Automobilių dyzeliniu kuru, kurį gamina įmonės „Viru Keemia Grupp“ (VKG) ir „Eesti Energia“, nebus galima prekiauti netgi pačioje Estijoje, jeigu Klimato politikos generaliniam direktoratui pavyks patvirtinti „iš piršto laužtus“ apribojimus, rašo „Eesti Päevaleht“.

Tokiu atveju Estijos cheminių medžiagų įmonėms, mėginančioms tapti šalies „degalų karalienėmis“, vietoje konkuravimo atviroje rinkoje tektų susitaikyti su stambių tarptautinių įmonių pranašumu.

„Gamyba iš mūsų pusės vyksta, bet mes prarasime labai daug pinigų, jeigu su savo dyzeliniu kuru nesugebėsime prasibrauti į atvirą rinką. Pardavimų schemoje smarkiai išaugs sąnaudos“, - sakė VKG valdybos pirmininkas Priitas Rohumaa.

„Kivioli Keemiatoostus“ ir degalinių tinklo „Alexela“ savininkas Heiti Haale buvo dar pesimistiškesnis. „Atsižvelgus į skalūnų alyvos vystymo projektų fazę, niekas neketina statyti gamyklos, kurios produkcijos pardavimai būtų sudėtingi ar ekonomiškai neefektyvūs“, - sakė jis.

Estijos aplinkos ministerijos vicekancleris Meelis Muntas Briuselyje kaip liūtas kovoja už tai, kad išgelbėtų estišką dyzelinį kurą nuo numatomų apribojimų. „Komisijai pateikti vieno kanadiečių mokslininko skaičiai, kurie rodo, kad iš skalūnų gaminamas dyzelinis kuras išskiria beveik dvigubai daugiau anglies dvideginio, negu kuras, gaminamas iš naftos. Tačiau šie skaičiai neįrodyti jokiomis analizėmis ar tyrimais“, - aiškino M. Muntas.

Estijos degalų gamintojams pasisektų išvengti kracho, jeigu M. Muntui pavyktų į nutarimą dėl direktyvos taikymo įtraukti atskirą punktą, pripažįstantį skalūnus netradiciniu energijos šaltiniu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)