Prelegentai konstatavo, jog pastaraisiais metais automobilių pavagiama beveik vienodai, šiek tiek daugiau išaiškinama šio pobūdžio nusikaltimų. Nepaisant griežtesnių bausmių ilgapirščiams, nemažėja itin įžūlių vagysčių, kai prieš automobilio vairuotoją ir keleivius panaudojamas smurtas ir jie jėga išmetami iš transporto priemonių.
Beveik nesikeičia ir populiariausių, vagių labiausiai mėgstamų automobilių vagysčių rizikos faktorius. Pernai daugiausia pavogta šalyje itin paklausių “Volkswagen” markės automobilių – 1990. Tačiau jų Lietuvoje ir įregistruota daugiausia – 253049. Tad palyginus su 2002 metais pernai “Volkswagen” automobilių vagysčių rizikos faktorius sumažėjo nedaug ir dabar sudaro 0,79 procento.
Didžiausias rizikos faktorius – 0,93 procento tenka “Mercedes-Benz”. Iš 54649 Lietuvoje įregistruotų šios markės automobilių pernai pavogta 510.
Trečioji vieta pagal rizikos faktorių tenka “Audi” (0,75 proc.), ketvirtoji – BMW (0,73 proc.) ir penktoji – “Mazda” automobiliams, kurių rizikos faktorius išaugo iki 0,68 procento.
Pokalbyje dalyvavę jėgos struktūrų atstovai tvirtino, jog japoniški “Mazda” automobiliai vagis pradėjo dominti tik tada, kai Lietuvos žurnalistų autoklubo surengtame tradiciniame “Metų automobilio’2003” konkurse “Mazda 6” pelnė pagrindinį titulą. Būtent šie automobiliai labiausiai ir domina vagis.
D. Zasas akcentavo, jog be kitų faktorių vagiamiausių pagal markes automobilių sąrašą ne menka dalimi įtakoja Rusijos bei Kazachstano plačiose rinkose labiausiai paklausūs automobiliai.
Pokalbio dalyviai, remdamiesi naujausiais statistikos duomenimis, teigė, jog pastaraisiais metais gerokai sumažėjo naujų automobilių, išvairuotų pro oficialių ir įgaliotųjų pardavėjų salonų duris, vagysčių.
L. Karlavičius sakė, jog iš pernai ir šiemet parduotų ir Lietuvoje įregistruotų prabangių 90-ties “Volkswagen Touareg” visureigių nepavogtas nė vienas. Vagys taipogi nenugvelbė nė vieno penktos kartos “Golfo”, “Tourano” ar prabangaus “Phaeton” automobilio.
Tą sąlygojo nauji automobilių gamintojų techniniai sprendimai, geriau apsaugantys gaminį nuo vagių, bei abipusės automobilių pardavėjų ir draudikų pastangos.
Vis didesnę problemą kelia senesni – 7-10 metų automobiliai, ypač įsigyti iš antrų-trečių rankų, kurių didžiuma išardomi atsarginėms dalims.