Debiutantas “Golf Plus” pasirodė besąs ne iš kukliųjų. Jis visais atžvilgiais pranoko daugelio šalių automobilių rinkose jau nemaža laurų nuskynusį metais vyresnįjį brolį. Naujokas nuo savo pirmtako skiriasi ne tik pakeistais apdailos elementais, bet ir kėbulo formomis.

Aukštesnis “Golf Plus” kėbulas, kitoks sėdynių aukštis, padidėjęs automobilio salono tūris vairuotojui bei keleiviams sukuria papildomą erdvę ir teikia daugiau patogumų ilgesnėje kelionėje.

Gamintojas naująjį “Golf Plus” įvardija kaip naujos kartos universalios paskirties automobilį, rasiantį savo nišą tarp “Volkswagen Golf” ir vienatūrio “Volkswagen Touran”. Kaip bus sutiktas rinkos naujokas, dalinai spręsime jau sausio pradžioje, kai “Golf Plus” bus pradėtas pardavinėti Vokietijoje. Tuo tarpu Lietuvos rinkoje “Golf Plus” turėtų pasirodyti 2005 m. gegužę ir kainuos nuo 45.245 Lt su PVM.

Aukštesnis už “Golfą”, žemesnis nei “Touran”

Pristatydami rinkos naujoką Bolonijoje, gamintojai akcentavo, jog “Golf Plus” nėra “Golf” klonas, o visiškai naujas automobilis, turintis ryškiai išreikštą savo veidą. Pagrindinis ir “Golf Plus” išskirtinumo požymis – kėbulo aukštis, siekiantis 1,58 m. Taigi, “Golf Plus” net 9,5 cm aukštesnis už penktos kartos “Golf” ir tik 5,4 cm žemesnis nei vienatūris “Touran”.

Kad naujasis automobilis priklauso “Golf” šeimynai, liudija tik “Volkswagen” būdingos priekinės radiatoriaus grotelės, tuo tarpu dureles, variklio gaubtą, bamperius, sparnus, stogą, priekinius bei galinius žibintus, galinius statramsčius bei didžiulį bagažinės dangtį “Volkswagen” konstruktoriai bei dizaineriai kūrė konkrečiai šiam automobiliui.

Didelės sėdynių transformavimo galimybės

Naujajame “Golf Plus” iškart į akis krenta naujos konstrukcijos galinių sėdynių blokas, pasižymintis praktiškai neribotomis transformavimo galimybėmis. Jį 160 mm galima stumdyti horizontalia kryptimi, įdiegta galimybė asimetriškai atlenkti sėdynių atlošus. Nulenkus vienos iš sėdynių bloko dalies atlošą, tam tikras mechanizmas dar labiau nuleidžia žemyn ir pačią sėdynę, taip suformuodamas beveik lygias grindis – papildomą erdvę kojoms ar bagažui pasidėti.

Vairuotojas bei keleiviai negalės skųstis ir lentynėlių ar smulkių daiktadėžių stoka. “Golf Plus” yra 43 įvairios paskirties smulkaus bagažo pasidėjimo ar tvirtinimo vietos – lentynėlės, stalčiukai, kabliukai, fiksatoriai ir pan. Bagažo pasidėjimo bei jo pervežimo galimybes dar labiau išplečia dviejų padėčių reguliuojamo aukščio bagažinės grindys.

Jei gale sėdi tik vienas arba du keleiviai, vidurinę sėdynę galima panaudoti įvairiems tikslams. Palenkus jos atlošą, į bagažinę galima sudėti ilgesnius krovinius, pavyzdžiui – slides. Tas pats sulenktas atlošas gali pasitarnauti kaip nedidelis, tačiau praktiškas staliukas. Mat jo paviršiuje numatyti patogūs stiklinių laikikliai.

Papildomos erdvės, o kartu ir daugiau patogumų, teikia didesnis salono aukštis, priekyje siekiantis 1007 mm, o gale – 976 mm.

Didesnė erdvė atrišo projektuotojų rankas

Didesnė vidaus erdvė “Golf Plus” kūrėjus paskatino suprojektuoti ir visai naują automobilio saloną. Naujas formas įgavo prietaisų skydelis, durų apmušalai, priekyje sėdinčių keleivių atramos rankoms, sėdynės ir net transmisijos mechanizmo tunelis.

Minimalus bagažinės tūris – 395 litrai. Sulanksčius dalį galinės sėdynės bloko atramų, kroviniui skirta erdvė padidėja iki 505 litrų, o atlenkus visus galinės sėdynės atlošus talpa padidėja iki 1450 litrų. Jau minėta, jog bagažinės grindų lygis reguliuojamas. Kai grindys pakeltos, po jomis atsiranda dar šiek tiek erdvės smulkiems kroviniams.

Priklausomai nuo “Golf Plus” komplektacijos, tarp priekinių sėdynių gali būti įrengta rankų atrama. Pasirinkus prabangiausios komplektacijos modelį, automobilyje, kuriame yra oro kondicionavimo sistema, rasime šioje atramoje įmontuotą ir nedidelį šaldytuvą.

Konstruktoriai paliko galimybę gale sėdinčių keleivių patogumui įrengti CD keistuvą arba DVD grotuvą. Už papildomą mokestį galima įrengti atskirą centrinį prietaisų skydelį su jame įmontuotu 220/230V elektros įtampos lizdu, prie kurio galima prijungti nešiojamą kompiuterį ar kokį nors kitą nedaug elektros energijos naudojantį buitinį prietaisą. Tokios įrangos elementų ankstesniuose “Golf” modeliuose dar nebuvo.

Komplektacija bei apšvietimo įranga

Kaip ir penktos kartos “Golf”, taip ir naująjį “Golf Plus” galima rinktis trijų komplektacijos lygių – “Trendline”, “Sportline” bei “Comfortline”. Pastarasis – turtingas bei patogus. Net ir kukliausios komplektacijos “Golf Plus” rasite 6 oro saugos pagalves bei ESP sistemą. Saugos priemonių sąrašą papildo naujo tipo halogeniniai žibintai, geriau apšviečiantys kelią ir tuo pačiu darantys kelionę saugesne.

Pirmą kartą į “Golf” klasės automobilį montuojami galiniai ypač greitai užsidegantys šviesos diodų žibintai. Be to, netrukus į “Golf Plus” bus montuojami ir naujo tipo biksenoniniai priekiniai žibintai, gebantys nukreipti šviesos srautą posūkio kryptimi.

Galimybė rinktis vieną iš keturių

“Golf Plus” kol kas bus montuojamas vienas iš keturių galimų jėgos agregatų. Pirkėjams suteikta galimybė rinktis iš dviejų benzininių ir tiek pat dyzelinių (abu jie turbodyzeliniai - TDI tipo) variklių.

Abu benzininiai “Golf Plus” varikliai naudoja A95 oktaniškumo benziną. Vienas jų – 1,4 litro darbo tūrio, išvystantis 55 kW/75 AG, o kitas – 1,6 litro FSI su tiesioginiu degalų įpurškimu, išvystantis 85 kW/115 AG pajėgumą. TDI varikliai galimi 1,9 litro ir 2,0 litro darbo tūrio, išvystantys atitinkamai 77kW/105 AG ir 103kW/140 AG pajėgumą.

Jau pirmąjį ateinančių metų pusmetį “Golf Plus” variklių gamą praplės benzininis 1,6 litro darbo tūrio variklis, išvystantis 75 kW/102 AG pajėgumą ir 2,0 litro tūrio FSI variklis, pasiekiantis 110 kW/150 AG, bei 66 kW/90 AG TDI jėgos agregatas. Visi “Golf Plus” varikliai atitinka griežtus “Euro 4” normų ekologinius parametrus.

Kartu su montuojamomis penkių bei šešių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis “Volkswagen” gamintojai siūlo ir šešialaipsnę “Tiptronic” automatinę bei DSG tipo transmisiją su dvidiske sankaba. “Tiptronic” pavarų dėžė komplektuojama su benzininiais varikliais, o DSG tipo – su dyzeliniais TDI jėgos agregatais.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)