„Šiandien taksi paslaugos kaina turėtų būti didesnė, kad mūsų verslas galėtų būti skaidrus ir pelningas, nei yra dabar 1,7-1,9 Lt už 1 km“, - teigė jis.

Tuo tarpu Taikomosios politikos instituto ekspertas Šarūnas Gustainis skaičiuoja, kad taksi paslaugos, norint mokėti mokesčius, Vilniuje turi kainuoti apie 2,5-3 litus už kilometrą.

„Vilniuje ir Lietuvoje taksi įkainiai yra vieni mažiausių Europoje. Jeigu jie susireguliuotų pagal rinką, vairuotojas gautų daugiau ir taksi įmonė galėtų mokėti mokesčius ir daryti taip, kaip įstatymas numato. Kitų variantų kaip čia bebūtų, nelabai galėčiau matyti šiuo momentu. Kad ir kaip negražiai skambėtų šiuo ekonominiu momentu, bet mano prognozės galėtų būti 2,5-3 litai už kilometrą Vilniaus mieste“, - trečiadienį „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ sakė Š. Gustainis.

R. Bieliauskas: taksistai uždirba nemažai

Sostinės meras Artūras Zuokas skaičiuoja, kad taksistai šiuo metu uždirba apie 700 litų per mėnesį, kai vidutinė taksisto alga sostinėje esą turėtų siekti 2 tūkst. Lt.
Anot asociacijos vadovo, sunku sukontroliuoti, kiek iš tiesų pinigų iš keleivių surenka taksi vairuotojai, tačiau jų pajamos neturėtų būti mažos. Dauguma vairuotojų šiuo metu įdarbinti už minimalią algą, dalį kitų gautų pajamų atneša į įmonės kasą, likusią – pasilieka.

„Taksistas Vilniuje uždirba, ir nemažai... bet kiek jis uždirba, jis nesako, taksistai visada kartoja, kad jie nieko neuždirba ir visad neturi pinigų. Šiandieninių daugumos taksistų portretas yra toks: neturi sąskaitoje pinigų, nieko neuždirba per dieną, o dirba tik dėl to, kad reikia... (...)

Dauguma taksistų šiandien yra įdarbinti už minimumą, nes jie tuos pinigus, kuriuos gauna iš keleivių, persiskirsto patys ir atneša tik tiek, koks jiems nustatytas planas, daugiau niekada jie neatneš. Ir dar to nustatyto plano dažnai neatneša. Aš šiandien dirbu, kad taksistas dirbtų ir uždirbtų, moku mokesčius, prižiūriu dispečerinę, o jis kaip karalius, tik išvažiuoja į gatvę ir pinigus susirenka, kurių ir neatneša dar“, - konferencijoje sakė R. Bieliauskas. Anot jo, jeigu taksistas įdarbintas visu etatu, tai jo uždarbis yra oficialus, dalį vairuotojai gauna arbatpinigiais.

„Realiai sukontroliuoti, kiek jie uždirba yra sunku, nes jie ima grynus pinigus iš klientų. Tą sukontroliuoti būtų galima įvedus į visus taksi skaitliukus, kurių parodymus imtų įpareigota kontrolės įstaiga. Šiandien tokio mechanizmo nėra. Įstatymas tą numato, bet jis realybėje neveikia“, - kalbėjo R. Bieliauskas.

Jis sako palaikantis idėją taksi automobiliuose įvesti apskaitos aparatus, kurie leistų kontroliuoti taksistų pajamas.

„Taksi automobilyje turi būti taksometras ir spausdintuvas, kuris išspausdintų čekį, tam įvesti kasos aparato visiškai nereikia, niekur pasaulyje nėra kasos aparatų taksi. Tam yra taksometrai su spausdintuvais, kurie ir yra mini kasos aparatai“, - sakė R. Bieliauskas.

Idėją apie kasos aparatus anksčiau yra išsakęs ir premjero patarėjas Mykolas Majauskas. Anot jo, Vyriausybėje dėl to prasideda svarstymai.

DELFI primena, kad mokesčių inspektoriai ir kriminalistai didelės bendros operacijos metu pirmadienį atliko apie 60 kratų, iš viso tai palietė daugiau kaip 30 Vilniaus taksi firmų, preliminariais duomenimis, užimančių iki 70 proc. sostinės taksi rinkos.

Byloje kol kas yra apie 10 įtariamųjų, tačiau jų skaičius gali išaugti iki 50. Antradienį suimti penki taksi aferos įtariamieji: viena moteris ir keturi vyrai, tarp jų – bendrovės „Standart taksi“ (buv. „Martono taksi“) savininkas Olegas Ilčenko, trečiadienį – dar vienas, du apklausti.

Lig šiol nustatyta, jog galimo mokesčių vengimo ir apgaulingos buhalterinės apskaitos sistemos padaryta žala valstybei siekia apie milijoną litų. Tačiau prognozuojama, jog tęsiant tyrimą ši suma išaugs iki dešimčių milijonų.

Tačiau Mokesčių inspekcijos ir kriminalistų veiksmais neliko patenkinti patys Vilniaus taksistai. Trečiadienį ryte surengtas taksi vairuotojų protestas, gausios taksi automobilių pajėgos apsunkino eismą sostinės gatvėmis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)