36,59 mln. tonų pernai perkrovusios uosto krovos kompanijos ir šiemet tikisi ne menkesnės apyvartos. KVJU direkcijos Marketingo direktorius Artūras Drungilas, remdamasis privačių uosto įmonių sudarytomis prognozėmis, tikisi, kad šiemet bendra krova augs apie 5 proc. „Pernykščio augimo tempo, kai 2010 m. krovos apimtis viršijome net 17 proc., šiemet būtų sunku tikėtis. Visoje Europoje šiemet planuojamas nulinis prieaugis ar net recesija, tad tie mūsų keli procentai turėtų būti geras rezultatas“, - DELFI sakė A.Drungilas.

Per 2010 metus KVJU krovos kompanijos perkrovė 31,28 mln. tonų krovinių. Tuo metu tai buvo taip pat rekordinis pasiekimas.

2011-ieji Klaipėdos uosto administracijai buvo puikūs ir finansine prasme. Pasak KVJU direkcijos Ekonomikos ir finansų direktoriaus Martyno Armonaičio, pernai iš atplaukusių laivų surinkta net 147 mln. litų rinkliavų. Be to, 28 mln. litų žemės nuomos mokesčio pavidalu sumokėjo ir uoste veikiančios krovos kompanijos. „Nepaisant to, kad kai kuriems laivams bei kai kurioms krovinių rūšims taikėme tam tikras nuolaidas, o žemės mokesčio tarifo nedidinome, metinės direkcijos pajamos augo“, - džiaugėsi M.Armonaitis.

Uosto rinkliavos ir žemės mokestis yra vienintelės KVJU direkcijos pajamos.

Užtat šiemet pirmą kartą KVJU direkcijos istorijoje dalį pelno ši valstybės įmonė privalės pervesti į šalies biudžetą. Šių metų biudžete jau numatyta iš uosto direkcijos gauti 52 mln. litų.

Pernai vieninteliame Lietuvos jūrų uoste buvo pasiekta daugiau nei 10 įvairių rekordų. Be bendros krovos pasiektas ir didžiausias per vieną mėnesį perkrautų krovinių rezultatas – 2011 m. spalio mėnesį perkrauta 3,29 mln. tonų įvairių krovinių.
Pernai perkrauta 11,61 mln. tonų trąšų – tai geriausias rezultatas uosto istorijoje (2010 m. perkrauta 8,66 mln. tonų).

2011-aisiais perkrauta daugiausiai konteinerių – 382 185 TEU (iki tol geriausias rezultatas pasiektas 2008 m., kai perkrauta 373 263 TEU).

Be to, 2011-aisiais į Klaipėdos uostą atplaukė ir keli didžiausi laivai per visą uosto gyvavimo istoriją. 2011 m. kovo 1 d. prie laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ krantinių prisišvartavęs „MSC Fortunate“ buvo plačiausias (40 metrų pločio) ir didžiausios talpos konteinervežis, galintis plukdyti 5551 TEU.

O 2011 m. gegužės 23 d. į Klaipėdą atplaukė ilgiausias konteinervežis „MSC Sariska“ - 294,12 m ilgio, 32,28 m pločio ir 4814 TEU talpos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją