Vilniaus oro uosto vadovybė jau patvirtino, kad nutrauks 10 preliminarių sutarčių, sudarytų su bendrovėmis „Via Media“ (5 sutartys), „Viešųjų ryšių grupė“ (2 sutartys) ir „Media House“ (3 sutartys).

Tai grandioziniame skrydžių į Lietuvą populiarinimo konkurse palieka vienintelę dalyvę – bendrovę „Publicum events“.

Kaip DELFI teigė Vilniaus oro uosto komunikacijos vadovė Sandra Šiaulienė, tai, kad bus nutraukta 10 preliminarių sutarčių, kurių kiekvienos vertė – 5 mln. litų, nereiškia, kad oro uostas planavo viešinimui išleisti 50 mln. Lt. Esą bendras projekto biudžetas – apie 25 mln. Lt.

„2010 m. birželio 23 d. Susisiekimo ministro įsakymu Tarptautinis Vilniaus oro uostas paskirtas vienu iš „Lietuvos pasiekiamumo oro transportu skatinimo“ programos vykdytojų. Viena iš programos priemonių yra įgyvendinti rinkodaros priemones Lietuvoje ir užsienyje (tarptautiniuose leidiniuose, televizijos kanaluose, internete ir kt.) nukreiptas į oro transporto skatinimą. Per keturis metus šios priemonės visoms dalims įgyvendinti numatyta iki 25 mln. Lt. Šiais metais skirta – 13,4 mln. Siekiant maksimalus skaidrumo ir efektyvaus lėšų panaudojimo, pirkimo dokumentuose įtvirtinta, kad su konkurso laimėtojais bus pasirašomos preliminariosios sutartys. Šis modelis leidžia, perkant konkrečias rinkodaros planavimo ir įgyvendinimo paslaugas, varžytis visiems tiekėjams, su kuriais pasirašytos preliminarios sutartys. Preliminarios sutartys neįpareigoja pirkti paslaugų, o tik sudaro sąlygas tolimesniam varžymuisi, tokiu būdu užtikrinant mažiausios kainos ir geriausios kokybės santykį“, - kalbėjo S. Šiaulienė.

Pasak jos, toliau vykdant procedūras buvo atrinktos keturios kompanijos, su kuriomis pasirašytos preliminarios sutartys ir buvo tęsiamas darbas. Bet tada koją pakišo bylinėjimosi dėl Konkurencijos tarybos sprendimo atomazga – Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paliko galioti sprendimą dėl nuobaudos už draudžiamą susitarimą.

O šis teismo sprendimas eliminavo tris iš keturių oro uosto konkurso dalyvių. Tarp Konkurencijos įstatymo pažeidėjų yra „Via Media“ ir „Media House“, o trečiajai – bendrovei „Baltijos viešųjų ryšių grupė“ – koją pakišo partnerė. Mat ši kompanija oro uosto konkurse dalyvavo pagal jungtinės veiklos sutartį su bendrove „Not Perfect“, kuri taip pat buvo tarp kartelio dalyvių.

„Paaiškėjus, kad trys iš keturių atrinktų konkurso dalyvių nebeatitinka konkurso sąlygų, Tarptautinis Vilniaus oro uostas oficialiu raštu kreipėsi į VPT su prašymu leisti ir toliau vykdyti pirkimo procedūras su visais keturiais tiekėjais. Kreipimesi į VPT buvo akcentuota, kad Tarptautinis Vilniaus oro uostas neketina vykdyti jokių tolimesnių veiksmų jei VPT tam nepritars“, - tęsė S. Šiaulienė.

Pasak jos, oro uostas vykdys VPT reikalavimą ir pašalins iš tolesnės konkurso eigos tris iš keturių kompanijų, su kuriomis sudarytos preliminarios sutartys. Tokiu būdu konkurse lieka vienintelis dalyvis – „Publicum Media“.

Beje, ši „Publicum“ įmonių grupei priklausanti bendrovė rinkoje gana jauna. Ji juridinių asmenų registre įregistruota 2009 m. liepos 1 d. – praėjus porai savaičių po to, kai Konkurencijos taryba už kartelį nubaudė visą būrį viešųjų ryšių bei reklamos kompanijų.

Favorite tapusi „Publicum“ grupė nedžiūgauja

Įmonių grupės „Publicum Group“ savininkas Ričardas Jarmalavičius DELFI teigė nejaučiąs jokio džiaugsmo dėl to, kad jo įmonė liko vienintele Vilniaus oro uosto konkurso dalyve.

„Manau, kad tai yra neadekvačios baudos. Tai yra visiškai neadekvatu. Tai, kad dėl tokio dalyko ribojamos galimybės dalyvauti (viešuosiuose pirkimuose – DELFI), niekam nenaudinga. Nei rinkai, nei klientams. Eliminuojamos rimtos kompanijos, galinčios pasiūlyti ir produktus, ir paslaugas aukščiausiu lygiu. Tai visiškai bereikalingas konkurencijos ribojimas, - kalbėjo R. Jarmalavičius. – Jeigu tikėjotės išgirsti džiugesio balse, jo tikrai nėra. Nuoširdžiai.“

Pasak jo, bendras 25 mln. litų projekto biudžetas dar nereiškia, kad „Publicum Media“ tiek ir susižers.

„Kiek ten ko bus – reikėtų įsigilinti. Ten labai sudėtingos konkurso sąlygos. Buvo penkios skirtingos dalys, kiekvienas konkuravo arba vienoje, arba visose. Jie (oro uostas – DELFI) gali paleisti tiktai vieną dalį, arba dvi, arba visas. Nesinori galvoti apie jokius pinigus ar net spėlioti. Pati perkančioji organizacija turi apibrėžti savo poreikius – ką jie nori daryti ir kaip jie elgsis. Kai jie apsispręs, mes pasiruošę teikti paslaugas. Bet tai, kad eliminuojamos kitos įmonės, niekam nėra naudinga“, - tęsė R. Jarmalavičius.

Anot verslininko, „Publicum Media“ atsiradimas tuoj po konkurentus eliminavusio Konkurencijos tarybos sprendimo niekaip nesusijęs su daugelio kompanijų galimybes dalyvauti viešuosiuose pirkimuose apribojusiu konkurencijos prievaizdų verdiktu.

„Publicum“ niekada nėra bausta. Niekada. Nei viena iš grupės įmonė niekada nėra buvusi bausta už profesinius nusižengimus“, - sakė „Publicum Group“ savininkas.

Jis neatmetė galimybė, kad tokių atvejų, kai dėl konkurencijos sargų verdiktas viešųjų pirkimų konkursuose paliks vieną ar nei vienos įmonės, gali būti ir daugiau. Esą apie tai turėtų susimąstyti tiek perkančiosios organizacijos, tiek VPT.