Tarptautinės jūrų perkėlos operatorius, bendrovė "Klaipėdos jūrų krovinių kompanija" ("Klasco") pastebi, jog pastaruoju metu gerokai išaugo keltais per Baltiją besikeliančių krovininių bei lengvųjų automobilių srautas. Prognozuojama, jog, palyginti su praėjusiais metais, vien krovininių automobilių Tarptautinėje jūrų perkėloje šiemet gali padaugėti 10 tūkstančių, iki 100 tūkstančių vilkikų per metus. Maždaug 7 tūkstančiais turėtų išaugti ir perkeliamų lengvųjų automobilių skaičius. Pernai jų pervežta apie 23 tūkst., o šiemet tikimasi - apie 30 tūkst.

Pastebimai auga ir keleivių srautas. Anot bendrovės atstovų, 2003 metais per Tarptautinę jūrų perkėlą keliavo apie 130 tūkst. žmonių. Manoma, jog šiemet jų skaičius pasieks 150 tūkst.

Tuo tarpu geležinkelio vagonų Tarptautinėje jūrų perkėloje su nedideliais svyravimais nuolat mažėja dar nuo 2001 metų. Tada keltais per metus plukdyta apie 10 tūkstančių vagonų, o šiemet jų gali būti tik apie 4 tūkstančius. Todėl dabar svarstoma, kad Tarptautinę jūrų perkėlą reikėtų rekonstruoti, pritaikyti ją labiau keleiviams bei automobiliams. Kai kurias geležinkelio linijas apskritai svarstoma panaikinti.

Dabartinė kelių būklė nebetenkina visų perkėlos poreikių, trūksta automobilių stovėjimo aikštelių, eismo juostų, nepatogiai išdėstyti kontrolės punktai. Juos pirmiausia ir žadama atnaujinti. Preliminariais skaičiavimais, vien kelių tinklo išplėtojimui prireiks apie 8 mln. litų. Kiek lėšų reikės kitiems projekte numatytiems darbams, geležinkelio linijų iškėlimui, paaiškės tik atlikus išsamią studiją, kuri turėtų būti parengta jau šį rudenį. Lėšų projekto įgyvendinimui tikimasi gauti iš Europos Sąjungos fondų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją