Klaipėdos jūrų uostas auga kaip ant mielių ir dėl baltarusiškų trąšų krovos. Pernai klaipėdiečiai pakrovė į laivus 5,5 mln. tonų „Belaruskalij” produkcijos.

Dalis baltarusiškų trąšų per Klaipėdos uostą gabenama į Olandiją ir Vokietiją. Jei ES įves sankcijas „Belaruskalij”, gali būti, kad į šias šalis bus uždrausta gabenti šias trąšas. „Labai didelių nuostolių gal nepatirtume, nes dauguma trąšų per uostą gabenama į Kiniją, Indiją, o ne į ES valstybes”, – pabrėžė uosto vadovas Eugenijus Gentvilas.

Tačiau „Lietuvos geležinkelių” Krovinių vežimo direkcijos Komercijos departamento vadovas Tomas Keršis nerimauja labiau. „Jei Briuselis visiškai uždraus įvežti į ES teritoriją baltarusiškas trąšas, milžiniškas pajamas prarasime ne tik mes, bet ir uostas. Sankcijos kirstų visiems”, – įspėjo T.Keršis.

Kol kas Lietuvos įmonių atstovai neketina kreiptis į ES institucijas su savo argumentais, nes laukia galutinio Briuselio sprendimo.