Taksi vairuotojas Laimonas Paulauskas pasakoja, kad susidūrė su problema, kai nuvykęs į Vilniaus savivaldybę negalėjo gauti leidimo taksi veiklai, nes jam priklausančio automobilio techniniame pase buvo parašyta, kad automobilis pagal panaudos sutartį yra naudojamas įmonės.

„Žmonės, kurie dirba taksistais su bendrovėmis, yra pasirašę panaudos sutartį. Techniniame pase yra įrašyta, kad savininkas esu aš, o prie papildomų žymių – pagal panaudos sutartį naudojasi įmonė. Ir Vilniaus miesto savivaldybė, kada nori jiems pateikti dokumentus, reikalauja, kad techniniame pase nebūtų šito įrašo ir techninis pasas būtų švarus“, - sako jis.

„Yra vienas keblumas, jeigu automobilis priklauso kam nors pagal panaudos sutartį, kaip dabar yra daugumos vairuotojų atveju. Kol nenutraukta panaudos sutartis, antras leidimas tam pačiam automobiliui neišduodamas“, - antrina profesinės sąjungos „Taksi Solidarumas“ pirmininkas Vydas Adomavičius.

Profesinės sąjungos atstovas teigia, jog norint gauti techninį pasą be papildomų žymių, „Regitroje“ automobilis turi būti išregistruojamas ir įregistruojamas iš naujo, tačiau tai papildomai kainuoja 40 Lt.

„Bet koks įrašas Viešajame registre turi juridinę galią. Jeigu mašinos savininkas panaudos, nuomos ar kitais pagrindais yra išnuomavęs transporto priemonę ir tą faktą yra užregistravęs „Regitroje“, tai tas nuomotojas teisiškai ir valdo tą transporto priemonę, jeigu savininkas nenustato kitaip“, - paaiškina Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto poskyrio Vyresnysis specialistas Evaldas Matonis.

Pasak jo, leidimų išdavimo tvarka numato, kad vienam automobiliui galima išduoti tik vieną leidimą.

Tačiau taksi vairuotojas pasakoja, kad susidūrė su problema, jog panaikinus įrašą automobilio techniniame pase, būtų tekę atiduoti ir turimus geltonus numerius ir vėliau juos gauti iš naujo.

„Susisiekimo ministerija nebuvo suderinusi (leidimų išdavimo – aut. past.) tvarkos, - dėsto E. Matonis. - Bet mes, susisiekę su „Regitros“ atstovais, priėmėme supaprastintą tvarką, kad tie automobilio savininkai, kurie jau turėjo geltonus numerius, jie tiesiog prašo „Regitros“ panaikinti naudotoją, kuris yra ir neatiduoda geltonų numerių, o ateina pas mus išsiimti leidimo. Mes išdavę leidimą tą pačią dieną elektroniniu būdu nuskanavę leidimą išsiunčiame į „Regitrą“, kad ji įsitikintų .“

Pasak savivaldybės atstovo, jau 7 atvejai, kai tokiu principu savivaldybė išdavė leidimų teikti taksi paslaugas.

Mato daugiau nesklandumų

Papildomų rūpesčių vairuotojams kyla ir tuomet, kai jie nori gauti leidimą teikti taksi paslaugas su iš užsienio atsigabentu automobiliu.

„Kita problema - jeigu registruojamas naujas automobilis, nes negalima gauti leidimo (taksi veiklai – aut. past.) kol nėra lietuviško techninio paso, todėl automatiškai reikia išsiimti baltus numerius pusvalandžiui ar valandai, važiuoti į savivaldybę, gauti leidimą ir tada važiuoti dėtis taksi numerius – tai reiškia papildomai išmeti pinigų numerių registracijai“, - paaiškina V. Adomavičius.

Be automobilio registracijos, tokiu atveju dar reikėtų sumokėti 80 Lt už baltus automobilio numerius, vėliau - 116 Lt už geltonus taksi numerius.

E. Matonis antrina, kad naujų automobilių savininkams reikia išsiimti numerius, tačiau esą pakanka pigesnių raudonų laikinų numerių su kuriais yra išduodamas lietuviškas techninis pasas.

„Dirbti galima, bet yra tokių keblumų, kurie lemia papildomas finansines išlaidas. Bet mes dirbame ta linkme ir kviečiame vairuotojus jungtis į profesinę sąjungą“, - sako „Taksi Solidarumas“ vadovas.

Profsąjungos vadovo nuomone, kol kas taksi sektoriuje trūksta konkretumo ir procedūros yra labai sudėtingos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)