G. Bliuvo teigimu, šiuo metu apie 57 proc. viešojo transporto keleivių naudojasi abiem transporto priemonėms galiojančiais mėnesiniais bilietais. Tačiau savivaldybė naikina atskirai transporto rūšiai – autobusams arba troleibusams – galiojančius bilietus. Taigi tie, kurie už keliones vien autobusais ar troleibusais dabar moka po 85 Lt per mėnesį, jau netrukus bus priversti mokėti 110 Lt.

„Noriu pasakyti, kad 57 proc. keleivių naudojasi bendrais mėnesiniais transporto bilietais. Iki šiol mėnesinis bilietas buvo pririšamas prie kalendorinės mėnesio pradžios. Tai reiškia, kad jei keleivis nusipirkdavo 4 mėnesio dieną, jis tiesiog permokėdavo. Dabar bilietas galios 30 dienų nuo aktyvavimo - čia keleiviai gaus naudą.

Be to, mieste nebeliks atskirų bilietų, nes miestui per didelė prabanga besidubliuojantys autobusų ir troleibusų maršrutai. Bendras bilietas leis optimizuoti autobusų ir troleibusų maršrutus, o keleiviams tai garantuos didesnį transporto priemonių dažnumą ir greitesnes keliones“, - DELFI skaitytojams sakė G. Bliuvas.

Nors dalis vilniečių už galimybę naudotis viešuoju transportu neabejotinai mokės brangiau, „Susisiekimo paslaugos“ neplanuoja iš pasikeitusių bilietų kainų gauti papildomų pajamų.

„Planuojame, kad vežėjų pajamų lygis nepasikeis. Daugiau nei pusei žmonių kainų atžvilgiu niekas nesikeičia, kitiems pinga, nes jie galės persėdinėti. Apskritai žmonės galės lanksčiai planuoti keliones“, - sakė G. Bliuvas.

Bilietai brangsta – kelionės pinga?

Gintas Bliuvas

Dabar vienkartinis bilietas spaudos kioske kainuoja 2 Lt. Jį turėtų pakeisti 30 ir 60 minučių visose transporto priemonės galiosiantys bilietai. Nors 30 min. galiosiantis bilietas kainuos 50 centų brangiau, G. Bliuvo skaičiavimais, kelionės daugumai tokių bilietų pirkėjų atpigs.

„Pagal mūsų atliktų tyrimų duomenis, beveik 54 proc. kelionių trunka trumpiau nei 30 min. Iš jų apie 40 proc. kelionių vyksta su persėdimais. Tokia kelionė kainuoja 4 Lt (su vienu persėdimu)arba 6 Lt (su dviem persėdimais). O įvedus 30 min. bilietą, kelionė kainuos tik 2,5 Lt. Didžioji keleivių dalis, mano nuomone, keliones atpigins“, - skaičiavo „Susisiekimo paslaugų“ direktorius.

Bilietas iš vairuotojo – už 4 Lt?

Brangsta ne tik ilgalaikiai bilietai. Ketinama 1,5 Lt padidinti bilietų, perkamų pas vairuotoją, kainą.

Tai G. Bliuvas atskleidė atsakydamas į DELFI skaitytojos klausimą apie Vilniaus svečius, kuriems ilgalaikiai bilietai nereikalingi.

„Miesto svečiai gali įsigyti bilietą iš vairuotojo, kuris galioja iki maršruto pabaigos. Šiuo metu tokio bilieto kaina siūloma 4 Lt“, - sakė G. Bliuvas.

Tiesa, jis pažymėjo, kad visas kainas dar turės patvirtinti Vilniaus taryba. Be to, „Susisiekimo paslaugos“ viliasi, kad Seimas pritars pasiūlymui viešojo transporto bilietams taikyti lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą.

Anot jo, jeigu PVM bus sumažintas, mėnesinis bilietas kainuos ne 110, o 100 Lt, tik darbo dienomis galiojantis bilietas – ne 100, o 90 Lt.

Na, brangsta ne viskas. Pačią elektroninio bilieto kortelę „Susisiekimo paslaugos“ norėtų atpiginti perpus.

„Su naująją bilieto sistema bus platinamos naujo dizaino kortelės. Norintiems įsigyti korteles, kaina bus 4 Lt, vietoje dabartinių 8 Lt. Visos kortelės, dabar esančios apyvartoje, galios iki šių metų pabaigos“, - sakė G. Bliuvas.

„Zuikiai“ per prievartą?

Paklaustas, kaip kontrolierių bus traktuojami keleiviai, kurių trumpalaikių (30 ar 60 min.) bilietų galiojimas baigsis dar nepasiekus galutinio taško, pvz., dėl eismo spūsčių, „Susisiekimo paslaugų“ vadovas atsakė užuominomis.

„Visi viešojo transporto tvarkaraščiai sudaromi atsižvelgiant į transporto srautus dienos metu. Retais atvejais, kai susidaro nenumatytos aplinkybės, nuostolius patiria visi – ne tik keleiviai, bet ir savomis transporto priemonėmis važiuojantys vairuotojai“, - svarstė G. Bliuvas.

Vis dėlto tokiems atvejams jis žada toleranciją. Žinoma, tam tikrose ribose.

„Kurdami sistemą tikimės, kad bus kuo mažiau žmogiškojo faktoriaus, kad visus duomenis būtų galima objektyviai patikrinti. Stebėsime situaciją, kaip bus su keleiviais, kurie važiuoja su 30 min. bilietu. Būsime tolerantiški, tačiau piktnaudžiavimai toleruojami nebus. Taip pat pažymiu, kad kelionės metu bus galima pažymėti naują bilietą dar kartą prilietus kortelę prie komposterio. Miesto svečiai galės nusipirkti bilietą iš vairuotojo, taip pat lieka galioti 1,3,10 dienų bilietai“, - aiškino G. Bliuvas.

Žada sklandesnes keliones

Anot DELFI konferencijos svečio, pasikeitusi tvarka daugeliui vilniečių turėtų sutrumpinti kelionės viešuoju transportu laiką.

„Manome, kad paslauga gerėja, nes keleivis galės lanksčiau planuoti keliones. Jau dabar yra maršrutų, kuriais persėdant galima nuvažiuoti greičiau nei tiesiogiai. Optimizavus maršrutų tinklą, autobusai ir troleibusai važinės dažniau“, - teigė G. Bliuvas.

Anot jo, pradėjęs pilnu pajėgumu veikti e. bilietas taip pat leis geriau sutvarkyti viešojo transporto maršrutus, ir vilniečiai esą rečiau susidurs su vėlavimais bei priešingais atvejais, kai vienas paskui kitą atvažiuoja du ar daugiau to paties maršruto autobusų ar troleibusų.

„Įvedę naują bilietų sistemą, kuri leis keleiviams dažniau persėsti papildomai nemokant, galėsime racionaliau suplanuoti maršrutų sistemą. Todėl tikimės, kad troleibusai ir autobusai nevažiuos dubliuodami vienas kitą“, - sakė „Susisiekimo paslaugų“ vadovas.

Naująją viešojo transporto sistemą tikimasi pilnu pajėgumu paleisti rugpjūčio viduryje. Tiesa, tuomet dar nebus galima e. bilieto papildyti internetu. Tą „Susisiekimo paslaugos“ žada tik rugsėjį arba spalį.