Ir nors tikrasis pavasaris dar tik prasideda, tačiau oro kondicionieriais aprūpintų mašinų šeimininkai jau pradeda naudoti ilgus žiemos mėnesius nenaudotus automobilių šaldytuvus - vis kaitresnė saulė tamsesnių automobilių saloną tokiomis dienomis kaip šios įkaitina labai greitai. Tačiau oro kondicionieriaus pagamintame gaivaus vėjo gūsyje slypi ir nemažai pavojų. Žinomiausias iš jų - tai gresiantis peršalimas.

Užkaitus ir bandant atsivėsinti kaip tik įmanoma greičiau, labai paprasta kelioms dienoms užsitikrinti antibiotikų ir karštos arbatos su medumi dietą. Kaltas čia anaiptol ne apgaulingas ir permainingas pavasario oras. Ir automobilių specialistai, ir medikai gali pasiūlyti keletą elementarių kondicionieriaus naudojimo taisyklių, apsaugančių nuo slogos, kosulio ar net plaučių uždegimo.

Visų pirma, net ir šaldant stipriai įkaitusį saloną, nevalia kondicionieriaus nustatyti minimaliai temperatūrai ir paleisti visu pajėgumu - staigūs temperatūrų kontrastai ne į sveikatą žmogaus organizmui. Dėl šios priežasties specialistai pataria nesukurti itin didelio automobilio salono ir lauko temperatūrų skirtumo. Manoma, kad didžiausias leistinas temperatūrų skirtumas turėtų būti ne didesnis, kaip aštuoni laipsniai.

Taipogi labai paprasta susirgti ir neteisingai sureguliavus šalto oro srautus automobilio salone. Jokiu būdu negalima ventiliacijos deflektorius sureguliuoti taip, kad šaltas oras iš jų pūstų tiesiai į vairuotojo ar keleivių veidus - taip suderinus ventiliacijos sistemą, anksčiau ar vėliau peršalimas garantuotas! Geriausia ventiliacijos sistemą sureguliuoti taip, kad šaltas oras tiesiogiai nepūstų į automobilyje esančius žmones.

Tačiau kondicionierių keliamas pavojus slypi ne tik temperatūrų skirtumuose ir šalto oro srovėse. Pasak mus konsultavusios šeimos gydytojos Aušros Merkienės, oro kondicionieriai, nors ir netiesiogiai, tačiau gali tapti kvėpavimo takų ūmių virusinių susirgimų priežastimi. Kaip išsiaiškino medikai, nesveikavimus gali sukelti variklio skyriuje esantis kondicionieriaus garintuvas, o tiksliau, ant šilto jo paviršiaus apsigyvenusios įvarių grybelių ir bakterijų kolonijos. Nors garintuvas yra variklio skyriuje, tačiau bakterijos ir grybeliai sugeba prasibrauti į saloną per ventiliacijos sistemos labirintus. Tuomet žmogui gresia jau ne tik elementarūs peršalimai, bet ir daug pavojingesnės ligos - tarp jų ir chroniškas bronchitas, ir netgi astma.

Vakarų Europos šalyse ir JAV, kur automobilių su kondicionieriais aptarnavimas yra nuo amžių įprastas dalykas, problema su grybeliais ir bakterijomis išspręsta jau seniausiai. Kiekvienose kondicionierius remontuojančiose ar jų technine profilaktika užsiimančiose dirbtuvėse garintuvas dezinfekuojamas privaloma tvarka. Tam reikalui netgi gaminami specialūs automobilinės chemijos preparatai. Vieni preparatai valo garintuvo paviršių, o kiti jį padengia apsauginiu sluoksniu, kuris neleidžia įsikurti parazitams.

Tačiau mūsų vairuotojai į automobilių dirbtuves dažniausiai atvažiuoja tik tuomet, kai kondicionierius nustoja veikti. O ir kondicionierių garintuvų dezinfekcija užsiima retas smulkesnių dirbtuvėlių meistras. Tiesa, grynai kondicionierių remontu ir aptarnavimu užsiimančios didesnės specializuotos dirbtuvės, jau pradėjo rūpintis ir sanitariniu kondicionierių saugumu.

Taigi, jei jūsų mašinoje yra kondicionierius, pradėdami jo naudojimo sezoną, galite pasirūpinti ne tik jo naudojamų skysčių lygių patikrinimu ir kita technine profilaktika, bet ir sanitariniu oro kondicionieriaus saugumu. Juk neveltui sakoma, kad sveikata yra pats didžiausias turtas...

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją