Stebint maždaug tūkstančiui žmonių, tarp kurių buvo ir tilto architektas Normanas Fosteris, J.Chiracas atidengė lentelę šalia didžiausio iš septynių tilto atramų, kuri yra 343 m aukščio. Virš tilto tuo metu praskrido Prancūzijos oro pajėgų lėktuvai.

Mijo greitkelio tiltas yra 2,46 km ilgio ir jungia du Centrinio masyvo plokščiakalnius. Ketvirtadienį, kai bus atidarytas eismui, šis tiltas išspręs problemą dėl atostogų sezonu čia susidarančių spūsčių, kurios būna vienos didžiausių šalyje.

Nors Prancūzijoje vykdant didelius infrastruktūros projektus tai nėra įprasta, visus 390 mln. eurų (1,3 mlrd. litų) šio tilto statybai, kuri truko trejus metus, skyrė privatusis sektorius. Mainais į tai statybos gigantė "Eiffage" gavo teisę 75 metus rinkti rinkliavas. Važiuoti tiltu bus galima už maždaug 4,6 euro mokestį.

Klermon Feraną ir Bezjė jungiančiame kelyje esantis tiltas, kurio siluetas dominuoja kraštovaizdyje, vadinamas pavyzdiniu estetikos ir mokslo deriniu. Mokamose ekskursijose po jo statybos aikštelę dalyvavo daugiau kaip 60 tūkst. žmonių.

"Žmogaus darbas turi susilieti su gamta. Atramos turėjo atrodyti beveik organiškos, lyg būtų išaugusios iš žemės", - specialiam vietos laikraščio "Midi Libre" numeriui sakė britas N.Fosteris.

Šis tiltas laikomas itin tvirtu ir atspariu. Jis gali atlaikyti vėjo gūsius, kurių greitis - 250 km per valandą. Statytojai garantuoja, kad jį be jokios pertraukos bus galima eksploatuoti 120 metų.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją