Laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava skaičius nuolat mažėja (šiuo metu Lietuvos jūrų laivų registre yra 122 laivai), tačiau valstybiniu lygiu tai mažai kam rūpi. Tiesa, Klaipėdos uostininkai džiaugiasi gerais rezultatais - krova nuolatos auga, tad jie antros ekonominės krizės bangos artėjimo neįžvelgia.

V. Lygnugario manymu, geri Klaipėdos uosto krovos rezultatai šiuo metu yra daugiau džiugi išimtis nei taisyklė. Juos lėmė praeito laikotarpio įdirbis, geras pasiruošimas konkurencijai, ir, žinoma, tai, kad Lietuvos uoste daugėja baltarusiškų krovinių. Pasak jo, tai teisingos kaimyninės politikos rezultatas.

Bet V. Lygnugaris neneigia antros ekonominės krizės bangos pojūčio - mažėja jūrinių pervežimų frachtai, t. y. krovinių gabenimo kaina. Šių metų pavasarį nuotaikos buvo optimistiškos: jūriniai frachtai ženkliai šoktelėjo į viršų, o maždaug prieš porą mėnesių prasidėjo atvirkščias procesas - ėmė mažėti, ir tokia tendencija, tikėtina, laikysis bent jau iki žiemos pradžios.

Paklaustas, kodėl laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava, nuolatos mažėja, V. Lygnugaris atsakė: "Mažėjimo tendencija aiški ir ji tęsiasi jau daugelį metų. Lietuva kaip valstybė nesugeba savęs "marketinguoti". Ar šiandien, be Lietuvos laivų savininkų, kas nors bando padidinti laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava, skaičių? Ar yra nors viena valstybės programa, kuri siūlytų registruoti laivus Lietuvoje? Ar apie tai kalba Lietuvos atstovai parodose, tarptautinėse konferencijose, kuriose dalyvauja valstybės institucijų atstovai? Aš pasigendu kalbų valstybės lygiu apie Lietuvos vėliavos patrauklumą. Užsienio kapitalo bendrovės mūsų šalyje investuoja į fabrikus, atidaro naujas gamybos linijas, tačiau investicijų į laivus praktiškai nėra. Kodėl to nepropaguoja valstybinės institucijos, ar tai ne jų prievolė?".