“Honda Accord Tourer” vargu ar laimėtų automobilių grožio konkurse: jo priekinės grotelės primena anksčiau pasirodžiusį “Mazda 6”, o ratai pagal automobilį atrodo šiek tiek per maži. Šalia to, universalo kėbulas atima sedanui būdingą eleganciją ir lengvumą. Nežiūrint to, “Accord Tourer” atrodo pakankamai solidžiai: tobulos kėbulo proporcijos, grakščios linijos, prabangios detalės ir aukščiausia kokybė.

Viduje vaizdas analogiškas: kokybiška ir prabangi salono apdaila derinama su funkcionalumu ir komfortu. Nors čia ir nerasite “klasiško” stiliaus ar netikėtų detalių, tačiau pastebėsite ir įvertinsite kokybę ir praktiškumą.

“Honda Accord Tourer 2.4 AT Executive X” standartinėje įrangoje turi viską, ką tik toks automobilis galėtų turėti: centrinį užraktą ir signalizaciją, adaptyvų vairo stiprintuvą, vairo reguliavimą visomis kryptimis, šešias saugos oro pagalves, elektrinį visų langų, šoninių veidrodžių ir stoglangio valdymą, automatinę klimato kontrolę, CD keitiklį, tempomatą, šildomas priekines sėdynes, reguliuojamo aukščio elektra valdomą vairuotojo sėdynę, ksenoninius priekinius žibintus, priešrūkinius žibintus, odinį saloną, navigacinę sistemą, elektrinį bagažo skyriaus durų valdymą, lengvo lydinio ratlankius, automatinę pavarų dėžę su rankinio valdymo funkcija ir dar daugybę kitų malonių dalykų. Įdomu tai, kad tiek standartinės įrangos nė iš tolo neturi praktiškai joks 20-30 tūkst. Lt brangiau kainuojantis prestižinis modelis.

“Executive” versija sako, kad automobilis labai ambicingai taiko į verslo klientus. Įrangos lygis tai su kaupu patvirtina, tačiau varžovai čia išties labai stiprūs. Suprantama, priekiniais ratais varomas “Honda Accord” negali lygintis su galiniais ratais varomais 3 serijos BMW ar C klasės “Mercedes-Benz, tačiau jis yra gerai pasiruošęs pasivaržyti su analogiškos konfigūracijos “Audi A4” ar net didesniu “Volvo V70”.

Atsisėdus už vairo, nesunku rasti patogią padėtį, kadangi reguliuojamo aukščio sėdynė yra patogi ir gerai prilaiko kūną, o vairo padėtis keičiama visomis kryptimis. Prietaisų skydelis – paprastas ir aiškus, o svirtelės, rankenėlės ir mygtukai – įprastose vietose ir patogūs naudoti. Tačiau navigacinė sistema šiuose kraštuose vis dar nereikalingas dalykas, o salono šildymo/vėdinimo sistemos ir audioaparatūros valdymas per tą patį centrinį ekraną yra gana sudėtingas ir reikalauja tam tikro įpratimo.

Gerai įsitaisę, užvedame variklį. Vos pradėjus važiuoti, tampa akivaizdu, kad matomumą atgal gerokai riboja mažas galinis langas ir platūs statramsčiai. Todėl salone sumontuotas galinio vaizdo veidrodėlis yra mažai naudingas. Tai gerokai apsunkina manevravimą, ypač važiuojant atbuline eiga. Todėl važinėti po miestą šis automobilis nėra pats tinkamiausiais. Panašu, kad didelės dalies šių trūkumų galima išvengti pasirinkus klasikinį sedano kėbulą.

Staigiai pajudam iš vietos. Iš karto priekiniai ratai pernelyg lengvai praranda sukibimą su kelio danga ir prasisuka, tačiau netrukus suveikia traukos kontrolės sistema, kuri juos “padeda į vietą”.

Spaudžiam akceleratoriaus pedalą ir įsibėgėjam. Kaip ir kitų azijietiškų automobilių atveju, kyla mintis, kad variklio galia yra mažesnė, negu skelbia techniniai duomenys. Iš 190 AG ir 223 Nm turinčio variklio norėtųsi staigesnių reakcijų ir geresnės traukos, tačiau pernelyg skųstis negalima. Suprantama, čia didele dalimi “kaltas” variklio valdymo blokas, kuriam, matyt, “liepta” teikti pirmenybę ekonomiškumui, ekologiškumui ir komfortui. Tačiau variklis pasižymi elastingumu ir gera trauka vidutinių sūkių diapazone.

O štai automatinė pavarų dėžė išties verta pagyrimo. Jos net negalima lyginti su ta, kuri buvo montuojama į praeitos kartos “Accord”. Naujasis penkių laipsnių “automatas” veikia palyginti greitai, sklandžiai ir tolygiai, tačiau dar kiek perdaug sulėtina įsibėgėjimą. Rankinis valdymas duoda didesnį “kontrolės” pojūtį ir tiek “nesavivaliauja”, kaip anksčiau, tačiau į akceleratoriaus pedalą, nekalbant jau apie “gazas – dugnas” atvejį (kick-down), greičiau reaguoja būtent pilnas automatinis režimas.

Tačiau pirmieji pojūčiai, įveikiant posūkius, kiek nuvylė. “Accord Tourer” yra išties didelis ir sunkus automobilis, kuris labiau orientuotas į važiavimo komfortą, negu vairavimo malonumą. Tačiau, kuo ilgiau juo važiavom, tuo labiau jis mums patiko, o daugiau kaip 600 km yra pakankamas kelias iš esmės pažinti automobilį.

Nors “Acord Tourer” kėbulas posūkiuose svyra kiek labiau, negu to norėtųsi, tačiau kelio vingius ir net staigius posūkius galima įveikti pakankamai dideliu greičiu ir nesibaiminant prarasti valdymo kontrolės. Važiuoklė išties gerai sugeria kelio nelygumus ir duobeles, o padangų, variklio ar aerodinaminis triukšmas nekelia jokių problemų. Todėl “Accord Tourer” ypač pasiteisina ilgose kelionėse, kurių metu beveik nevargina ir nesukelia jokių nemalonių pojūčių.

“Accord Tourer” yra į praktiškumą orientuotas automobilis. Bagažo skyrius yra didelis ir patogus naudoti. Reikalui esant, galines sėdynes galima sulankstyti dalimis, taip sukuriant itin didelę ir visiškai plokščią erdvę. O bagažo skyriaus durų elektrinis valdymas, taip pat ir pulto pagalba, labai padeda esant užimtoms abejoms rankoms. Šalia to, tai leidžia išvengti rankų susipurvinimo, tokio dažno atidarinėjant universalų bagažines.

Nors erdvė ir komfortas priekinėse sėdynėse yra nepriekaištingi, tačiau gale sėdintys keleiviai ne visada gali tuo džiaugtis. Jeigu prieš jus priekyje laisvai įsitaisys aukštesnis asmuo, jums vietos gali likti ne tiek, kiek norėtumėt, ypač įvertinant prailgintą “Tourer” ratų bazę ir didelius gabaritus.

Naujojo “Accord” kokybė nekelia abejonių. Viskas pagaminta iš pakankamai kokybiškų medžiagų ir labai kruopščiai surinkta. Automobilyje įdiegta gausi saugumo įranga ir apsaugos nuo vagių priemonės neleidžia abejoti rimtu gamintojo požiūriu į keleivių gyvybes ir savininkų ramybę.

Tačiau ekonominė reikalo pusė nėra tokia šviesi. Nors ir puikiai sukomplektuotas, automobilis yra išties brangus. Padėtį kiek švelnina gamintojo suteikiama garantija. Tačiau šiame kainų lygyje “Acord Tourer”, kad ir netiesiogiai, jau “įsivelia” į konkurencinę kovą ne tik su “Audi A4 Avant” ar “Volvo V70”, bet ir 3 serijos BMW bei C klasės “Mercedes-Benz” universalais. Savo pusėje turėdamas aukštą įrangos lygį ir gerą praktiškumą, jis dar stokoja minėtų konkurentų įvaizdžio ir savito stiliaus.

Šalia to, pateikiant šį modelį kaip aukštesnės klasės už savo pirmtakus, kyla rizika prarasti buvusį pirkėjų segmentą, taip ir neįsitvirtinus naujame. Tačiau “Honda Accord” pardavimų rezultatai liudija, kad, bent jau Lietuvoje, naujasis modelis buvo gerai priimtas ir yra puikiai perkamas.

Privalumai: įrangos lygis, komfortas, praktiškumas, automatinė pavarų dėžė, surinkimo kokybė, suteikiama garantija.

Trūkumai: kaina, matomumas atgal, audio ir šildymo/vėdinimo sistemų valdymas.

Išvada: nors ir brangus, tačiau geras kelioninis automobilis, vertinantiems komfortą ir prabangą, tačiau vengiantiems tradicinių prestižinių markių.

Subjektyvi nuomonė

Rinkčiausi sedaną vietoj universalo ir atsisakyčiau navigacinės įrangos, taip sutaupydamas net 15300 Lt ir gaudamas stilingesnį, kiek mažesnį ir lengvesnį, todėl dar šiek tiek geriau valdomą ir taupesnį, automobilį. Kalbant apie praktiškumą, sedano bagažinė taip pat pakankamai erdvi (459 l), o galinė sėdynė irgi dalimis sulankstoma.

Kaina su PVM:103’400 Lt
Segmentas:erdvūs universalai
Konkurentai:“Volkswagen Passat Variant V5 Highline AT”, “Subaru Legacy SW 2.5 AT”, “Volvo V70 2.4 (170) AT”

Techniniai duomenys:

Markė - "Honda”

Modelis - “Accord Tourer 2.4 AT Executive X”

Variklis

Tipas - benzininis, 4 cilindrų, įrengtas priekyje skersai

Darbinis tūris (cm3) - 2354

Vožtuvų skaičius cilindre - 4

Maitinimo sistema - įpuškimas, DOHC, i-VTEC sistema

Maksimali galia (AG) - 190, esant 6800 aps./min.

Maks. sukimo momentas (Nm) - 223, esant 4500 aps./min.

Transmisija

Varomieji ratai - priekiniai

Pavarų dėžės tipas - automatinė su mechaninio valdymo funkcija

Pavarų skaičius - 5

Matmenys

Ilgis/plotis/aukštis (cm) - 475/176/145

Bazė (cm) - 272

Bagažinės talpa (dm3) - 575/920

Degalų bako talpa (l) - 65

Svoris: parengto/maksimalus (kg) - 1600/2060

Charakteristikos (gamintojo duomenys)

Maksimalus greitis (km/val.) - 217

Pagreitėjimas 0-100 km/val. (s) - 10,0

Kuro sąnaudos (l/100 km):- užmiestyje- mieste- vidutinės - 7,5-14,3-10,9

Priežiūra

Aptarnavimo intervalas - 20 tūkst. km

Gamintojo garantija - 36 mėn. arba 100 tūkst. km