Dėl jau ilgą laiką nepagrįstai vilkinamo LJL privatizavimo "Trident Marine" oficialiai kreipėsi į Lietuvos Vyriausybę ir Europos Komisijos komisarę Dalią Grybauskaitę. "Jei ir šios priemonės nepaskatins VTF pratęsti LJL konkurso, "Trident Marine" svarstys galimybę inicijuoti baudžiamąją bylą atsakingiems VTF pareigūnams", - teigiama bendrovės pranešime spaudai.

"Mums pirmą kartą tenka susidurti su situacija, kad VTF tiesiog atvirai ignoruoja ne tik visus mūsų prašymus, bet netgi savo šalies teismų sprendimus", - sakė "Unisea Shipping Group", kuriai priklauso "Trident Marine", direktorius Jesper B.Nielsen.

Anot jo, nuo spalio 18 dienos, kai VTF žadėjo sušaukti posėdį dėl tolesnės konkurso eigos, absoliučiai nieko nevyksta.

"Lietuvos galiojantys įstatymai numato baudžiamąją atsakomybę už įsiteisėjusių teismo sprendimų nevykdymą, todėl suinteresuoti asmenys gali kreiptis dėl ikiteisminio tyrimo pradžios. Tačiau tai kraštutinė priemonė, kada atsakovas piktybiškai vengia sprendimo vykdymo", - sakė "Trident Marine" atstovas Lietuvoje advokatas Irmantas Norkus.

Jo teigimu, teismo procesas, į kurį įtraukiami aukščiausi valstybei priklausančios įmonės vadovai, Lietuvai būtų ne eilinis skandalas. I.Norkus taip pat teigė, kad valstybės įmonės vadovų elgesys vilkinant privalomų teismo sprendimų vykdymą gali būti taip pat ir tarnybinės etikos klausimas.

Pasak pranešimo, aptarti LJL privatizavimo klausimo VFT būstinėje lankėsi Danijos ambasadorė Lietuvoje. J.B.Nilseno teigimu, šis konkursas ateityje gali turėti įtakos visai Danijos bendrovių investicijų politikai Lietuvoje.

Tuo tarpu VTF Aukščiausiajam Teismui išsiuntė kasaciją dėl Vilniaus apygardos ir Lietuvos apeliacinio teismų sprendimo, kuriuo Danijos bendrovė "Trident Marine" buvo sugrąžinta į laivybos bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) privatizavimo konkursą.

Tai Eltai šiandien patvirtino VTF Rinkodaros skyriaus viršininkė Jolanta Varapnickaitė-Mažylienė.

"Dar spalio pradžioje Turto fondas kreipėsi į Valstybės saugumo departamentą dėl informacijos apie potencialaus pirkėjo patikimumą, tačiau atsakymo dar negavome, - sakė J.Varapnickaitė-Mažylienė. - Komisija, neturėdama visos informacijos, negali toliau posėdžiauti. Dėl to svarstyti, kad privatizavimas virsta viešu skandalu, yra viešųjų ryšių triukai, kuriuo naudojasi advokatai ir tuo pačiu metu pateikia neobjektyvią informaciją visuomenei".

VTF atstovė taip pat teigė, kad dar spalio 18 dieną viešo konkurso komisija informavo Danijos bendrovę apie vykstančius LJL privatizavimo procesus.

Tęsti LJL konkursą ir paskelbti jo nugalėtoją VTF šių metų rugsėjo 20 dieną įpareigojo Lietuvos apeliacinis teismas, patvirtinęs Vilniaus apygardos teismo sprendimą "Trident Marine" grąžinti į konkursą.

Didžiausią 33 mln. litų kainą už kontrolinį 66,66 proc. LJL akcijų paketą pasiūliusi danų kompanija varžytis dėl teisės pirkti laivininkystę neteko, suabejojus jos finansiniu patikimumu. Vilniaus apygardos teismas šiam potencialiam investuotojui palankų sprendimą priėmė dėl to, kad Valstybės saugumo departamentas atsisakė išslaptinti pažymą, pagal kurią privatizavimo pareigūnai eliminavo "Trident Marine" iš LJL privatizavimo konkurso - konfidencialaus dokumento Vilniaus apygardos teismas nevertino kaip įrodymo.

LJL privatizavimo konkurse dar dalyvauja Danijos "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" kompanijų konsorciumas, taip pat dabartinio LJL vadovo Vytauto Vismanto, konsultacinės bendrovės "Prime Investment" bei prekybos kompanijos "Sanitex" konsorciumas. Laivininkystės privatizavimo konkursas įšaldytas nuo praėjusių metų rugpjūčio.

Įsteigta reorganizavus senąją "Lisco", LJL yra viena didžiausių šalies laivybos įmonių, eksploatuojanti trampinių laivų laivyną. Pradinė privatizuojamo LJL akcijų paketo kaina - 20,09 mln. litų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją