Iš viso šiame forume debiutuoja daugiau nei pusšimtis dalinai atnaujintų ar visiškai neregėtų keturračių.

Sąstingis tęsiasi

Rinkos apžvalgininkai dabartinę padėtį linkę laikyti paradoksalia - nors pasaulinis automobilių gamybos pajėgumas paklausą viršija apie 25 proc., beveik visos kompanijos verčiasi per galvą siūlydamos naujus, šimtus milijonų eurų atsiėjusius modelius. Kada sugrįš tokios investicijos galima tik spėlioti, nes mėgindami įtikti pirkėjams jie iš esmės nekelia savo gaminių kainų, bazinės komplektacijos modelius tiesiog prifarširuoja moderniomis technologijomis ir imasi vis agresyvesnėmis priemonėmis kovoti už savo rinkos dalį.

“Automobilių pramonė per ateinantį dešimtmetį gali susidurti su didelėmis problemomis, todėl šis sektorius turi imtis šiek tiek kitokių priemonių nei Vokietijos gamintoja “Volkswagen”, kuri paprasčiausiai mažina sąnaudas. Tai nepadės išspręsti problemos, - mano konsultacinės firmos “Autopolis” generalinis direktorius Gremas Makstonas. - Jie spaudžia savo tiekėjus, kurie beveik priartėjo prie bankroto. O vėliau automobilius parduoda su 1 tūkst. 400 eurų nuolaida. Galbūt kažkas negerai su pačiais modeliais?”

Naujų idėjų paradas

Tačiau sprendžiant iš Paryžiaus parodoje įvykusių debiutų, gamintojai energingai ieško rakto į sėkmę. Konservatyvias vertybes propaguojantys ir prabangius limuzinus konstruojantys koncernai mėgina brautis į “liaudies automobilius” tiražuojančių konkurentų valdas. Pastarieji, ilgai ieškoję gamybos kaštų mažinimo receptų ir “kepę” unifikuotus, beveidžius keturračius, dabar pluša kiekvieno naujo modelio kėbule formuodami originalius bruožus.

Antai “Mercedes-Benz” čia pristatė penkiavietį “Vision B” koncepcinį automobilį bei “Vision R” modelį - sportinį furgoną su trimis sėdynių eilėmis. Jie turėtų susirungti su kompaktinių vienatūrių rinkos lyderiais “Renault Scenic”, “Opel Zafira”, “Ford C-Max” bei “VW Touran”.

Tuo tarpu “Citroen”, po 1997-aisiais įvykusių jungtuvių su “Peugeot”, išleidusi keletą gana “pilkų” modelių, šįkart pristatė aštriomis, dinamiškomis kėbulo formomis akį traukiantį “C4”. Stilingas naujokas debiutuoja iškart dviem kėbulo variantais - 5 durų hečbeko ir kupė, bei daugybe techninių naujovių, didinančių važiavimo komfortą ir vairavimo patogumą. Netgi “Citroen” flagmanas, vidutinės klasės modelis “C5”, lig šiol atrodęs tarsi sotus ir viskam abejingas biurgeris, po keleto išorės pakeitimų tapo jaunatviškas ir beveik žavingas.

Viena įdomesnių “Citroen” pademonstruotų naujienų - “Stop & Start” sistema, sukurta drauge su kolegomis iš “Peugeot”. Prancūziška “Stop & Start” sistema ypatinga tuo, jog specialus elektroninis valdymo blokas užgesina automobilio variklį jam nejudant ilgesnį laiką - sustojus prie šviesoforo ar stovint eismo spūstyje. Vos tik vairuotojas bent šiek tiek atleidžia stabdžio pedalą, valdymo blokas pasiunčia komandą vėl užvesti variklį. Kitaip tariant, vairuotojas visiškai nepaveikia sistemos darbo ir vairuoja automobilį įprastai. Teigiama, kad naujoji sistema leis automobilio degalų sąnaudas sumažinti 10-15 proc. mieste ir maždaug 6 proc. važinėjant mišriu ciklu. Maždaug tiek pat sumažės ir kenksmingų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose.

Tarp kitų Senojo žemyno konstruktorių pasiekimų privalu atkreipti dėmesį į antrosios kartos “Ford Focus”. Nuo šiol jis bus kiek nuosaikesnio išorės dizaino ir turės radikaliai pakeistą interjerą. Naujokas turi 40 mm ilgesnę ratų bazę, 10 proc. tvirtesnį kėbulą ir “Volvo S40” bei “Mazda3” išbandytą platformą. Prognozuojama, kad “Ford Focus” kainuos apčiuopiamai mažiau nei pagrindiniai konkurentai “Opel Astra” bei “Volkswagen Golf V”. Pastarosios kompanijos pristato sportiškus modelius “Golf GTI” ir “Astra GTC”, apginkluotus 200 Ag pajėgumo varikliais.

Vienatūrių bumas

Dar viena parodos šeimininkų kompanija “Renault”, ir lig šiol nesulaukdavusi priekaištų dėl gaminamų automobilių savitumo, Paryžiuje parodė siekianti įsitvirtinti sąlyginai naujoje rinkos nišoje. Prieš kurį laiką nutraukusi mažos klasės vienatūrių segmento pradininko “Twingo” gamybą, kompanija pristatė naują erdvų mažylį “Modus”. Dailus 3,79 m ilgio automobiliukas dėl pirkėjų simpatijų grumsis su neseniai rinkoje pasirodžiusiais “Honda Jazz”, “Opel Meriva”, “Fiat Idea” bei šiųmečiame Paryžiaus automobilių salone debiutavusiu “Peugeot 1007”. Pastarojo modelio koziriai yra funkcionalumas ir konstrukcijos naujumas (dvejos didelės automobiliuko durys slankiojamos į šonus). Tuo tarpu “Renault Modus” akcentuoja saugumą. Pirmuosiuose “Mondus” bandymuose pagal “Euro NCAP” automobilių daužymo programą jis surinko 32,84 taško iš 37 galimų ir gavo penkių žvaigždučių įvertinimą. Lig šiol tokio rezultato nebuvo pasiekęs nė vienas mažos klasės modelis.

Apžvalgininkai visiems minėtiems naujokams prognozuoja puikią ateitį, nes susidomėjimas šiuo segmentu auga kaip ant mielių. Jei prieš ketvertą metų mažų vienatūrių Europoje būdavo nuperkama 38 tūkst. vienetų, tai vien 2004-aisiais jau parduota 380 tūkst. vienetų.

Įtaką prekybai šiame segmente greičiausiai turės ir viena Japonijos konstruktorių pasiūlyta naujiena. “Honda” Paryžiuje parodė kiek didesnį, tačiau ne mažiau įdomų modelį “FR-V”. Tai šešiavietis automobilis su dviem sėdynių eilėmis, primenančiomis “Fiat Multipla” koncepciją. Tačiau, ekspertų teigimu, “Honda” išsiskiria patraukliu išorės dizainu ir tradiciškai geromis valdymo savybėmis.