Švedijos korozijos instituto specialistų vertinimai ir šiuo metu tęsiami tyrimai, padedantys nustatyti automobilių atsparumą korozijai, sukėlė ažiotažą automobilių gamintojų gretose. Paskelbtas sąrašas modelių, kurių kėbulo atsparumas korozijai realiomis sąlygomis buvo bandomas laboratorijose, specialiai tuo tikslu įrengtose kamerose.

Ekspertai daro išvadą, kad labiausiai rūdžių pažeidžiami yra japoniški ir itališki, o mažiausiai – vokiški bei švediški automobiliai. Švedijos ekspertai nustatė, kad geriausiai apsaugoti nuo rūdžių yra „Volkswagen“ grupės, „BMW“, „Mercedes-Benz“, „Volvo“ bei „Saab“ automobiliai. Modelių keitimo pavyzdys, kai rezultatas yra geresnė apsauga nuo korozijos, – „Opel Astra“, „Seat Toledo“ bei „Peugeot 206“.

Kai kurie gamintojai priešingai – pailgino garantiją nuo rūdžių, regimai nepagerinę apsaugos nuo korozijos. Šiai grupei priskirtinas „Mercedes-Benz“, pratęsęs garantiją iki 30 metų. Taip pat „Renault“ – pailginęs garantiją nuo aštuonerių iki dvylikos metų naujam „Megane“ ir „Scenic“ bei „Nissan“ – nuo šešerių iki dvylikos metų „Almera“ bei „Maxima“ automobiliams. Šiai grupei gamintojų priskirtinas ir „Peugeot“, pailginęs modelių 306 ir 406 kėbulo garantijos laikotarpį nuo šešerių iki dvylikos metų.

Kai kurie gamintojai liko ištikimi 5–6 metų garantijai. Šiai grupei priklauso tokie Azijos gamintojai kaip „Hyundai“, „Mazda“, „Mitsubishi“, „Honda“ ir „Nissan“.

Priežastis, kodėl dalis gamintojų negerina savo automobilių kėbulų apsaugos nuo aplinkos poveikio, yra kaina. Automobilius galima būtų dengti storesniu antikoroziniu sluoksniu, tačiau tai kainuotų daugiau nei nori gamintojas, be to, pasunkėtų automobilio kėbulas ir transporto priemonė naudotų daugiau degalų.

Padalijo kategorijomis

Sąlyginai, pagal bandymuose gautus rezultatus, Švedijos korozijos instituto specialistai automobilius suskirstė į grupes – MVG, kurioje vertinimas įvardijamas žodžiais „labai gerai“, dominuoja 1998–2000 m. pagaminti „Audi“, „Saab“, „Volkswagen“ bei „Seat“ populiariausi modeliai, paprastai turintys realią 8–12 metų antikorozinę apsaugą.

Toliau seka VG grupė, arba gerai apsaugoti nuo korozijos automobiliai: BMW, „Lexus“, „Mercedes-Benz“, „Škoda“, „Toyota“, „Mitsubishi“ ir kitų gamintojų modeliai.

Patenkinamą apsaugą turinčių 1998–2000 m. modelių sąrašas gana ilgas ir jame randame kai kuriuos anksčiau minėtų gamintojų kitus modelius – C ir A klasės „Mercedes-Benz“, „Saab 9-3“, „Seat Cordoba“, „Toyota Yaris“. Tiesa, čia daugiau Japonijoje ir Pietų Korėjoje gamintų modelių: „Subaru Legacy“, „Honda Accord“, „Hyundai Sonata“, „Daihatsu Sirion“, „Daewoo Matiz“.

Deja, bet pats ilgiausias, bemaž didesnis už visas minėtas grupes, yra nepatenkinamai Švedijos specialistų įvertintų automobilių sąrašas IG. Jame sutinkame populiariausius Japonijos, Prancūzijos, JAV ir Italijos bei Rusijos modelius.

Žinant, kad nemaža dalis tais metais gamintų automobilių į Lietuvą iš JAV ar Europos atkeliauja jau po smulkesnių ar stambesnių avarijų ar potvynių, abejonių dėl jų atsparumo turėtų kilti.

Tikrino ir senesnius

Remiantis Švedijos specialistų atliktais 1994–1995 m. gamybos automobilių kėbulų tyrimais paaiškėjo, jog atspariausi korozijai yra „Audi A4“, „Volvo 80“, „Saab 9000“ markės automobiliai, o neatspariausi – „Chrysler Voyager“, „Toyota Corolla“ bei „Honda Accord“.

Iš 1996–1997 m. pagamintų automobilių atspariausi korozijai yra „Saab 9000“, „Audi A4“, „Volvo 80“ automobiliai, o mažiausiai atsparūs yra vėlgi „Chrysler Voyager“, „Mitsubishi Colt“ bei „Toyota Corolla“ automobiliai.

Pasak antikorozinių centrų specialistų, tokius automobilius dengti specialia danga, apsaugančia nuo aplinkos poveikio, verta vos nusipirkus. Tėra tik laiko klausimas, kada nuo rūdžių saugantis sluoksnis mažiausiai atspariose automobilio vietose nunyks ir susidarys palanki terpė korozijai. „Paprastai šio proceso plika akimi pamatyti negalime, nes jis vyksta automobilio vidinėje dalyje. Tam naudojama speciali apžiūros technika – zondai, galintys parodyti didžiausias automobilių kėbulo problemas“, – aiškina specialistas.

Pasak jo, aiškios ir labiausiai rūdžių mėgiamos automobilio vietos. „Tai automobilių taškinio suvirinimo siūlės, kur dažniausiai prasideda korozija, – teigia jis. – Būtent šiose vietose korozija yra pavojingiausia bei prasideda sunkiai prieinamose vietose, tokiose kaip slenksčiai, durelių apačia, ratų arkos, automobilio dugno detalės“.

Net ir seno automobilio vertė padidėja maždaug 1000 Lt, jei jis yra dengtas antikorozine danga, tuo tarpu jį apsaugoti kainuoja apie 300–400 Lt.

Žiema – pavojingiausia

Žiemą ypatingai daug žalos padaro ledui tirpdyti naudojamas druskos tirpalas, kuris jau po vieno sezono gali smarkiai pažeisti transporto priemonės kėbulą. Geriausias vaistas nuo šių negandų yra dažnas automobilio plovimas bei jo laikymas gerai ventiliuojamame, sausame garaže arba lauke. „Jau verčiau automobilis stovėtų lauke nei drėgname, tvankiame garaže. Nustatyta, jog korozija greičiau veikia automobilį, laikomą šildomame garaže, o ne šaltame ar tiesiog po atviru dangumi. Jei dieną važinėjant susidariusio sniego ir ledo sluoksnio vakare nenuvalysite, jis tirps, o drėgmė per naktį grauš automobilį“, – perspėja specialistas.

Ekspertai taip pat pripažįsta, jog Lietuvoje kovoti su korozija ypač sunku, nes mūsų valstybė priklauso itin stiprios korozijos intensyvumo zonai, o tai lemia drėgnas klimatas ir dažnas orų temperatūros svyravimas. Tokioje zonoje greitai prasidedanti ir nestabdoma korozija per metus gali sugraužti beveik milimetrą metalo.