Labiau prakutę sėda prie 2-3 metelių amžiaus aparatų vairo, o nemaža dalis tenkinasi net ir 10-15 metų “seneliais”. Net ir naujas automobilis yra gana kaprizingas “sutvėrimas”, o senesnės mašinos siurprizų savo šeimininkams iškrečia dar daugiau.

Kai ateina laikas turguose, laikraščių skelbimų puslapiuose ar virtualioje interneto erdvėje ieškoti kito naudoto keturračio, daugelį neramina klausimas - ar pavyks susirasti automobilį, kuris be problemų važiuotų bent metelius kitus? Išties, naudoto automobilio pirkimas yra labai panašus į loteriją, tačiau tinkamai tam pasiruošus tikimybė ištraukti laimingą bilietą didėja.

Nuvaryti, bet nenušauti arkliai

Pamatę jums patikusį automobilį, nepasiduokite emocijoms. Net ir po pačia gražiausia išore gali slėptis pavargus ir nieko verta technika. Net ir 2-3 metų amžiaus automobilis per trumpą savo gyvenimą jau gali būti matęs visko.

Ką per palyginti trumpą laiką mašina iškenčia, iliustruoja vokiečių ADAC atliktas tyrimas. Prieš keletą metų vokiečių specialistai statistiškai tyrė vidutinės klasės automobilius, nuvažiavusius 100 tūkst. kilometrų. Per tą laiką starteris veikė 16 tūkst. kartų vidutiniškai po 1,5 sekundės, variklis dirbo 2300 valandų, rankinis stabdys buvo panaudotas 8000 kartų, kojinis - 200 tūkst. kartų, vairuotojo durys trinktelėjo 38 tūkst. kartų, keleivio durys - 17 tūkst. kartų, variklio dangtis buvo darinėjamas maždaug 2000 kartų, bagažinės dangtis - 5000 kartų, sankabos pedalas buvo spaudžiamas 330 tūkst. kartų, kairiojo posūkio rodiklis buvo jungiamas 600 tūkst. kartų, artimosios šviesos - 80 tūkst. kartų, o stiklo valytuvai - 22 tūkst. kartų.

Nestigo darbo ir pavarų dėžei: pirmoji pavara buvo jungiama 75 tūkst. kartų, antroji - 100 tūkst., trečioji - 95 tūkst. ir ketvirtoji - 20 tūkst. kartų. Taigi, iki jūsų pasivaikščiojimo po turgų ar aikštelę, kiekviena čia stovinti mašina jau atliko milžinišką darbą. Todėl pirkdami automobilį nepasiduokite emocijoms, skirkite laiko ir dėmėsio patikusio automobilio patikrinimui.

Apžiūra, o gal ir egzaminas

Perkant automobilį geriausia į pagalbą pasikviesti rimtą specialistą - keli litai išleisti atsidėkojant už konsultacijas kainuotų gerokai pigiau, nei nesėkmingas pirkinys. Jei jūs save laikote neblogu technikos žinovu, tuomet nuodugniai patikrinkite automobilį patys. Priminsime keletą patarimų, kurie gali praversti rėžiant sparną aplink patikusį eksponatą turguje.

1. Išsiaiškinkit automobilio istoriją. Jei jam 10 metelių, o odometras rodo tik kokius 70 tūkst. kilometrų, tai jau yra įtartina. Esant tokiai ridai automobilis dar turėtų būti su orginaliomis padangomis (padangų pagaminimo metai būna pažymėti ant visų padangų).

2. Derėtų patikrinti visų padangų protektorių - t.y. jo kokybę ir griovelių gylį. Jei padangos šonai nevienodai nudilę, didelė tikimybė, kad kažkas negerai su tos ašies geometrija. Jei protektorius išdilęs vietomis, tai, ko gero, kalti amortizatoriai.

3. Pavedžiokite magnetą po kėbulo paviršių. Ten kur automobilis buvo nekokybiškai lyginamas po avarijos, t.y. ten, kur glaisto sluoksnis labai storas, magnetą prie kėbulo trauks gerokai silpniau.

4. Patikrinkite, ar lengvai užsidaro durys, ar sutampa visų stiklų markiruotė. Pažiūrėkite, kaip užsivožia variklio ir bagažinės dangčiai. Taip galima pastebėti kėbulo remonto broką. Beje, užmeskite akį į bagažinę. Iš bagažinės būklės galima nuspėti kaip mašina buvo eksploatuojama praėjusiame gyvenime.

5. Patikrinkite visus elektros prietaisus: užpakalinio stiklo šildymą, užpakalinį rūko žibintą, prietaisų skydo apšvietimą ir t.t.

6. Jokiu būdu nepamirškite bandomojo važiavimo. Išbandykite automobilį visais rėžimais. Jei automobilis traukia į šoną, greičiausiai reikės nepigaus remonto. Atkreipkite dėmesį į visus pašalinius garsus, ypač perjungiant pavaras. Patikrinkite, ar jos įsijungia sklandžiai ir be traškesių. Atkreipkite dėmesį ar sklandžiai dirba stabdžiai, ar nesusidėvėjusios pakabos gumos.

7. Pažiūrėkite, ar variklio ir pavarų dėžės tarpinės neleidžia tepalo, užmeskite akį, ar aukštos įtampos laidai nesutrinti. Jei domitės dyzeliu, atkreipkite dėmesį ar “nerasoja” kuro siurblys ir patikrinkite kaitinimo žvakes.

Jei iškyla net ir menkiausių abejonių, o automobilis vis dar atrodo vertas dėmėsio, lieka vienas kelias - važiuokite į firminį servisą ar diagnostikos punktą. Jei pardavėjas vengia tokio tyrimo, vadinasi, kažkas tikrai yra negerai.

Tik nuodugniai patikrinus patikusią mašiną, galima apsidrausti nuo ateityje laukiančių nemalonumų. Tai tikrai yra loterija, tačiau kiekvienas lošėjas su laiku įgyja vis daugiau patirties. Beje, gal kas žinote geresnių būdų “neprašauti”? Šio straipsnio autorius netrukus žada leistis į “hot- hatch” tipo mažylio paieškas po automobilių turgus, todėl vienas kitas naujas patarimas tikrai nemaišytų...

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją