"Mūsų tikslas yra sutvarkyti kuo daugiau vientisų atkarpų. Tokiu principu ir organizuosime darbus, prioritetu iškeldami ne pavienių duobių lopymą, o vientisų atkarpų sutvarkymą", - teigia Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Tiesa, pavasarėjant gatvėse (net ir prieš porą metų remontuotose) padaugėja duobių. Todėl jau dabar suskubta pasirūpinti, kad jų neliktų. Kol oro sąlygos neleidžia naudoti karšto asfalto, pačios pavojingiausios duobės gatvių važiuojamoje dalyje yra užpilamos stambia skalda, kuri specialia technika dar yra suspaudžiama. Be to, "Kauno tiltų" specialistai pavojingiausias duobes pažymi įspėjamaisiais ženklais. Kai vidutinė paros oro temperatūra pasieks 5 laipsnius šilumos, ši bendrovė pavojingiausias duobes užtaisys karštu asfaltu.

Pasak miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio, didesni gatvių rekonstrukcijos darbai bus pradėti iškart, kai tik leis oro sąlygos. Gatvių atnaujinimo pradžiai savivaldybė iš anksto pasirengė.

Didžiausi darbai vyks praėjusių metų rudenį rekonstruoti pradėtame A. Juozapavičiaus prospekte.

ELTA primena, jog šio projekto vertė siekia beveik 43 mln. Lt. Šįmet planuojama atlikti darbų už maždaug 30 mln. Lt. A. Juozapavičiaus prospektas rekonstruojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Kauno miesto savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšomis.

Miesto savivaldybė pernai parengė K. Petrausko ir Parodos gatvių rekonstrukcijos techninį projektą, šiuo metu vyksta darbų rangovo parinkimo konkursas. Darbus planuojama pradėti antroje metų pusėje. Viso projekto vertė gali siekti apie 10 mln. Lt. Kiek mažiau nei pusę pinigų projekto, kurį numatyta įgyvendinti per vienerius metus, tikimasi gauti iš ES fondų.

2012-aisiais taip pat planuojama tęsti Technikumo, Jurbarko gatvių ir viaduko per geležinkelį Rokuose rekonstrukciją, Nuokalnės gatvės atnaujinimą. Numatyta pradėti darbus ir Panemunės, Žaliakalnio, Pramonės, Vilijampolės bei kitų Kauno miesto rajonų gatvėse.

Šįmet ketinama išasfaltuoti šiuo metu žvyruotas M. ir P. Šalčių ir E. Voltero gatves, taip pat atlikti Varnių tilto deformacinių siūlių remontą. Miesto mero patarėjo Tomo Grigalevičiaus teigimu, Kauno savivaldybė šiais metais planuoja atlikti duobių remonto darbų už 2 mln. Lt bei žvyruotų gatvių priežiūros darbų už 1 mln. Lt.

Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo, gatves šįmet remontuos 4 su savivaldybe sutartis pasirašiusios bendrovės. Kadangi seniau remontuotos (o juo labiau remonto nemačiusios) gatvės dėl nekokybiškos dangos pateikia vairuotojams nemažai nemalonių staigmenų, o šie paskui iš savivaldybės per teismus reikalauja atlyginti nuostolius, daugiau dėmesio skiriama darbų kokybei.

"Pastaraisiais metais darbų priežiūros kontrolei esame pasitelkę profesionalus. Ją atlieka bendrovė "Laboratorinių bandymų centras". Specialistai stebi ir nuolat tikrina, ar darbai atliekami kokybiškai ir ar naudojamos tinkamos medžiagos. Ši griežta kontrolė užtikrins, kad suremontuotos gatvės tarnaus ilgai", - tvirtino A. Pakalniškis.

Mokslininkų atlikti tyrimai parodė, jog prieš 20-30 metų nutiestų Kauno miesto gatvių būklė nebeatitinka techninių reikalavimų. Apatinis asfaltbetonio dangos sluoksnis vietomis visai sutrupėjęs, po šia danga esančios skaldos pagrindo sluoksnis magistralinėse gatvėse vietomis nesiekia 8 cm (vietoj reikalaujamų 20 cm), o šalčiui atsparaus sluoksnio vietomis nėra visai. Tokios būklės gatvių dangos, veikiamos druskų ir padidėjusių transporto srautų, neišlaiko temperatūrinių pokyčių, ir todėl gatvėse atsiveria duobės.

„Jei viskas vyks pagal planą, šįmet Kaune planuojame atlikti gatvių tiesimo, remonto ir rekonstrukcijos darbų už daugiau nei 58 mln. Lt. Tai - Kauno miesto savivaldybės ir valstybės biudžeto, Kelių priežiūros ir plėtros programos bei ES struktūrinių fondų lėšos. Taip pat labai laukiame Lietuvos automobilių kelių direkcijos tikslinio finansavimo lėšų Panemunės tilto statybai",- teigė A.Pakalniškis.