Prancūzijos "Renault" turėtų dar šiais metais pristatyti mažesnį mikroautobusą "Modus", sukurtą pagal nedidelį automobilį "Clio". Ši prancūzų iniciatyva gali pradėti naują konkurencinio kopijavimo etapą.

Europoje, kurios pripildytoje rinkoje gamintojai nuolat kariauja dėl savo dalies, bendrovės naujus modelius kepa nutrūktgalvišku greičiu, atverdamos kelią naujiems segmentams.

Analitikų teigimu, ši tendencija gali padidinti pasirinkimą vartotojams ir pardavimus. Tačiau ji taip pat skaido pagrindinius segmentus ir mažina galimybes pasinaudoti masto ekonomija. Be to, nauji modeliai gali paskatinti tam tikram prekės ženklui lojalius automobilininkus rinktis naujesnius to paties prekės ženklo modelius. Tokiu atveju nebūtų pritraukiama naujų klientų.

"Taip nesiskaitoma su ekonomikos pagrindais, - sakė vienas Londone dirbantis automobilių rinkos analitikas. - Galima padalinti rinką į tiek dalių, kiek tik norima, tačiau (taip) daugiau automobilių neparduosi. Be to, didesnis produktų skaičius reiškia didesnes kapitalo investicijas, o gamybos požiūriu prarandama galimybė pasinaudoti masto ekonomija".

Gamintojams stengiantis išsiskirti pirmiausia turbūt bus skaidomas "C", arba vidutinės, klasės automobilių segmentas. Vakarų Europoje šis segmentas, kuriam priklauso "Volkswagen Golf", "Renault Megane" ir "Peugeot 307", yra didžiausias ir pasižymi aršiausia konkurencija.

Patys gamintojai tvirtina, kad neturi daug galimybių rinktis ir privalo pristatyti naujus modelius norėdami konkuruoti. Gamintojų teigimu, jie kontroliuoja sąnaudas skirtingiems modeliams naudodami tas pačias dalis, taip pat ir variklius, ir gamindami juos tose pačiose gamybos linijose.

Tai reiškia, jog tokie automobiliai kaip "Renault" modeliai "Clio" ir "Modus" ar "Volkswagen" gaminami "Golf" ir "Touran", kurie priklauso toms pačioms grupėms, turi apie 75 proc. vienodų dalių.

Analitikai pripažįsta, kad tų pačių dalių naudojimas apriboja sąnaudas. Tačiau, anot ekspertų, net ir šios dalys kainuoja pinigus, o sektorius ir taip pasižymi menku pelningumu. Analitikai mano, kad svarbiausias dalykas yra kainodara.

Didesnes sąnaudas gamintojai kompensuoja tik tokiu atveju, jei specializuotų nišų automobiliams taiko ženkliai aukštesnes kainas nei paprasčiausiems jų atitikmenims ir jei šias aukštesnes kainas išlaiko net ir konkurentams pristačius savo naujoves.

"Produktų plėtros poveikis pelningumui yra teigiamas tik tuomet, kai kainos dydis kompensuoja papildomas vedinių sąnaudas", - nesename tyrime teigė "Sandford Bernstein" analitikas Stivenas Čitamas (Stephen Cheetham).

Nors nauji vediniai gali pagyvinti senstančius modelius, sėkmingas naujoves sparčiai kopijuoja konkurentai. Tai verčia gamintojus mažinti kainas ir siūlyti pelną apkarpančias nuolaidas.

Mikroautobusai, arba daug funkcijų atliekantys automobiliai, Europoje yra sėkmingi nuo praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pabaigos, kai "Renault" pirmoji atrado segmentą savo modeliu "Scenic". Tačiau kopijų pasiūlė ir konkurentai.

Nors gamintojai vis dar gali gauti šiek tiek daugiau už "Volkswagen Touran" nei už jo paprasčiausią atitikmenį "Golf", analitikai sako, jog šis mikroautobusas tampa toks pat paprastas kaip jo atitikmuo su į viršų atsidarančiomis užpakalinėmis durimis.

"Matėme tai "Scenic" atveju, - teigė kitas Londone dirbantis automobilių rinkos analitikas. - Tai buvo pirmas toks modelis ir užtikrino daug didesnę kainą nei "Megane". Tačiau dabar naujasis modelis turi daugybę konkurentų, o jo kaina užtikrina daug mažesnį pelningumą. Konkuruojantys gamintojai ilgainiui sumažins daug funkcijų atliekančių automobilių kainas ir praras visus kainų pranašumus".

S. Čitamo nuomone, pelningesnį kelią pasirinko brangesnių automobilių gamintojai, kurie skverbiasi į segmentus, anksčiau buvusius masinės rinkos gamintojų teritorija.

Brangių vokiškų automobilių gamintojai, tokie kaip "DaimlerChrysler" padalinys "Mercedes" ir BMW, gali tikėtis geresnių rezultatų, nes jų sportiškesnius, galingesnius ir prabangesnius modelius yra sunkiau kopijuoti. Be to, labiau tikėtina, kad šie gamintojai išlaikys aukštesnes kainas ir prisivilios naujų klientų, užuot pervilioję dabartinių savo modelių pirkėjus.

"Nukopijuoti "Renault Megane Scenic" yra santykinai paprasta, ir tai jau gana sėkmingai daroma, - sakė S. Čitamas. - Tuo tarpu BMW pirmos serijos ar "Audi A3" kopijavimas gali tapti sudėtingesne problema".

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją