"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad praėjusį penktadienį laivo "Global 1", stovinčio Ispanijos Taragonos uoste, krovos darbai nutraukti todėl, kad laivo savininkas nesumoka įgulai visų pinigų už darbą ir yra jai įsiskolinęs 38 tūkst. eurų.

Pagal kolektyvinę sutartį jis buvo įsipareigojęs mokėti įgulai už darbą pasibaigus kontraktui. Kontraktas baigėsi, bet su įgula neatsiskaityta.

Praėjusį penktadienį kapitonas M. Skvorcovas sakė, jog įgula įspėjo darbdavį iš anksto, kad jeigu visi pinigai nebus sumokėti iki liepos 20 d., bus stabdomos krovos operacijos.

Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) ir Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos (ITF) inspektorius, šiuo metu dirbantis Londone, Andrejus Černovas pirmadienį sakė, kad "Global 1" tebestovi tame pačiame Ispanijos uoste, tik yra peršvartuotas kitoje vietoje.

Pasak A. Černovo, tokiais atvejais pasaulyje arba laivo savininkas suranda pinigų, arba frachtuotojas sumoka siekdamas kuo greičiau išspręsti tą klausimą.

"Reikalavimas kapitonui atlyginti nuostolius yra tik popieriukas, grasinimas. Laivas plaukioja su Lietuvos vėliava, o mūsų šalyje galioja tam tikri teisės aktai. Lietuva yra ratifikavusi konvenciją dėl laivų arešto. Jeigu nors vienam jūrininkui nėra išmokėtas atlyginimas ir jis pateikia ieškinį, laivas gali būti areštuotas net per vieną dieną", - teigė LJS pirmininkas Petras Bekėža.

Jo manymu, laivo įgulai nereikėtų išvykti iš laivo, kol nebus sumokėti pinigai.