Dvidešimt pirmas autobusas – vienas iš tų, kurio maršrutas nuo gruodžio 1-osios gerokai sutrumpėjo. Kai kurie keleiviai permainomis nelabai patenkinti. „Nepatogu, nes aš turiu persėsti, laukti kito, kad galėčiau važiuoti toliau iki centro ar Krėvės prospekto. Kelionė užsitęsia, aišku. Nuolatinį turiu, tad nieko baisaus, bet šiaip nepatogu“, – teigė kalbinta Kauno gyventoja.

Kaune elektroninį bilietą turinčiam keleiviui, per 30 minučių persėdus į kitą autobusą ar troleibusą, už kelionę antrą kartą mokėti nereikia. Pertvarkant viešąjį transportą, kai kurių maršrutų iš viso atsisakyta, keisti laikai. Pasak pertvarkos organizatorių, siekiama, kad autobusai ir troleibusai važiuotų ten, kur keleivių daugiausiai. Tačiau, pasak Kauno autobusų vadovo Mindaugo Grigelio, apie finansinę pertvarkų naudą kalbėti kol kas anksti.

„Keleivių srautas, ypač iš Aukštųjų Šančių, stipriai padidėjo, tai ši reorganizacija tikrai pavyko ir buvo laiku. Taip, keleiviams nepatogu persėsti, bet, manau, kad toliau bus taip koreguojami maršrutai, kad keleiviai persėstų, bet dažniau kursuotų autobusai, taip būtų geresnė paslaugų kokybė“, – sako „Kauno autobusų“ gen. direktorius M. Grigelis.

Pasak valdininkų, Europos miestuose persėdimai viešajame transporte dažni, tad ir kauniečiams teks prie jų priprasti. Šįmet pertvarką ketinama tęsti – bus keičiami į miesto pakraščius važiuojančio viešojo transporto maršrutai. Permainos Kaune pradėtos visiškai įdiegus elektroninį bilietą ir pradėjus tirti keleivių maršrutus.

„Miestas suskaidytas į 92 maršrutinius rajonus, kiekviename jų apklaustas tam tikras gyventojų skaičius ir sudaryta susisiekimo poreikio matrica. Tai pakankamai išsamus tyrimas, todėl mes gana tiksliai galime nustatyti gyventojų mobilumo poreikius mieste“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Viešojo transporto pertvarkoms rengiasi ir Vilniaus savivaldybė. Neoficialiai teigiama, esą sostinėje neliks 18 autobusų ir troleibusų maršrutų, bet kai kurie važinės dažniau.