Anksčiau finansinės oro bendrovės problemos buvo sprendžiamos mokesčių mokėtojų pinigais. Tačiau kompanija veikia nuostolingai jau nuo 2007-ųjų ir reikia ieškoti kitos išeities. Septyni Skandinavijos bankai kartu su Danijos, Švedijos ir Norvegijos vyriausybėmis suteiks oro linijoms daugiau nei 500 milijonų dolerių paskolą, tačiau su sąlyga – SAS turi imtis griežtų taupymo priemonių. Pasak oro bendrovės direktoriaus, tai paskutinė galimybė išsilaikyti.

„Tai ambicinga ir daug reikalaujanti taupymo programa. Ji turės didelės įtakos visiems darbuotojams, bet mes neturime kito pasirinkimo. Jau daug metų bendrovė beveik nieko neuždirba, tai tęstis nebegali. Turime bandyti prisitaikyti prie dabartinės rinkos, būtent to ir sieksime šia programa“, – sako SAS direktorius Rickardas Gustafsonas.

Jei prisitaikyti nepavyks – oro linijos turės nutraukti veiklą. Taigi SAS veržiasi diržus – maždaug 17 proc. bus mažinami atlyginimai, lėktuvo įgula gaus maždaug 12 proc. mažesnę algą, o ir pačių darbuotojų skaičius nuo 15 tūkst. susitrauks iki 9 tūkst.

SAS – ne vienintelė oro kompanija, bandanti išlikti sudėtingomis sąlygomis, vyraujant ekonominei stagnacijai ir konkuruojant su klientų nestokojančiomis pigiomis oro linijomis, tokiomis kaip „Ryanair“.

Ispanijos oro bendrovė „Iberia“ – irgi ties žlugimo riba. Ji taip pat yra priversta atsisakyti maždaug 4,5 tūkst. darbuotojų.