Vairuotojai Lietuvos–Baltarusijos pasienyje ties Medininkais kol kas kantrūs. Nors kone 10 km eilėje jiems tenka stovėti kelias paras, vairuotojai sako prie to jau pripratę. Tačiau juos piktina, kad eilės pasienyje ėmė didėti po praėjusios savaitės reido, kai buvo sulaikyta 30 Medininkų pasienio punkto pareigūnų. Jie įtariami kyšininkavę.

„Jau trečią parą stovime. Paprastai būna greičiau. Dabar mes sustojom 12 km nuo pasienio ir užtrukome 2 paras. Užpernai prieš Naujuosius stovėjome 17 km eilėje, ir užtrukom tiek pat. Todėl tai nesusiję su šventėmis“, – mano kalbintas vairuotojas.

„Sako, kad Lietuva nepraleidžia. Po visokių įvykių su muitininkais. Dabar ten dirba nauji, kurie nelabai greitai aptarnauja“, – sakė kitas vairuotojas.

Šiomis dienomis vien ties Medininkų punktu nusidriekusios daugiau nei 1 tūkst. vilkikų eilės. Iš Lietuvos pusės kiek daugiau nei 300. Iš Baltarusijos kone 20 km eilėje vairuotojams tenka laukti ir tris paras. Visuose postuose su Baltarusija eilėse laukia daugiau nei 2 tūkst. vilkikų.

„Su kolega budėjom pasikeisdami, užtrukom tris dienas. Per tą laiką būčiau jau Europoje, išsikraučiau, o dabar gaištu pasienyje“, – kalbėjo vairuotojas iš Baltarusijos.

Dėl didėjančių eilių Baltarusija jau išsiuntė notą Lietuvai. Esą mūsų šalis nevykdo susitarimų, pagal kuriuos per parą šalys privalo praleisti 600 krovininių automobilių į vieną pusę.

Lietuvos tarnybos tikina, kad Medininkų postas dirba maksimaliu režimu. O eilės prieš šventes šiemet esą netgi trumpesnės.

„Bet svarbu, kiek laukti tenka eilėse. Esant 10 km eilei, vidutinis laikas sudaro apie parą. Padėtį komplikuoja tai, kad apie 1/3 krovinių turi pirmumo teisę, nes priklauso greitai gendantiems kroviniams. Šis pralaidumas priklauso ne nuo vienos tarnybos, tai kompleksinis klausimas. Ir nuo Baltarusijos darbo priklauso. Galima tik apgailestauti, kad ir kitose tarnybose atsiranda sutrikimų“, – teigė Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis.

Vežėjų atstovai ragino pritaikyti šiuo metu sunkiajam transportui uždarytus Adutiškio ir Tverečiaus pasienio punktus. Tačiau pareigūnai sako, kad tai ilgas procesas, postams modernizuoti reikia nemažai lėšų, investuoti turi ir Baltarusija. Todėl kol kas eilės pasienyje nesumažės.

Vežėjai skaičiuoja, kad viena para eilėje vilkikui kainuoja kone 1000 litų, tačiau nuostoliai dėl prarastų užsakymų siekia ir dešimtis tūkstančių.