Italija pagal automobilių pardavimus gegužės mėnesį aplenkė antrąją stambiausią Europos rinką - Didžiąją Britaniją. Italija ir lėmė, kad naujų automobilių registracijos skaičius paaugo 1,2 proc. - iki 1,24 mln. vienetų, pranešė Briuselyje įsikūrusi automobilių gamintojų asociacija ACEA.

"Nedidelį prieaugį iš dalies lėmė mažesnis darbo dienų skaičius daugumoje valstybių bei silpnas vartotojų pasitikėjimas kai kurios šalyse", - teigė ACEA.

Pridėjus gegužės mėnesio kilimą, per pirmus penkis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, automobilių Europoje parduota 2,8 proc. daugiau - iš viso 6,43 mln. vienetų.

Eidamos bendrovės "Hyundai" pėdomis Pietų Korėjos gamintojos ir toliau gavo gerus rezultatus bei padidino turimą Europos rinkos dalį nuo 3,2 proc. iki 3,9 proc.

Tačiau Japonijos automobilių gamintojų pardavimų augimas ženkliai sulėtėjo. Tam įtakos turėjo neįprastai vangus mėnuo bendrovei "Toyota".

Didžioji dauguma Europos gamintojų prognozavo, kad 2004 metais automobilių pardavimai paaugs nežymiai po maždaug 1,3 proc. nuosmukio praėjusiais metais, kai karas Irake ir silpna ekonomikos būklė pristabdė vartotojų išlaidas, ypač Prancūzijoje ir Vokietijoje.

Šių metų gegužės mėnesį Vokietijos rezultatai buvo prasčiausi tarp penkių didžiausių Europos rinkų. Naujų automobilių registracijos skaičius didžiausioje Europos ekonominėje valstybėje sumenko 7,3 proc. Taip iš dalies atsitiko dėl to, kad vokiečiai turėjo viena laisva diena daugiau nei 2003 metų gegužės mėnesį.

Gegužės skaičiai rodo, jog Vokietijoje prislopo prasidedantis atsigavimas ir lūkesčiai, kad šiais metais pakilimas bus tolygus. Vokietijos automobilių gamintojų lobistai teigė, jog silpną paklausą lėmė aukštos degalų kainos ir kalbos apie kelių rinkliavų sistemos įvedimą.

Pardavimai Prancūzijoje, kuri buvo labiausiai nusilpusi stambi Europos automobilių rinka, gegužės mėnesį atsigavo. Čia registracijos skaičius pakilo 4,8 proc. Tuo tarpu Italija atsidūrė dėmesio centre - šioje šalyje naujų automobilių užregistruota 12,1 proc. daugiau.

Automobilių pramonė sudaro maždaug 4 proc. Europos Sąjungos bendrojo vidaus produkto ir atspindi ekonomikos būklę, ypač vartotojų pasitikėjimą.

Prabangių automobilių gamintoja BMW atlaikė audrą geriau nei konkurentė "DaimlerChrysler". Miunchene įsikūrusios BMW pagrindinių automobilių užregistruota 10,2 proc. daugiau.

Tuo tarpu bendrovei "DaimlerChrysler" smarkiai pakenkė prabangių "Mercedes-Benz" pardavimų smukimas tuo metu, kai ji persitvarko naujo modelio kampanijai.

Pakilimas Prancūzijoje nedaug tepaskatino šalies bendrovių "PSA Peugeot Citroen" ir "Renault" veiklą. PSA patiria stiprią konkurenciją, mat varžovai dideliais kiekiais gamina naujus modelius. Jos pardavimų skaičius gegužės mėnesį nukrito 2,8 proc., lyginant su balandžiu, o palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pardavimų nuosmukis buvo 3,8 proc.

"Renault" pardavimai dėl naujų modelių ūgtelėjo 1 proc., tačiau jos rinkos dalis nepakito. Bendrovė traukiasi iš kai kurių mažiau pelningų Europos rinkų, kad apsaugotų savo finansinį pajėgumą.

Antrosios stambiausios automobilių gamintojos pasaulyje - Japonijos bendrovės "Toyota" rezultatai gegužės mėnesį buvo silpni. Jos ankstesnis tvirtas dviženklis pardavimų prieaugis gegužę sumenko iki 2,3 proc.

Italijos bendrovės "Fiat" pralenkė rinkos augimo tempus su 4,4 proc. pardavimų šuoliu. Bendrovė išsirinko naują valdybos pirmininką ir generalinį direktorių, kurie turi ištraukti grupę iš finansinės krizės.

Didžiausia Europos automobilių gamintoja "Volkswagen", dedanti viltis į atnaujintą "Golf" modelį, pranešė, jog ji gegužės mėnesį pardavė 2,1 proc. mažiau automobilių. Nuosmukį didele dalimi lėmė silpna prabangių automobilių "Audi" padalinio prekyba.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją