Kai kurios krovos įmonės sunerimusios, kad naftos produktus, mineralines trąšas gabenantys didžiakrūviai motorlaiviai negalės įplaukti ir išplaukti iš Klaipėdos uosto, trečiadienį rašo dienraštis "Lietuvos rytas".

Uosto priežiūros tarnybas įmonių savininkai skubina greičiau valyti sąnašas iš kanalo, po uragano išpuolių paseklėjusio daugiau kaip 1 metru. Šie juos ramina, tikindami, jog gilinimo darbai laivybos uoste nesustabdys.

Latvijos Ventspilio uoste nuostoliai dar didesni - vėtroms praūžus, jo 16 metrų gylio akvatorija paseklėjo net 6,3 metro. Negalėdami priimti didžiakrūvių laivų, ventspiliečiai jau patyrė apie 8 mln. litų nuostolių.

"Be reikalo panikuojama, mūsų uostas neužneštas - didžiakrūviai laivai jau gali laisvai įplaukti ir išplaukti", - tvirtino Klaipėdos jūrų uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius. Pasak jo, keli smėlio slenksčiai, po uragano atsiradę 300 metrų ilgio įplaukos kanale, sparčiai nyksta - sąnašas šalina iš Danijos specialiai iškviesta žemsiurbė "Frėja".

Uosto priežiūros specialistai tikina, kad Klaipėdos uosto kanalas vėl pagilintas iki 12,5 metro, juo gali saugiai plaukioti didžiakrūviai laivai. Iškėlus iš dugno dar 20 tūkstančių kubinių metrų grunto, kanalas pagilės iki projektinio lygio - 15 metrų.

Prieš porą dienų "Klaipėdos nafta" baigė pumpuoti naftos produktus į įspūdingo dydžio 248 metrų ilgio, 43 metrų pločio tanklaivį "Barents Sea". Sekmadienį šis didžiausias šiemet Klaipėdos uoste viešėjęs laivas buvo sėkmingai išplukdytas j Baltijos jūrą.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") teritorijoje kraunamas ir dar vienas didžiakrūvis 224 metrų ilgio ir 32 metrų pločio "Panamax" tipo laivas "Stefania". Šis milžinas į Mumbajaus uostą (Indija) gabens 58 tūkst. tonų baltarusiškų trąšų krovinį.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją