Kiekvienas degalinių tinklas vartotojams siūlo autentiškas, tik savo tinklo degalinėse pardavinėjamas benzino rūšis su įvairiais priedais, akcentuodamas šių degalų ekonomiškumą. Oficialių tyrimų, kaip viena ar kita benzino rūšis sąlygoja automobilio sunaudojamų degalų kiekį. Ledus čia pralaužė Lietuvos žurnalistų autoklubas. Šio tyrimo tikslas buvo labai paprastas – sužinoti, ar tikrai nuo benzino rūšies priklauso automobilio sunaudojamų degalų kiekis ir, jeigu priklauso, tai – kaip.

Į pagalbą- tiksli aparatūra

Degalų testavimas buvo atliekamas bendradarbiaujant su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedra – praktinis mokslinis eksperimentas vyko universitete įrengtoje automobilių techninės eksploatacijos laboratorijoje- kad rezultatai būtų objektyvūs, testavimui turi būti naudojamas ne tik tas pats automobilis, bet turi būti ir tos pačios kelio ar oro sąlygos.

Todėl testavimui yra reikalinga tiksli ir griežta metodika, kurią moksliniam tyrimui gali pasiūlyti vienintelis Vilniaus Gedimino technikos universitetas, turintis automobilių techninės eksploatacijos laboratoriją. Užtikrinti objektyvius šios degalų sąnaudų skaičiavimo metodikos rezultatus padėjo laboratorijoje įrengtas specialus automobilių traukos stendas, suteikiantis galimybę tiksliai imituoti realiai važiuojančio automobilio greitį ir automobilio variklio apkrovą. Be to, į tyrime naudojamą automobilį taipogi buvo įmontuotas su kompiuteriu sujungtas degalų sąnaudų skaitiklis, kuris iš karto parodo, kiek degalų sunaudojama.

Beje, degalų testavime naudotas „Mitsibushi Colt“ markės automobilis su daugiataške degalų įpurškimo sistema buvo pasirinktas neatsitiktinai. Šiame automobilyje esanti benzino įpurškimo sistema atitinka Lietuvos vairuotojų statistiškai dažniausiai naudojamų automobilių sistemas.

Metodika

Degalų sąnaudos matuojamos, atsižvelgiant į skirtingą automobilio greitį ir variklio apkrovą. Sunaudojamų degalų kiekis pradedamas skaičiuoti, automobiliui važiuojant mieste leistinu 50 km per valandą greičiu. Vėliau automobilio greitis padidinimas iki 90 km per valandą (vidutinis greitis užmiestyje) ir galiausiai degalų sąnaudos matuojamos, automobiliui važiuojant 110 km per valandą greičiu. Kiekvienu atveju atliekami keli degalų sąnaudų bandymai, po kurių skaičiuojamas visų bandymų rezultatų vidurkis bei sudaromi skirtingų benzino rūšių sąnaudų grafikai. Visą maždaug 6 valandas truksiantį degalų testavimą stebėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Renaldas Gabartas ir nepriklausomas UAB „Buhalterinės ekspertizės“ auditorius Šarūnas Račkauskas. Tyrimo auditoriai taip pat prižiūrėjo ir degalų testavimui reikalingų benzino rūšių įsigijimą.

Pasirinkta benzino rūšis padeda taupyti kurą

Remiantis nepriklausomų auditorių patvirtintais tyrimo rezultatais, benzino 95 E Nitro 3000 sąnaudos buvo mažesnės nei kitų testuojamų benzino rūšių visose tyrimui pasirinktose greičio kategorijose: automobiliui važiuojant mieste leistinu 50 km, užmiestyje leistinu 90 km ir magistraliniuose keliuose leistinu 110 km per valandą greičiu. Pasak degalų testavimą atlikusio Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docento Saugirdo Pukalsko, tokius rezultatus lėmė benzino 95 E Nitro 3000 sudėtis.

„Dėl šiame benzine esančių priedų sumažėja variklio trintis, o tuo pačiu ir energija reikalinga variklio trinčiai nugalėti. Likęs energijos kiekis gali būti panaudotas tokiam naudingam darbui atlikti kaip, pavyzdžiui, papildomam atstumui nuvažiuoti. Dėl šios priežasties ir sumažėja automobilio degalų sąnaudos“, – aiškina S. Pukalskas.

Antroje vietoje liko benzinas “Statoil Ultima”, trečią užėmė “Neste Futura”, o paskutinėje vietoje iš visų bandytų liko “Luikoil 95” markės benzinas.