Minėto neįprasto ralio tikslas – parodyti dabartines vandenilinių energijos šaltinių technologijas ir atskleisti jų ateities potencialą.

Lenktynes, kurių trasa driekėsi nuo Los Andželo iki San Diego, organizavo 1999 metais įsteigta Kalifornijos vandenilinių energijos šaltinių draugija (CaFCP), vienijanti degalų tiekėjus, vandenilinių energijos šaltinių gamintojus, automobilių gamybos bendroves ir JAV valdžios institucijų atstovus. Draugijos tikslas – kurti automobilius su vandeniliniais energijos šaltiniais ir rengti jų bandymus bei reikalingą tokio kuro atsargų papildymo infrastruktūrą. Šios draugijos nariu yra ir “Volkswagen AG” koncernas.

Vienu įdomiausių lenktynėse dalyvavusių automobilių bei su juo susijusių diskusijų objektu tapo vienatūrio “Touran Hy-Motion” prototipas. Serijinė šio vienatūrio versija su benzininiu arba dyzeliniu varikliu šiuo metu yra populiariausias Vokietijoje vienatūris. O štai po lenktyninio prototipo variklio gaubtu įrengtas 80 kW galios elektros variklis, kurio pagrindinis energijos šaltinis – ne akumuliatorius, o vandenilinis elementas.

Minėtas vandenilinis elementas yra ne kas kita, kaip gana sudėtingas cheminis reaktorius. Svarbiausia šio reaktoriaus dalis – reagentus atskirianti ypač plona membrana. Reakcijoje dalyvauja vandenilis ir deguonis. Vykstant reakcijai, vandenilis skaidomas į teigiamą ir neigiamą krūvį turinčias daleles (protonus ir elektronus). Protonai skverbiasi per membraną, o elektronai nukreipiami į išorinę elektros grandinę kuria keliauja į kitą reakcijos rezervuaro pusę, kur vyksta medžiagų ir dalelių jungimasis. Elektros energija susidaro elektronams judant minėta išorine grandine. Į kitą membranos pusę patekę protonai susijungia su elektronais ir vandeniliu, taip sudarydami vandenį.

Reakcijai būtinas vandenilis laikomas specialiame automobilio bake, suspaustas 350 barų slėgiu, o deguonis gaunamas iš aplinkos oro. Specialiame bake šiuo metu telpa tik 1,9 kg vandenilio. Tai kiekis, atitinkantis maždaug 7,5 litrus benzino. Kadangi elektros variklio naudingumo koeficientas yra ypač didelis, tokio vandenilio kiekio užtenka 160 kilometrų kelio. Tylus ir beveik nevibruojantis variklis leidžia vandeniliniam “Touran Hy-Motion” nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 14 sekundžių ir išvystyti maksimalų 140 km/h greitį. Siekiant užtikrinti energijos tiekimo stabilumą, be cheminio reaktoriaus vienatūryje įrengtas 1,9 KWh talpos nikelio–metalo hidrido akumuliatorius, kurį įkrauna vandenilinio reaktoriaus arba stabdymo energija.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją