Kėdainių mažųjų pramoginių laivų savininkų asociacijos vadovui Alvydui Kleivai 2004 metais pagamintą laivą „Glastron” praėjusių metų pabaigoje padovanojo JAV gyvenanti duktė.

Kėdainiškis už septynvietį 5,2 metro ilgio laivą sumokėjo apie 4000 litų muito mokestį, tačiau naudotis juo negali.

„Laivas neregistruojamas, nes neturi Europos Sąjungos atitikties ženklo”, – aiškino A.Kleiva.

Jam labai keista, jog įvežti tokias transporto priemones į Lietuvą leidžiama, renkami muito mokesčiai, tačiau laivai neregistruojami. Neatlikus šio formalumo prie vandens telkinio geriau nesirodyti.

Kėdainiškio nuomone, reikalavimas turėti atitikties ženklą CE yra beprasmis dalykas, nes JAV ir kitų šalių rinkai skirti laivai dažniausiai niekuo nesiskiria.

A.Kleivos žiniomis, griežtesni reikalavimai įsigaliojo nuo šių metų pradžios, o vien Kaune šiuo metu naudotų laivų negali įregistruoti maždaug 100 savininkų.

Apsukrūs lietuviai atitikties ženklus CE gauna Lenkijoje arba Latvijoje, o jau tuomet registruoja pramoginius laivus Lietuvoje. Už paslaugą tenka sumokėti kelis tūkstančius litų.

Tiesa, visiškai neaišku, kaip tie ženklai išduodami kaimyninėse šalyse, mat ES direktyvos numato tik naujų laivų sertifikavimą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)