokėjusius rinkliavos pagal Administracinės teisės pažeidimų kodeksą, kaip norėjo Palangos savivaldybė, negalima.

„Savivaldybė tokiu būdu, norėdama išsisukti iš padėties, ketino numatyti tą atsakomybę įtraukdama į miesto tvarkymo ir švaros taisykles. Tačiau, kaip paaiškėjo, vietinės rinkliavos už naudojimąsi kurorto infrastruktūra nebūtų galima tiesiogiai susieti su minėtomis taisyklėmis. Todėl ir buvo nuspręsta, kad tokios atsakomybės jie taikyti negalės“, – teigia Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje Daiva Kerekeš.

Išieškoti nesumokėtą rinkliavą, pasak Vyriausybės atstovės, būtų galima tik kiekvienu atveju kreipiantis į teismą. Procedūrai supaprastinti teiktų inicijuoti Administracinės teisės pažeidimų kodekso pakeitimus.

Palangos savivaldybės atstovai sako dar ieškosiantys galimybių apmokestinti įvažiuojančius automobilius. Liekančių galioti mokesčių – pagalvės mokesčio ir už automobilių stovėjimą kurorto gatvėse – šią vasarą didinti neketinama.