Šias naujienas pirmadienį spaudos konferencijoje paskelbęs "ERGO Lietuva" valdybos narys Darius Kremensas teigė, jog pirmą kartą Lietuvoje pasiūlytas toks kasko draudimas, priklausomai nuo jo apimties įmokos šiam draudimui, gali sumažėti iki 40 proc.

Nuo liepos 1 d. įmokas už transporto priemonių kasko draudimą "ERGO Lietuva" apskaičiuos pagal 100 tipų ir klasių metodiką. Kiekvienas automobilis bus įvertintas pagal vagystės riziką, remonto sąnaudų dydį, automobilio amžių bei vertę ir eksploatacijos regioną.

Didžiausia šalies draudimo bendrovė "Lietuvos draudimas" informavo Eltą taip pat jau parengusi naująjį draudimo produktą - transporto priemonių draudimą, neįrašant draudimo sumos, bet neskuba šios paslaugos pradėti siūlyti vartotojams. "Mūsų veiklos strategija - gerai pasverti visus argumentus ir naują paslaugą siūlyti tuomet, kai aiškiai pajusime vartotojų poreikį. Kol kas mūsų atlikti tyrimai rodo, kad Lietuvos gyventojai pageidauja maksimalaus aiškumo draudimo sutartyse, įskaitant fiksuotos draudimo sumos įrašymą į draudimo polisą", - nurodė "Lietuvos draudimo" Transporto draudimo skyriaus vadovas Vaidotas Krencius.

Pasak jo, nefiksuojant draudimo sumos gali iškilti pavojus, kai klientas ir įmonė skirtingai vertins prarasto turto kainą. "Mes rekomenduotume klientams sudarant tokią draudimo sutartį labai tiksliai išsiaiškinti, kaip bus skaičiuojama išmoka automobilio vagystės arba visiško sužalojimo atveju", - sakė V. Krencius.

"Tiems automobiliams, kurie priklauso mažiau rizikingam tipui ir klasei, kasko draudimo kainos mažės", - sakė "ERGO Lietuva" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo skyriaus vadovas Audrius Pilčicas, komentuodamas naujas bendrovės kasko draudimo sąlygas nuo liepos pradžios.

Kuriant įmokų apskaičiavimo pagal tipus ir klases metodiką buvo naudotasi Vokietijos ERGO draudimo grupės bendrovės "Victoria" patirtimi ir surinktais statistiniais duomenimis.

Automobilio rinkos vertė nustatoma naudojant duomenis iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto mokslinio tiriamojo centro ruošiamo leidinio "Automobilių rinkos kainos". Šis leidinys yra patvirtintas Susisiekimo ministerijos ir atnaujinamas kas ketvirtį. Taip pat nustatant rinkos vertę vadovaujamasi nepriklausomų autoekspertų naudojama susisiekimo ir finansų ministrų įsakymais patvirtinta vertinimo instrukcija.

Civiliniame kodekse ir Draudimo įstatyme numatyta, kad draudimo suma negali viršyti transporto priemonės vertės. Todėl iki šiol vairuotojas, pirkdamas kasko draudimą su fiksuota draudimo suma, patirdavo nuostolių. Jis arba mokėdavo didesnę įmoką nei reikia (jei draudimo suma didesnė nei reali rinkos vertė), arba gaudavo mažesnę išmoką (jei draudimo suma mažesnė nei reali rinkos vertė). "Todėl fiksuotos draudimo sumos pakeitimas rinkos verte yra palankiausia vairuotojui sistema", - sako A. Pilčicas.

"ERGO Lietuva" tikisi, kad, įvardinant rinkos vertę, o ne konkrečią sumą, taip pat bus išvengiama konflikto, kuomet draudėjas pats nustatydavo draudimo sumą. "Šios sistemos privalumas - vairuotojas moka už riziką, o ne abstrakčią draudimo sumą. Vairuotojas galės būti užtikrintas, kad automobilio vagystės ar visiško sugadinimo (sunaikinimo) atveju gaus tokią draudimo išmoką, kiek vertas jo automobilis", - teigia A. Pilčicas.

Iki šiol draudžiantis kasko draudimu būdavo kartu draudžiamos vagystės, autoavarijos, trečiųjų asmenų piktavališkos veiklos, stichinių reiškinių poveikio ir kitos rizikos. Įsigaliojus privalomajam vairuotojų civilinės atsakomybės draudimui, drausmingiems vairuotojams neapsimoka papildomai pirkti kasko draudimo, kuris apsaugo nuo autoavarijos metu patirtų nuostolių.

Tad bendrovėje "ERGO Lietuva" nuo liepos 1 d. bus galima apdrausti kasko rizikas atskirai: draustis pilnu kasko draudimu (visi draudiminiai įvykiai) arba daliniu kasko draudimu (visi draudiminiai įvykiai, išskyrus autoavariją, nes šią riziką atsargūs vairuotojai gali dengti iš privalomo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo). "Draudžiantis kasko draudimu be autoavarijos rizikos, kainos sumažės apie 40 proc.", - sako A. Pilčicas. Vakarų Europoje dalinis kasko draudimas yra itin populiari draudimo rūšis, nes ji yra žymiai pigesnė.

D. Kremensas tikisi, kad naujos kasko draudimo sąlygos leis "ERGO Lietuva" pritraukti daugiau klientų. Šios bendrovės pateiktais duomenimis, iš visų šalyje registruotų automobilių kasko draudimu apdrausta tik 6 proc. Iš tos rinkos penktadalis tenka "ERGO Lietuva" bendrovei.

Draudimo priežiūros komisijos duomenimis, šiemet sausio-gegužės mėnesiais Lietuvoje vienuolika draudimo bendrovių pasirašė didžiąją rinkos dalį apimančių paprastųjų sutarčių, kurių įmokos siekė 124,735 mln. litų. Daugiausia šios rinkos - 29,5 proc. teko "Lietuvos draudimui" (36,8 mln. litų), Lenkijos PZU grupės valdomoms dviem bendrovėms - 18 proc. ("Lindra" - 14,9 mln. litų; "NORD/LB draudimas" - 7,5 mln. litų); "ERGO Lietuva" - 14,4 proc. (18 mln. litų).

Gegužės pabaigoje privalomuoju transporto draudimu buvo apdraustos 923 tūkst. transporto priemonių pagal paprastąsias, 104,45 tūkst. - pagal grupines, 8,3 tūkst. - pagal pasienio draudimo sutartis bei galiojo 6,8 tūkst. tarptautinio draudimo sutarčių.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją