„Tikrai taip, - sakė R. Adomavičius, paklaustas, ar su e.bilietu nebuvo paskubėta. - Pagal planą buvo pasirašyta sutartis ir turėjo būti įdiegta spalio mėnesį. Na, nenorėčiau aš čia polemizuoti, tačiau atsitiko taip, kaip neturėjo atsitikti“.

Maža to, rugpjūčio 13 d. savivaldybėje vyko pasitarimas, kuriame „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Gintaras Nakutis pranešė, kad dėl e.bilieto įdiegimo esama nemažai problemų – strigo e.bilieto sistemos įrangos perprogramavimas. Kaip rašoma, pasitarimo protokole, G. Nakutis informavo, jog savaitgalį, tai yra 11-12 d., buvo pavykę perprogramuoti tik dalį troleibusų skaitytuvų, o autobusų nepavyko išvis.

„Be to, perprogramavus įrangą paaiškėjo, kad komposteriai nenuskaito elektroninių bilietų arba ekranai yra nejautrūs ir keleiviai negali pasirinkti 30 ar 60 min. bilieto, taip pat pasitikrinti informacijos apie 30 dienų bilieto galiojimą. Preliminariais duomenimis, su tokiais gedimais yra apie 15-20 proc. transporto priemonių“, - rašoma pasitarimo protokole.

Pranešė apie neveikiančius e.skaitytuvus

Rugpjūčio 13 d. savivaldybėje vyko pasitarimas, kuriame dalyvavo vicemeras R. Adomavičius, „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius G. Nakutis, „Susisiekimo paslaugų“ direktorius Gintas Bliuvas, Vilniaus mero patarėjas Eduardas Kriščiūnas, savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža, jo pavaduotojas Algirdas Šešelgis ir kiti atstovai.

Kaip rašoma pasitarimo protokole, „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius G. Nakutis informavo, jog e.bilieto įrangos perprogramavimas troleibusuose ir autobusuose strigo – su gedimais buvo apie 15-20 proc. transporto priemonių. Pasitarime taip pat pranešta, kad įmonė, kuri turi šalinti e.bilieto skaitytuvų gedimus, nevykdo garantinio aptarnavimo sąlygų.

„NUTARTA: Maksimaliai išnaudoti likusį laiką sistemos tobulinimui iki jos paleidimo. Po rugpjūčio 15 d. operatyviai analizuoti pateiktą informaciją, gaunamą iš viešojo visuomeninio transporto priemonių“, - teigiama protokole.

G. Nakutis DELFI teigė tiesiog informavęs savivaldybės atstovus, kad kai kuriuose autobusuose ir skaitytuvuose neveikia elektroniniai bilietų skaitytuvai. Jo teigimu, skaitytuvai turi būti pataisyti per dvi savaites – juos taiso slovakų įmonė „EM TEST“. Ši įmonė 2007-aisiais buvo sudariusi konsorciumą su lenkų įmone „Sygnity SA“ ir lietuvių „Atea“ bei pradėjo diegti e.bilieto sistemą tuomet.

„Pagrindinė problema, kad mūsų autobusuose ir troleibusuose esantys skaitytuvai neveikė, apie tai ir informavau. Neveikė, pavyzdžiui, liečiamasis ekranas. Bet tas išaiškėjo tik dabar, anksčiau mes to dalyko negalėjome patikrinti. Bet tos problemos yra sprendžiamos ir mes įsitikinę, kad keleiviai nepatirs jokių nepatogumų“, - sakė G. Nakutis.

R.Adomavičius: skaitytuvai išsiųsti taisyti

Vilniaus vicemeras R. Adomavičius teigia, kad rugpjūčio 13 d. G. Nakučio pateikta informacija apie neveikiančius kai kurių autobusų ir troleibusų skaitytuvus buvo svarbi, bet ne tiek, kad būtų stabdomas e.bilieto įdiegimas rugpjūčio 15 d. Pasak politiko, troleibusai ir autobusai, kuriuose skaitytuvai neveikė, buvo sukeisti su transporto priemonėmis, kuriuose viskas veikė, o neveikiantieji aparatai išsiųsti taisyti į Slovakiją įmonei „EM TEST“.

„G. Nakutis informavo, kad problemas kelia tik 14 proc. elektroninių komposterių. Tai ką mes sutarėme? Visų pirma, ten, kur neveikia trys ar keturi komposteriai, tai jų tiesiog neleisti į automobilių liniją. Nes šiuo metu iš viso važiuoja 390 transporto priemonių, įranga iš vis įdiegta 690-yje. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad maždaug 300 transporto priemonių yra rezerve ir galima jas sukeisti“, - pasakojo R. Adomavičius.

Be to, pasak politiko, buvo pasirūpinta, kad apie 200 elektroninių skaitytuvų būtų išvežti garantiniam remontui į Slovakiją – jie turėtų būti sutaisyti iki rugsėjo 1-osios. Todėl stabdyti e.bilieto dėl to, kad neveikė kai kurie skaitytuvai, anot R. Adomavičiaus, nebuvo prasmės.

Tačiau problemų nuo pat pradžių, politiko teigimu, kėlė nepakankamai patikrinta programinė įranga.

„Atsitiko taip, kad buvo paskubėta“

„Šitas nėra jokia kliūtis, kad e.bilietas neveiktų. Kitas klausimas, kurį jūs keliate, ir labai pagrįstai keliate, kodėl reikėjo verstis per galvą? Tai šiandien atsakymo nėra jokio. Tiksliau sakant atsakymų yra tiek daug, kad nustatyti, kuris tikrasis, neįmanoma. Tikrai niekas nevertė to daryti, tuo labiau, kad rugpjūčio 14 d. gavome iš „Lietuvos spaudos“ informaciją, kad yra daug problemų programoje, kuri įdiegta ir tą naktį diegė kitą versiją. Mes jau tada posėdžiaudami vakare priėmėme sprendimą, kad būtinai reikia platinti senuosius popierinius bilietus“, - pasakojo R. Adomavičius.

Jo teigimu, į posėdį „Lietuvos spaudos“ biure buvo susirinkta rugpjūčio 14 d. apie 18 valandą – jame ir buvo aptartos e.bilieto programos diegimo problemos bei nutarta būtinai platinti ir popierinius bilietus.

„Jau tada, antradienį (rugpjūčio 14 d. - DELFI), 17 val. mes gavome laišką, o 18 val. visi susirinkome „Lietuvos spaudos“ biure ir ten kalbėjomės apie tai. Aš asmeniškai uždaviau klausimą „Lietuvos spaudos“ atstovui, ar jūs turite popierinių bilietų likučių, ar užtikrinsite per išeigines jų pardavimą, kol paaiškės e.bilieto sistemos būsena? Taip, sakė, neturime jokių problemų“, - teigė socialdemokratų vicemeras.

„Atsitiko taip, kad buvo paskubėta. Iš mūsų įstaigos kažkas labai pasitikėjo žmonėmis, kurie sakė: „Bus, padarysime, bus“. Bet tai labai sudėtinga sistema, Lietuvoje tokio masto sistemos nebuvo diegiamos, todėl numatyti visus dalykus, kurie gali atsitikti, kai privalo „susikalbėti“ dvi ar trys kompiuterinės sistemos. Tai suprantama, kad reikėjo tikėtis komplikacijų“, - pridūrė vicemeras.

Pasak socialdemokratų politiko, e.bilietą reikėjo diegti turint garantuotą programos versiją, tačiau „šiuo atveju to nebuvo“: „Iš to kaip buvo „kepamos“ versijos... Šiuo metu veikia 33-ias variantas”.