Tai DELFI patvirtino savivaldybės valdomos bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis. Anot jo, Europos Sąjungos (ES) lėšas panaudoti autobusams verta ir dėl mažesnės šių transporto priemonių kainos, ir dėl rizikos apskritai netekti europinių pinigų.

„Troleibusų pirkimo buvo atsisakyta, nes tiekėjas pasiūlė per didelę kainą. Pagal reikalavimus, įgyvendinant šią priemonę ES lėšomis, buvo nustatyta, kad vieno troleibuso kaina neturi būti didesnė negu 1,1 mln. Lt. Tiekėjo (savivaldybės neseniai nutrauktame konkurse buvo likusi tik čekų kompanija „Škoda“ – DELFI) pasiūlyta kaina buvo apie 25-30 proc. didesnė. Paskelbus naują troleibusų pirkimo konkursą, negalėtume būti tikri, kad tiekėjai pasiūlys mažesnę kainą, o ES lėšos turi būti panaudotos iki 2013 metų vidurio. Todėl Susisiekimo ministerijoje buvo priimtas sprendimas troleibusų pirkimui numatytas lėšas panaudoti ekologiškų autobusų pirkimui“, - aiškino G. Nakutis.

Savivaldybės jau paruoštame naujų autobusų pirkimo finansavimo plane nurodoma, kad iš viso planuojama išleisti iki 17,24 mln. litų, didžioji dalis šių lėšų – 12,11 mln. Lt ES paramos. „Vilniaus viešasis transportas“ planuoja už autobusus sumokėti tik pridėtinės vertės mokestį (PVM), kurį bendrovė vėliau galės susigrąžinti.

„Planuojama pirkti 19 autobusų. Autobusai bus įsigyjami už ES (85 proc.,) ir savivaldybės (15 proc.) lėšas. „Vilniaus viešasis transportas“ sumokės PVM – apie 3 mln. Lt“, - skaičiavo G. Nakutis.

Pasak jo, reikalavimai naujam pirkiniui bus analogiški šį mėnesį pasibaigusiam konkursui, kurio laimėtojas Vilnių aprūpins „Man“ markės gamtinėmis dujomis varomais autobusais.

„Reikalavimai bus tokie patys, kaip ir seniau pirktiems 18 autobusų. Konkurso sąlygos bus pataisytos pagal šiuo metu galiojantį Viešųjų pirkimų įstatymą, techninė specifikacija bus labai panaši. Autobusai bus varomi gamtinėmis dujomis, žemagrindžiai, standartinio 12 metrų ilgio, su platforma neįgaliesiems su vežimėliais, keleivių skaičiavimo įranga, videokamera salone, apie 85-90 keleivių, dujų balionai turės turėti tokią talpą, kad autobusas be užpylimo nuvažiuotų 450 km“, - reikalavimus vardijo G. Nakutis.

Sykiu jis užsiminė, kad neketinama toliau tęsti praktiką, kuomet gamintojai naujas transporto priemones tebevykstant konkursui atveža į sostinę išbandymui. „Planuojame atsisakyti bandymų Vilniaus mieste“, - sakė „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

Anot jo, antrąją naujų autobusų partiją į Vilniaus gatves tikimasi paleisti kitų metų vasarą. DELFI primena, kad pirmojo autobusų pirkimo konkurso metu sutarta įsigyti 18 naujų transporto priemonių už 16,55 mln. Lt. „Man“ autobusai Vilnių turėtų pasiekti rudenį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)