Konkurencijos taryba tiria

Projektą pristatė savivaldybė ir dviračių sistemos diegimo konkursą laimėjusi bendrovė „JCDecaux Lietuva“. Numatyta, kad sistema bus pradėta diegti 2013 m. pavasarį.

„Vilniaus diena“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą kai kurių paaiškinimų.

Stebina siūloma oranžinių dviračių nuomos kainodara. Pirmoji valanda būtų nemokama, antra – 10 litų, toliau kiekviena kita – 15 litų. Konkurencijos tarybos specialistų klausta, ar nėra piktnaudžiavimas padėtimi, kai savivaldybė siūlo nemokamą paslaugą kartu su įmone, šiuo atveju – „JCDecaux Lietuva“? Iš miesto mero atsakymų aišku, kad miesto verslininkų – vis daugėjančių privačių dviračių nuomos punktų savininkų – interesai bus apeiti oranžinius dviračius paskelbiant viešojo transporto dalimi. Tai įmanomas, legalus būdas?

Konkurencijos tarybos atstovai pripažino, kad oranžiniai dviračiai pateko į jų akiratį, tačiau tyrimo išvadų dar teks palūkėti.

„Atsakydami į Jūsų pateiktus klausimus, informuojame, kad šiuo metu yra atliekamas tyrimas dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2008 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 2S-12 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007-02-14 sprendimo Nr. 1-1528 „Dėl pritarimo Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „JCDecaux Lietuva“ sutarčiai ir susitarimui dėl Vilniaus, Europos kultūros sostinės 2009 m., reklamavimo ant lauko reklamos įrenginių užsienio šalyse“ 1 punkto atitikties Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams“ nustatytų įpareigojimų nevykdymo.

Šio tyrimo metu taip pat nagrinėjama informacija apie dviračių nuomos sistemą, tačiau išvados dar nėra padarytos, tad daugiau pakomentuoti šios problemos negalime“, - atsakė Konkurencijos taryba.

Neskaičiavo, kiek nesumokės

Projekto propaguotojams kartojant, jog miestiečiams dviračiai nieko nekainuos, preliminariai galima paskaičiuoti, kiek miesto biudžetas negaus pajamų: bendrovė dviračių sistemą įrengs mainais į pajamas už reklamos plotus.

Per 2011 metus bendrovė „JCDecaux Lietuva“ į miesto biudžetą už reklamos plotus sumokėjo 480 tūkst. litų.

Kiek įmonė nesumokės rinkliavų startavus oranžinių dviračių projektui, bendrovės vadovė tikina neskaičiavusi.

„Sunku pasakyti, kiek būtų nesumokėta pajamu į miesto biudžetą, nes įmonė turi teisę sumažinti reklaminių plotų skaičių, atitinkamai nebelieka prievolės mokėti reklamos mokesčių. Dviračių projekto vertės suma, tenkanti vieneriems metams, yra 1 mln. 600 tūkst. litų Šis įsipareigojimas truks 15 metų“, - sakė „JCDecaux Lietuva“ Žaneta Fomova.